Speltorka. Ge mig inspiration!

Permalänk
Medlem

Speltorka. Ge mig inspiration!

Nu när jag äntligen har byggt ihop en dator värd namnet visar det sig att jag har litet, om ens något, tålamod för att verkligen sätta mig ned med ett spel. Sedan datorn startats upp för första gången har jag:

- Installerat Crysis. Gapat en del över grafiken och sedan tröttnat efter c:a 1½ timmes spelande.
- Kört igång med ArmA II för att konstatera att det fortfarande är laggigt/buggigt vad jag än gör.
- Startat upp en ny karaktär i Dragon Age. Tänkt "meh" och sedan lagt ned.
- Installerat The Witcher och importerat min tidigare sparfil. Rännt runt i träsket i några minuter och sedan stängt av.
- Installerat S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl. Spelat i närmare 30 timmar och helt plötsligt tappat sugen.
- Installerat Oblivion och därefter tagit en djupdykning ned i modträsket. Efter några dagars mixtrande (Wrye Bash, yay...) kunde jag konstatera att det inte fungerade speciellt bra. Tappade hoppet.
- Googlat på olika varianter av LOL, exempelvis "lololooolololol" och "lolllolllololol". Även öppnat ett Word-dokument och presterat liknande bedrifter.

Kort och gott, jag är i en ordentlig speltorka. Jag är i vanlig ordning ute efter ett spel med tilldragande atmosfär i vilken jag kan förlora massvis med timmar. S.T.A.L.K.E.R. var väldigt bra på den punkten men efter ett tag upplevdes spelet som väldigt tomt.

Har ni några tips på spel som kan återväcka min lust att spela? Jag har funderat på Far Cry 2 men om det inte är mer innehållsrikt än Crysis tror jag tyvärr inte det kommer att hålla ett längre tag.

Jag är något av en allätare men har på senare tid föredragit realism framför överdriven action. Ett RPG känns som den troliga utvägen här men jag har dålig koll på vilka RPG's som kommit ut sedan Baldur's Gate 2 släpptes

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Du kanske kan pröva ett spel som inte är ett FPS?

Vad sägs som.. Starcraft?

Permalänk

Valfritt spel ur Total War serien. Vansinnigt roliga och tar massor av tid.

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 är ett riktigt bottennapp, undvik det. Jag ångrar att jag ens klarade det spelet och det har jag nästan aldrig känt med något annat spel, totalt bortkastad tid.

Fallout: New Vegas?
Batman: Arkham Asylum?
GTA IV?
Mafia 2?
Resident Evil 5?
Dead Rising 2?

Du kan väl kolla upp dom och se om det är något som du tycker är intressant.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Metro 2033

Permalänk
Medlem

Jag var aldrig ett större fan av det ursprungliga Starcraft men det kanske kan vara värt att testa SC2 ändå. Det verkar tyvärr inte finnas något demo som jag kan testa. Är det värt att köpa spelet enbart för Single Player-kampanjen? Jag är inte mycket för onlinespelande om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Valfritt spel ur Total War serien. Vansinnigt roliga och tar massor av tid.

Jag har faktiskt funderat på Shogun: Total War 2, verkar ha fått riktigt fin kritik och jag älskade det ursprungliga Shogun: Total War när det kom ut.

Skrivet av Dackis:

Far Cry 2 är ett riktigt bottennapp, undvik det. Jag ångrar att jag ens klarade det spelet och det har jag nästan aldrig känt med något annat spel, totalt bortkastad tid.

Fallout: New Vegas?
Batman: Arkham Asylum?
GTA IV?
Mafia 2?
Resident Evil 5?
Dead Rising 2?

Du kan väl kolla upp dom och se om det är något som du tycker är intressant.

Tack för varningen om Far Cry 2, jag har hört väldigt blandade åsikter om det. Jag blev riktigt besviken på Fallout 3 så jag har inte ens sneglat åt New Vegas, även om det är Obsidian Entertainment som har utvecklat det. De andra spelen, förutom Dead Rising 2, har jag redan kört på PS3

Skrivet av Fr1dd:

Metro 2033

Har hört mycket om denna "datordödare". Är det ett värt spel eller fungerar det bara som ett sätt att testa vad datorn klarar av?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Testa Modern Warfare 2 är ett mycket roligt spel. Spelade det 22 dagar på mitt ps3 (och ja jag menar 528 timmar eller 22) dagar har jag spelat på de spelet. Tröttnade aldrig men blev arg som fan ibland, slutade spela pga spelet pajades så jag laddade ner det på datorn. UNDVIK BLACK OPS ETT VÄRDELÖST SPEL!!

