crysis 2 en visuell besvikelse på pc

Permalänk
Medlem

crysis 2 en visuell besvikelse på pc

köpte crysis 2 till pc idag lm edition.. vilken besvikelse visuellt sätt, trodde inte mina ögon... hoppades på bländande grafik men det som en gång var världens bästa grafik till dator har förvandlats till ett spel som ska kunna köras lätt på xbox 360 och ps3, detaljrikedomen som bortblåst.

grafiken liknar lite resistance 2 till ps3..

jag körde crysis 2 på högsta möjliga inställningar och upplösning 1920*1080.

ångrar ja köpte spelet men trodde på allvar att det bara kunde bli bättre grafik än warhead och crysis 1.

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk

Efter att ha läst det där så lär man ju aldrig bli ägare av det spelet ivf...

Permalänk

visuellt sätt? kan du ha menat "sett"? Nej det är inget att hänga i julgranen precis, då de verkar ha satsat mer på konsol versionen den här gången, är det inte så att det är portat direkt från konsol versionen? så visst skulle det gå att spela det på xbox 360 :P, och bara dx9..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Konsolerna som "förstör" då dem inte har pengar eller tid att sitta å göra två spel som ser olika ut utan dem blir snarlika eftersom att man portar från 360..

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Efter att ha läst det där så lär man ju aldrig bli ägare av det spelet ivf...

Skrivet av edasvangen:

visuellt sätt? kan du ha menat "sett"? Nej det är inget att hänga i julgranen precis, då de verkar ha satsat mer på konsol versionen den här gången, är det inte så att det är portat direkt från konsol versionen? så visst skulle det gå att spela det på xbox 360 :P, och bara dx9..

håller med er båda... nu måste ja bara sälja iväg mitt ex..men fan va ledsen man blir jag, var ett mega fan av både warhead o d första...

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än att hålla med Besvikelse med stort B både grafik/spel/funktionsmässigt.

Orkade själv bara spela 1/3 av spelet för att sedan avinstallera det. Så nu ligger det här i hyllan och där lär det bli liggande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är EN åsikt.

Samma sida ger spelet 8.4 i snitt från nästan 1700 user reviews.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Det är EN åsikt......

det tråkiga är att den åsikten delas av många på nätet sök på google och du ska finna....

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Avstängd

Ska man säga något positivt om spelet så var singleplayer rätt bra, och lång.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Alright,
1. Du hade inte behövt göra en tråd för detta, det finns en Crysis 2 tråd redan. Använd sökfunktionen.
2. PC-spelare är de största whiners som finns
3. Crytek (de heter så va?) släppte spelet till konsoll eftersom det är där pengarna ligger, säger du nu att de är "greedy", kan du sätta dig in i samma situation, du skapar en produkt som många vill ha men du släpper den på en marknad där folk hellre vill ha gratissaker(pirat). Då tjänar man inte speciellt mycket pengar.
4. Suck it up and move on, det är inte första gången en uppföljare blir en besvikelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ska man säga något positivt om spelet så var singleplayer rätt bra, och lång.

Inget fel på grafiken heller. Minst lika snyggt som Warhead.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Alright,
1. Du hade inte behövt göra en tråd för detta, det finns en Crysis 2 tråd redan. Använd sökfunktionen.
2. PC-spelare är de största whiners som finns
3. Crytek (de heter så va?) släppte spelet till konsoll eftersom det är där pengarna ligger, säger du nu att de är "greedy", kan du sätta dig in i samma situation, du skapar en produkt som många vill ha men du släpper den på en marknad där folk hellre vill ha gratissaker(pirat). Då tjänar man inte speciellt mycket pengar.
4. Suck it up and move on, det är inte första gången en uppföljare blir en besvikelse.

Vaknat på fel sida tydligen...

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag håller med wooprat på alla punkter!..
Visst finns piratkopior till konsoller (alltså själva konsolen) men troligen inte i lika stor utsträckning som till PC.

Tycker spelet var snyggt till PC och rätt bra (dock inte speciellt i början), måste ju inte vara über fotorealistiskt ellerhur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Vaknat på fel sida tydligen...

Jag är faktiskt lite gnällig idag
Men hey, det är faktiskt lite tråkigt när alla ska klaga på konsollport när typ 70% av alla pc spel är det.
Dessutom är grafiken det enda som hålls tillbaka, så man kan ju undra på om spelarna som klagar vill spela eller bara är ute efter "snygga vyer" eller vad man ska kalla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Jag är faktiskt lite gnällig idag
Men hey, det är faktiskt lite tråkigt när alla ska klaga på konsollport när typ 70% av alla pc spel är det.
Dessutom är grafiken det enda som hålls tillbaka, så man kan ju undra på om spelarna som klagar vill spela eller bara är ute efter "snygga vyer" eller vad man ska kalla det.

Jag vill gärna ha både snygga vyer och ett underhållande spel men enligt mitt tycke så fick jag inget av det med Crysis 2...

Som tur är finns det ju andra spel så jag överlever...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jexmark:

Inget fel på grafiken heller. Minst lika snyggt som Warhead.

Det klagar jag inte på, men tyckte dock inte det mötte förväntan.

