MPC HC vägrar spela upp i fullskärm

Permalänk
Medlem

MPC HC vägrar spela upp i fullskärm

Sedan några dagar har jag problem med att MPC HC x64 inte spelar upp film i fullskärm, det blir bara en liten ruta i mitten 1/4 så stor som bildytan även om filmen är i 1080p. Använder jag VLC blir det däremot fullskärm.
Jag trodde först att det berodde på de nyaste ATI-drivrutinerna eftersom problemet började ungefär samtidigt som jag uppdaterade men det hjälpte inte att gå tillbaka till de äldre drivrutinerna eller att installera om MPC HC.
Vad kan det bero på? Jag har testat alla inställningar i programmet såsom Full screen och Zoom men inget hjälper.

Permalänk
Hedersmedlem

Testat alternativa renderare? Vilken renderare kör du med nu?

Permalänk
Medlem

Ibland måste man ta bort (avinstallera) och kolla själv att ingen mapp med skräp blev kvarglömd innan man testar andra eller samma version av drivrutiner, program, codec eller vad det är man har problem med. Anledningen är att skräpet orsakar felet kan blir kvar om man uppdaterar eller installerar över. Om och när man behöver starta om datorn varierar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Testat alternativa renderare? Vilken renderare kör du med nu?

Jag kör inte med några separata renderare, bara de som ingår i MPC HC men det har löst sig nu, se nedan.

Skrivet av panpo98:

Ibland måste man ta bort (avinstallera) och kolla själv att ingen mapp med skräp blev kvarglömd innan man testar andra eller samma version av drivrutiner, program, codec eller vad det är man har problem med. Anledningen är att skräpet orsakar felet kan blir kvar om man uppdaterar eller installerar över. Om och när man behöver starta om datorn varierar.

Det måste vara som du skrev, jag löste det genom att avinstallera MPC och ATI-drivrutinerna och sedan radera mapparna som fanns kvar, sen startade jag om datorn och körde en registry cleaner, startade om igen och installerade MPC och då var det fullskärm.

Tack för svaren!