Permalänk
Medlem

TW Shogun 2 är super, har spelat hela dagen, gjort ett kort avbrott för pizza, ska nu dra igång det igen. Slaget om det japanska fastlandet börjar ikväll!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Har hört mycket om denna "datordödare". Är det ett värt spel eller fungerar det bara som ett sätt att testa vad datorn klarar av?

Här är en gammal prestandavideo (därav sämre rec kvalitet för att visa rätt fps) som jag skapade och laddade upp på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=RzRxChubFkM

Skrivet av Windir87:

Jag har funderat på Far Cry 2 men om det inte är mer innehållsrikt än Crysis tror jag tyvärr inte det kommer att hålla ett längre tag.

Detta är ungefär vad du får göra i Far Cry 2 genom hela spelet.
http://www.youtube.com/watch?v=DRbAPBoOPDY

Permalänk
Medlem

Metro 2033 förbövulen!!!

Singularity

Dessa 2 är (och jag spelar väldigt mycket spel), de BÄSTA singleplayer spelen jag någonsin spelat Så är det bara!
Suttit som klistrad ända sedan man började på båda, dock så är det aldrig lika kul att göra det 2...3...4....osv gånger. Men första gången man klarar det, underbart!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Jag blev riktigt besviken på Fallout 3 så jag har inte ens sneglat åt New Vegas, även om det är Obsidian Entertainment som har utvecklat det.

Jag tycker du borde testa det. Av det jag hört så ska det på många sätt vara överlägset Fallout 3 och det finns ett hardcore-läge som gör spelet mer realistiskt och utmanande.

Skrivet av Windir87:

Har hört mycket om denna "datordödare". Är det ett värt spel eller fungerar det bara som ett sätt att testa vad datorn klarar av?

Jag tycker det var sktidåligt rent spelmässigt om jag ska vara ärlig, jämte Far Cry 2 så är nog det faktiskt ett av få spel som jag faktiskt ångrar att jag spelade. Kort, linjärt FPS där det nästan aldrig är roligt att skjuta fienderna. Dum AI, korkad spelmekanik. Oerhört scriptat. Ytterligt lågt omspelningsvärde. Dåliga röstskådespelare och obegriplig story. Men det har en bra stämning. Duger om du är lättroad.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Permalänk
Medlem

Minecraft

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

MW2 har jag provat men jag gillade MW bättre. CoD-serien känns för övrigt alldeles för "Hollywood" för att intressera mig i nuläget.

Det verkar vara riktigt tung atmosfär i Metro 2033, blir nog att testa demot och se hur det är. Ska även kolla upp Singularity för att se om det kan vara något.

Fallout: New Vegas ser också ganska intressant ut. Jag ska ta och kolla upp en del recensioner om det för att se om det har rättat till Fallout 3:s snedsteg.

Mass Effect 1 & 2 har jag spelat igenom. Riktigt bra spel för övrigt!

Shogun: Total War 2 står väldigt högt upp på listan för tillfället. Det verkar vara en bra blandning mellan atmosfär, strategi och visuellt godis

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Magicka.
Just Cause 2.
League of Legends.

Mina favoriter :3

Permalänk
Medlem

Bulletstorm är ganska kul iallafall. Helt oseriöst men jefligt roligt.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Metro 2033 är dåligt optimerat och lite småbuggigt men en av de bästa story-kampanjerna jag upplevt i ett shooter.

Permalänk
Medlem

Enkelt, det "gamla" Dark messiah of might and magic med mycket action och spänning i, synd att inte det görs fler spel som det.

http://www.gametrailers.com/video/review-dark-messiah/14833

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Civilization V. Grymmt underhållande och kan spelas om och om igen utan att tröttna

S.T.A.L.K.E.R Call of Pripyat. Inte lika bra som SoC men fortfarande bra.

Metro 2033. Riktigt nice post-apocalyptic singel shooter i Moskvas tunnelbana och även ett par gånger ovan mark, finns två slut som gör det lite intressantare att spela flera gånger.

