Permalänk

ASUS Rampage Gene II

Tjenare!

Tror ni att man kan få igång 2 st GTX 590's i ASUS Rampage Gene II ?

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Om du sätter nån fläkt riktat mot grafikkorten bör det väl gå bra, vrför skulle de inte funka?

Permalänk
Medlem

Om det har stöd för sli, ja. Men tänk på att GTX 590 kan nå 112 grader, och i sli så blir det säkert mycket mer än så. Det kanske inte skadar kort nu vid början, men man kan ju fundera över hur många som funkar efter att ha utsatts för 110+ grader någon timme om dagen eller två under ett års tid.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är så liten plats mellan PCI-E platserna att det garanterat blir överhettat. Man kan sätta dit fläktar dock.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Det är så liten plats mellan PCI-E platserna att det garanterat blir överhettat. Man kan sätta dit fläktar dock.

Förutsättningarna och avståndet är desamma som på alla andra moderkort. Eller menar Ni att de som har fler än två pci-e platser bryggar sin sli-koppling över två kortplatser?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Förutsättningarna och avståndet är desamma som på alla andra moderkort. Eller menar Ni att de som har fler än två pci-e platser bryggar sin sli-koppling över två kortplatser?

Tänkte mer på att det inte kommer finna något luftflöde i ett mATX chassi att tala om men att man helst skall ha ett moderkort som EVGA X58 Classified och här kan du se hur man skall köra två kort i SLI (om man kan). Man har även en tri uppsättning men jag skulle inte använda dual GPU kort.
http://www.evga.com/articles/00447/

SweClockers använde ett ASUS Rampage III Extreme i sina test som även det erbjuder möjligheten att ha luft mellan korten.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Tänkte mer på att det inte kommer finna något luftflöde i ett mATX chassi att tala om men att man helst skall ha ett moderkort som EVGA X58 Classified och här kan du se hur man skall köra två kort i SLI (om man kan). Man har även en tri uppsättning men jag skulle inte använda dual GPU kort.
http://www.evga.com/articles/00447/

Men ingen har nämnt något matx chassi Och ja, det var precis så jag undrade om man kan göra, vilket man kan om man har fler än två pcie-platser - vilket vi med gene II inte har.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Men ingen har nämnt något matx chassi Och ja, det var precis så jag undrade om man kan göra, vilket man kan om man har fler än två pcie-platser - vilket vi med gene II inte har.

Har man ett chassi som Silverstone Raven RV02 eller Fortress FT02 så kan man nog allt få det att fungera men det är inget jag skulle våga mig på.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Tjena tjena, någon som har kvar detta moderkort? Möjligt att använda ny gpu med den?