Netbook som klarar 720p eller 1080p

Permalänk
Avstängd

Netbook som klarar 720p eller 1080p

Hej!

Har ni tips på laptop som klarar av att spela upp 720p eller 1080p?

Tack på förhand!

Visa signatur

Core i7 920 C0 @ 3.48 Ghz, 65c load HT-on|| Gigabyte GA-EX58-UD5 BIOS V. F12|| Noctua NH-U12P SE1366 || 12GB Ram 1066Mhz Corsair 1.5V (1333 original) || WD Caviar Black 640GB - WD Caviar Black 1TB || Gigabyte GTX 580 || Be Quiet! Dark Power 650W || - HAF-X

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle kika på fusionbaserade netbooks.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aser:

Jag skulle kika på fusionbaserade netbooks.

Är fusion en intel processor? (ursäkta n00b frågan)

Visa signatur

Core i7 920 C0 @ 3.48 Ghz, 65c load HT-on|| Gigabyte GA-EX58-UD5 BIOS V. F12|| Noctua NH-U12P SE1366 || 12GB Ram 1066Mhz Corsair 1.5V (1333 original) || WD Caviar Black 640GB - WD Caviar Black 1TB || Gigabyte GTX 580 || Be Quiet! Dark Power 650W || - HAF-X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av joe.berserk:

Är fusion en intel processor? (ursäkta n00b frågan)

Det är AMDs s.k. APU (accelerating processing unit dvs. integrerad grafik i processorn). Finns lite olika modeller som t.ex. e350 (tips prova att filtrera sökning på prisjakt.nu, e350 och c50 är fusion (e350 högre prestanda men också högre strömförbrukning än c50)). Såg något testklipp där en Intel Atom och en E350 jämfördes med 1080p tror jag (youtube förmodligen). Den som söker skall finna.

Sedan kommer väl oak trail snart, se: http://www.sweclockers.com/nyhet/13722-intel-lanserar-atom-oa...

Edit: sedan finns ju tegra 2

Permalänk
Medlem

Är du beredd att gå upp på 11-12" kan du kolla denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9...

Jag har en Sony med e-350 och den klarar 1080p galant.

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem
Permalänk

Får hem en 522 idag, jag kan ju skriva lite hur jag upplever den senare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anderssontom:

Får hem en 522 idag, jag kan ju skriva lite hur jag upplever den senare.

Gärna det!

Visa signatur

Core i7 920 C0 @ 3.48 Ghz, 65c load HT-on|| Gigabyte GA-EX58-UD5 BIOS V. F12|| Noctua NH-U12P SE1366 || 12GB Ram 1066Mhz Corsair 1.5V (1333 original) || WD Caviar Black 640GB - WD Caviar Black 1TB || Gigabyte GTX 580 || Be Quiet! Dark Power 650W || - HAF-X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anderssontom:

Får hem en 522 idag, jag kan ju skriva lite hur jag upplever den senare.

Väldigt gärna!
Skulle du kunna knäppa ett foto på den också? Jag är väldigt kräsen när det gäller tangentbordslayout och alla produktbilder man ser på nätet har ju amerikanska tangentbordet.
Detta osäkerhetsmoment och att det verkar som Linux (eller annan unixvariant) inte går så bra på datorn håller mig ifrån att köpa den på stört.

Edit: Hmm lite intressant info från wikipedia. Tydligen så finns 522:an i Thailand där den får 2 GiB RAM men har Linpus Linux (hade det på första AAO:n, inte så kraftfullt men visade ivf att linux inte var omöjligt).

Edit 2: Verkar som det väldigt nyligen kommit stöd i Linuxkärnan för Ontario och Zacate (de första AMD Fusionplattformarna). Börjar lukta affär här

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Skrivet av Aqualize:

Väldigt gärna!
Skulle du kunna knäppa ett foto på den också? Jag är väldigt kräsen när det gäller tangentbordslayout och alla produktbilder man ser på nätet har ju amerikanska tangentbordet.
Detta osäkerhetsmoment och att det verkar som Linux (eller annan unixvariant) inte går så bra på datorn håller mig ifrån att köpa den på stört.

Edit: Hmm lite intressant info från wikipedia. Tydligen så finns 522:an i Thailand där den får 2 GiB RAM men har Linpus Linux (hade det på första AAO:n, inte så kraftfullt men visade ivf att linux inte var omöjligt).

Edit 2: Verkar som det väldigt nyligen kommit stöd i Linuxkärnan för Ontario och Zacate (de första AMD Fusionplattformarna). Börjar lukta affär här

Skulle jag nog kunna göra. Har inte haft så mycket tid att leka. Planen är att installera linux mint på den om ett tag med.

// Tom