Battlefield 2. Lite gammalt men är 1000x bättre än alla multiplayer FPS som finns därute, förutom CS 1.6 som är nästan lika bra.

Assassins Creed 2 eller Brotherhood. Ett bra singel 3th person RPG spel med många möjligheter och enorma kartor att upptäcka. Brotherhood har även ett Multiplayer läge där man det finns lite olika typer av spellägen man kan välja.

Hoppas det hjälpte

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

Day Of Defeat 1.3 (Ganska bra spel , som jag aldrig tröttnar på ^^)
Battlefield Bad Company 2 /Vietnam

Tröttnar jag aldrig på
Dock , så kan det ta nån vecka att komma in i DoD , och kontrollera vapnen bra ^^

Ska dock köpa L4D2 snart och "nörda" det ^^

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips. Har försökt kolla upp de spel jag inte har koll på så gott det går.

Total War: Shogun 2, Metro 2033 och S.T.A.L.K.E.R Call of Pripyat är nog de spel som jag har fastnat för hittills. Sedan kommer Dark Messiah of Might and Magic, Fallout: New Vegas och Starcraft 2 tätt efter.

Civilization V har jag spelat i hundratals timmar så jag har tagit en liten paus från det. Har ersatt det med Anno 1404 för tillfället

Nästa gång jag dyker in i Battlefield-serien blir nog när BF3 släpps i höst. Å andra sidan dyker TES V: Skyrim också upp i slutet av året så då lär min speltorka vara ett minne blott

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Rainbow six vegas 2 är ett kanon spel tycker jag! de borde du prova! grymt kul som co op också, sen har du läget "terrorist hunt" också som är de bästa i hela spelet.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Börja pracca i CS 1.6

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Alla battlefield och shogun total war 2 tipsar jag om som några andra redan gjort

Permalänk

Om du har handkontroller/ratt och gillar bilspel med kombon Arkad/Simulator så NFS Shift + kanske Shift Unleashed (Har köpt men inte hunnit testa ännu). Jag tyckte att Shift hade lite utav "Gran Turismo känsla" som oftast verkar vara förbehållet PS3:an tack vare dess handkontroller med tryckkänsliga knappar.

Jag sitter lite i samma sits som dig (efter uppgradering) och väntar på spel som får mig att inte vilja sluta spela (trodde att Dragon Age 2 skulle få mig hooked)...väntar på t.ex Diablo3 och Elder Scrolls 5: Skyrim, jobbigt är det men om du inte finner "suget" så lägg ner spelandet tills du inom sin tid känner typ att nu måste jag bara lira ffs!

Fast du kan ju månne testa något "minimalistiskt" spel som t.ex Peggle (Deluxe) eller kör några riktigt gamla klassiker som t.ex DOOM.

Kom på nu att senaste liret som fick mig att fastna ett bra tag tills "inventory-sorteringen" pga. viktrestriktion blev för mycket vart Fallout: New Vegas, som redan nämnts och i mitt tycke ett fett lir.

Lycka till med att återfå inspirationen.

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Skrivet av Moggelito:

Alla battlefield och shogun total war 2 tipsar jag om som några andra redan gjort

Förutom BF2142! Det var nog det sämsta spel jag någonsin kört!! rekommenderar verkligen inte det!

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

Enkelt, det "gamla" Dark messiah of might and magic med mycket action och spänning i, synd att inte det görs fler spel som det.

http://www.gametrailers.com/video/review-dark-messiah/14833

Här har vi också ett MYCKET trevligt och brutalt våldsamt actionlir i source-anda.

Permalänk
Medlem

http://store.steampowered.com/sub/7586/?l=swedish
Där har du tillräckligt med underhållning för en lång tid. Om du inte har testat något av paradoxs grand strategy-spel än så kan det vara värt att testa att Europa Universalis 3. Mount & blade: warband är bra. Minecraft som någon nämnde tidigare, fast det har du antagligen redan kollat på.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

https://eu.battle.net/account/sc2-demo.html
Där har du demo till SC2! ett mycket roligt spel! Total war shogun 2 är också ett mycket roligt spel, har spelat det otroligt mycket utan att tröttnat!

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | EVGA 750 G2 | Gigabyte Z170x-Gaming 5 | i7 6700K | EVGA GTX 980 Ti | Corsair Vengeance LPX 16GB 2666MHz |