Speciellt inte om det är lika snyggt som ett 3 år gammalt spel. Borde pressat CE3 lite mer tycker jag

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

På Crysis wh såg omgivningen riktigt verklig ut men på Crysis 2 ser det ut som att de bara har tagit en fyrkan och klistart på bilder runt. Om ni är på uppdraget där man är inne i ett hus med bokhyllor och sånt ganska tidigt är det bara att gå fram till en bokhylla och titta nära. Ser för jävligt ut. Och ställer man sig framför någon och siktar ser det ut som att geväret är lika stort som personens öga.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst otaliga kommentarer om piratkopiering att det drabbar spelindustrin negativt... Ärligt talat...vem FAN piratkopierar ett spel nu för tiden? Det är så oändligt mycket strul med CD-key, autenthication, buggar, krascher etc. Vore intressant om Sweclockers kunde göra en anonym enkät...ska banne mig skicka in det som förslag till redaktionen för att se hur många % av spelen som medlemmarna spelar som är piratkopierade...gissar på typ 1-5%.

TRO MIG när jag säger att datorspelare tankar inte piratkopior!!! Dom köper sina spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Alright,
1. Du hade inte behövt göra en tråd för detta, det finns en Crysis 2 tråd redan. Använd sökfunktionen.
2. PC-spelare är de största whiners som finns
3. Crytek (de heter så va?) släppte spelet till konsoll eftersom det är där pengarna ligger, säger du nu att de är "greedy", kan du sätta dig in i samma situation, du skapar en produkt som många vill ha men du släpper den på en marknad där folk hellre vill ha gratissaker(pirat). Då tjänar man inte speciellt mycket pengar.
4. Suck it up and move on, det är inte första gången en uppföljare blir en besvikelse.

Grejen är att det alltid har varit crytek som har släppt titlarna som verkligen var svårkörda och som tog utvecklingen framåt. Spelet är riktigt kul men när crytek släpper ett spel förväntar man sig faktiskt att det också ska vara riktigt snyggt.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Jag är faktiskt lite gnällig idag
Men hey, det är faktiskt lite tråkigt när alla ska klaga på konsollport när typ 70% av alla pc spel är det.
Dessutom är grafiken det enda som hålls tillbaka, så man kan ju undra på om spelarna som klagar vill spela eller bara är ute efter "snygga vyer" eller vad man ska kalla det.

Det är ju det som är problemet = 70% av alla pc-spel är konsolport. fyFAN säger jag bara. Jag saknar tiden då spel blev portade från PC till konsol, istället för tvärtom...

Personligen har jag inte orkat spela klart Crysis 2, då jag tycker den är über-tråkig till skillnad från C:WH

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomnsterjohn:

Efter att ha läst otaliga kommentarer om piratkopiering att det drabbar spelindustrin negativt... Ärligt talat...vem FAN piratkopierar ett spel nu för tiden? Det är så oändligt mycket strul med CD-key, autenthication, buggar, krascher etc. Vore intressant om Sweclockers kunde göra en anonym enkät...ska banne mig skicka in det som förslag till redaktionen för att se hur många % av spelen som medlemmarna spelar som är piratkopierade...gissar på typ 1-5%.

TRO MIG när jag säger att datorspelare tankar inte piratkopior!!! Dom köper sina spel!

På inget spel jag vet FÖRUTOM CRYSIS 2 kan man spela online med en piratversion. Det är därför man (i alla fall jag) köper alla spel jag gillar. Men grejen är att om crytek släppte crysis 2 till konsol för att minska piratkopieringen misslyckades de brutalt.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Inget fel på grafiken heller. Minst lika snyggt som Warhead.

har du kört warhead på absolut högsta?

kan lova dej att detaljerna inte e i närheten så snygga i c2...

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

På Crysis wh såg omgivningen riktigt verklig ut men på Crysis 2 ser det ut som att de bara har tagit en fyrkan och klistart på bilder runt. Om ni är på uppdraget där man är inne i ett hus med bokhyllor och sånt ganska tidigt är det bara att gå fram till en bokhylla och titta nära. Ser för jävligt ut. Och ställer man sig framför någon och siktar ser det ut som att geväret är lika stort som personens öga.

+1

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

På inget spel jag vet FÖRUTOM CRYSIS 2 kan man spela online med en piratversion. Det är därför man (i alla fall jag) köper alla spel jag gillar. Men grejen är att om crytek släppte crysis 2 till konsol för att minska piratkopieringen misslyckades de brutalt.

det är iofs jäkligt bra! synd att spelet som ser ut som nes 8 bitar(nästan)

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Alright,
1. Du hade inte behövt göra en tråd för detta, det finns en Crysis 2 tråd redan. Använd sökfunktionen.
2. PC-spelare är de största whiners som finns
3. Crytek (de heter så va?) släppte spelet till konsoll eftersom det är där pengarna ligger, säger du nu att de är "greedy", kan du sätta dig in i samma situation, du skapar en produkt som många vill ha men du släpper den på en marknad där folk hellre vill ha gratissaker(pirat). Då tjänar man inte speciellt mycket pengar.
4. Suck it up and move on, det är inte första gången en uppföljare blir en besvikelse.

ville bara varna andra highend spelare som förvänatr sig fotorealistik... tyckte en ny tråd passade utmärkt då jag verkligen ville poängtera min åsikt för andra vilket jag verkar ha lyckats med.

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Hedersmedlem

Använd befintlig tråd.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.