Permalänk
Medlem

Racing spel!

Söker ett bra racing spel!

Spel jag har:

GRiD
Dirt 1 & 2
NFS Shift
NFS HP
TDU 1 & 2

Men söker efter nått mer.

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

GTR 2

GTR Evolution

Race on

WRC

STCC

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Har du någon konsol? PS3 t ex?

Visa signatur

Why are you mad though?

Permalänk
Medlem

forza motorsport spelen är rätt roliga
dock vet jag inte om dom finns till dator eller om de bara är till konsoll

Visa signatur

Awesome!

Permalänk
Medlem

Codemaster spelen och Forza samt Gran turismo är dom ända som kan göra vettiga bilspel. Ser fram imot Drit 3

Permalänk
Medlem

rFactor och live for speed om du är sim-intresserad

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Är det Sim som gäller..så finns bara ett alternativ.. iRacing..
Kostar visserligen..men racingen är ojämförbar med nått annat på nätet..
Enligt min åsikt..

Visa signatur

Dyrt skit med skit framför tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen konsoll. Men vill ha en 360 med forza

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

Om du gillar F1 kan jag rekommendera F1 2010. Ganska lätt när man får in känslan, men kul att spela ändå!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidd3n:

Jag har ingen konsoll. Men vill ha en 360 med forza

har faktiskt ett 360 med forza och lite andra grejer som jag vill sälja. mitt gamla fick rrod och när jag fick tillbaka hade jag tappat suget för 360 så har väl spelat ungefär 10 gånger på det nu. om du är intresserad så skicka ett pm så fixar jag lite mer info osv.

Permalänk
Medlem

Crash Time III rekommenderas starkt om du vill ha något mer arkadaktigt!

Permalänk
Medlem

Nya Shift 2 Unleashed är jäävligt bra

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Nya Shift 2 Unleashed är jäävligt bra

Själv tycker jag körkänslan är bland det sämsta jag någonsin upplevt i ett bilspel.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Själv tycker jag körkänslan är bland det sämsta jag någonsin upplevt i ett bilspel.

Har mycket med styrningen att göra. Vidare så kommer turligtvis PC versionen att moddas hårt och snabbt då spelmotorn fortfarande är samma i grunden.

Jag rekommenderar att du laddar ner Juls Sharp Mod och installerar bara mappen "controllerconfigurations" och "dinput8.dll" (gör en backup av mappen först). Styrningen blir mer direkt men FFB funkar inte riktigt med den.

Du kan även öppna upp filen för din controller i sharp mod och jämföra med originalfilen och modda själv därifrån.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Har förhandsbokat nfs s2 från GG så ska ta ner det när jag kinner hem!

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

har spelat ganska mycket shift 2 och kan bara konstatera att det är sjukt bra.. 100 ggr bättre än Shift 1

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

har spelat ganska mycket shift 2 och kan bara konstatera att det är sjukt bra.. 100 ggr bättre än Shift 1

Spelar du på PC med ratt eller??
Det gör jag och har mäktiga problem med att hålla emot den svajiga bilen och det går inte att ställa in så att överstyrningen försvinner. Skitspel!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomax:

Spelar du på PC med ratt eller??
Det gör jag och har mäktiga problem med att hålla emot den svajiga bilen och det går inte att ställa in så att överstyrningen försvinner. Skitspel!

Hade jätteproblem med det själv sen tog jag och sa åt logitech profiler att spelet inte fick ändra inställningarna på ratten och sen blev det klart bättre.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomax:

Spelar du på PC med ratt eller??
Det gör jag och har mäktiga problem med att hålla emot den svajiga bilen och det går inte att ställa in så att överstyrningen försvinner. Skitspel!

Tyckte samma sak men det blev faktiskt mycket bättre efter envist tweakande av inställningarna till ratten.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

OK Ska testa lite tweakande så får jag se sen. Men är inte minsta imponerad av detta spel.
Tacka vet ja gamla GRID

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidd3n:

Jag har ingen konsoll. Men vill ha en 360 med forza

ska du sattsa på bilspel skulle jag nog sattsa på ps3'an istället och en g25 eller g27'a. Jag sitter själv med ett xbox och är ganska less på att det inte finns några dugliga rattar som funkar till den.

Permalänk
Medlem

Shift 2 kändes mest som ett desperat försök att vinna tillbaka spelarna från Gran Turismo 5. Besviken som satan!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Spelade shift 2 idag, körde inte klart första varvet ens... borde säga en del om vad jag tyckte! Och varför kallar dom det shift 2, vad är nytt liksom? Borde vara 1.2 istället!

Visa signatur

CPU: i7 960 | MB: Asus Rampage III Extreme | RAM: 24GB Corsair Dominator | GPU: Sapphire RX 480 8GB | NÄTAGG: Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

Jag var väldigt elak i mina omdömen av Shift 2 i början. Tycker det är bättre nu faktiskt. Jag kör med en Logitech Driving Force GT och provade detta:

Ändrade steering lock från 360 till 240
Steering deadzone 5%
Force Feedback 20%

Efter det blev det myyyyycket bättre.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario