Permalänk
Medlem

Uppdatera minnen

Tjo.

Har en i7 930 som är överklockad till 3.8GHz, den sitter på ett x58 moderkort.

Har idag 3*2gb (dessa) dessa i datorn, men har nu kommit på att jag behöver uppdatera mig till 12gb.

Så frågan är då, vad är bäst. Köpa 3stk till. eller tillexempel köpa något i stil med dessa?

Mvh Tom

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Vilka begränsningar upplever du med 6 GB RAM?

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Vilka begränsningar upplever du med 6 GB RAM?

Både när jag programmerar och har många utvecklingsverktyg igång samt när jag kör med mina virtuella maskiner når jag väldigt snabbt 6gb taket.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomS:

Både när jag programmerar och har många utvecklingsverktyg igång samt när jag kör med mina virtuella maskiner når jag väldigt snabbt 6gb taket.

Okej. Du kan ju testa och köpa samma minnen igen och se om det funkar bra med 6 x 2GB, det borde göra det. Men när man köper minnen vid två olika tillfällen finns alltid risken för kompatibilitetsproblem. Så vill du du vara helt säker på att det kommer funka så bör du köpa Vengeance-minnena.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Okej. Du kan ju testa och köpa samma minnen igen och se om det funkar bra med 6 x 2GB, det borde göra det. Men när man köper minnen vid två olika tillfällen finns alltid risken för kompatibilitetsproblem. Så vill du du vara helt säker på att det kommer funka så bör du köpa Vengeance-minnena.

Jo. Jag funderar på Vengeance minnena för att vara mer säker om jag måste upp i 24gb sen också.

Sen så pallar inte mina nuvarande att jag överklockar mer än till 3.8GHz sen blir de ostabila.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk

Uppgradera

Jag läste ett test på X-bit labs som jämförde uppgradering av minnen vs. hårddisk och där framgår att ssd är den bästa möjligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av settdmesta:

Jag läste ett test på X-bit labs som jämförde uppgradering av minnen vs. hårddisk och där framgår att ssd är den bästa möjligheten.

Men det gäller bara om man redan har tillräckligt med minne. Får man slut på fysiskt minne så går prestandan i botten oavsett om man har en SSD eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av settdmesta:

Jag läste ett test på X-bit labs som jämförde uppgradering av minnen vs. hårddisk och där framgår att ssd är den bästa möjligheten.

Har redan en ssd till systemdisk. Men behöver mer ram minne då 6gb ej räcker till vad jag gör idag.

Visa signatur

/dev/null