MSI G660 vs ASUS G57JW för Ljud/musikproduktion och gaming

Permalänk

MSI G660 vs ASUS G57JW för Ljud/musikproduktion och gaming

Jag äger en ASUS X57Vn som jag har köpt för ca 2 år sedan en vinter
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=451244 liknar denna. Det är så att plasten har böjt sig där fläkten sitter och chassit till den har börjat gå av lite sen tidigare. Detta är tecken på billig produktion elle hur? Nu är frågan(frågor) följande:

Ska använda min garanti för att byta ut mor en ASUS G57Vn? eller MSI GX660?

Även fast kylningen verkar vara asbra hur har jag hört att musknapparna käns plastiga och kan gå sönder lätt av vad jag har förstått.

MSI är dubbelt så snyggare en G57an men hur bra är kylningen egentligen? Min nuvarande laptop går upp i 100 grader när jag kör Crysis 2 Multiplayer Demo men datorn stänger inte av sig för säkerhet som den brukar göra när den överhettas. Men det gör den på CODMW2 men då kommer den inte upp i samma hetta som i Crysis 2.

Det som är viktigt för mig är att det inte blir några strul med komonenterna och drivrutiernana vilket jag har haft och har fortfarande lite grann i min nuvarande laptop som håller på och falla ihop.

Jag skulle behöva något från båda världarna som SSD Hybrid hårddisken som ASUS har, men MSI har sjukt stort batteri 9 cells batteri.

Finns det ingen laptop som har bådas fördelar men också jäkligt snygg och kyler bra för prisklass 10000 till 12000?

--MVH en ganska osäker köpare som vill investera i en bra laptop.

Permalänk
Inaktiv

Msi är faktiskt jätte kall, du får ett par grymma högtalare och en inbyggd Bas som ite G53 har, har inte haft något strul med min GT660 än... Kör på Msi!

Permalänk
Skrivet av AngeousaQ:

Jag äger en ASUS X57Vn som jag har köpt för ca 2 år sedan en vinter
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=451244 liknar denna. Det är så att plasten har böjt sig där fläkten sitter och chassit till den har börjat gå av lite sen tidigare. Detta är tecken på billig produktion elle hur? Nu är frågan(frågor) följande:

Ska använda min garanti för att byta ut mor en ASUS G57Vn? eller MSI GX660?

Även fast kylningen verkar vara asbra hur har jag hört att musknapparna käns plastiga och kan gå sönder lätt av vad jag har förstått.

MSI är dubbelt så snyggare en G57an men hur bra är kylningen egentligen? Min nuvarande laptop går upp i 100 grader när jag kör Crysis 2 Multiplayer Demo men datorn stänger inte av sig för säkerhet som den brukar göra när den överhettas. Men det gör den på CODMW2 men då kommer den inte upp i samma hetta som i Crysis 2.

Det som är viktigt för mig är att det inte blir några strul med komonenterna och drivrutiernana vilket jag har haft och har fortfarande lite grann i min nuvarande laptop som håller på och falla ihop.

Jag skulle behöva något från båda världarna som SSD Hybrid hårddisken som ASUS har, men MSI har sjukt stort batteri 9 cells batteri.

Finns det ingen laptop som har bådas fördelar men också jäkligt snygg och kyler bra för prisklass 10000 till 12000?

--MVH en ganska osäker köpare som vill investera i en bra laptop.

jag skulle utan tvekan välja asus .. du kan inte jämföra din gammla med G serien asus ..
vill du ha disco hemma med en plast bit tar du msi

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Msi är faktiskt jätte kall, du får ett par grymma högtalare och en inbyggd Bas som ite G53 har, har inte haft något strul med min GT660 än... Kör på Msi!

tycker det är intressant hur folk här på forumet snackar om hur bra ljud det är på den datorn..
ja det är la helt okey om du har med dig den ut och vill lyssna på nåt men att sitta hemma med den och lyssna musik etc. värka ju löjligt när du får bättre ljud utav att koppla in ett par "trust" högtalare som inte kostar mer är 100 kr .. jag skulle aldrig välja en laptop för att den har mindre dåliga högtalare en andra laptops .

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av locomotivo:

tycker det är intressant hur folk här på forumet snackar om hur bra ljud det är på den datorn..
ja det är la helt okey om du har med dig den ut och vill lyssna på nåt men att sitta hemma med den och lyssna musik etc. värka ju löjligt när du får bättre ljud utav att koppla in ett par "trust" högtalare som inte kostar mer är 100 kr .. jag skulle aldrig välja en laptop för att den har mindre dåliga högtalare en andra laptops .

Har ju hellre ett par bra högtalare en några som låter burkigt, sen är det ju också en bättre dator så...

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Har ju hellre ett par bra högtalare en några som låter burkigt, sen är det ju också en bättre dator så...

låt mig rätta dig..Har ju hellre ett par BÄTTRE högtalare en några som låter burkigt (som tydligen är ett drivrutinsfel ) och vad grundar du att det skulle vara en bättre dator ??

eller du kanske menar mer prisvärd ? eller va menar du ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av locomotivo:

låt mig rätta dig..Har ju hellre ett par BÄTTRE högtalare en några som låter burkigt (som tydligen är ett drivrutinsfel ) och vad grundar du att det skulle vara en bättre dator ??

eller du kanske menar mer prisvärd ? eller va menar du ?

5870 = Bättre. Mer prisvärd, sen vilken man föredrar är ju personligt...
Och sen är ju GX högtalare bättre även om de va e drivis fel...

Permalänk

Ljudet är som sagt inte viktigt, det jag är egentligen är orolig över är performans, om det finns drivrutins problem och om chassit på båda är bra eller dåligt, hur är mus knapparna på dom?

Föresten finns det tangentbords belysning på MSI'n? förstog inte riktigt av bilderna jag har kollat på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AngeousaQ:

Ljudet är som sagt inte viktigt, det jag är egentligen är orolig över är performans, om det finns drivrutins problem och om chassit på båda är bra eller dåligt, hur är mus knapparna på dom?

Föresten finns det tangentbords belysning på MSI'n? förstog inte riktigt av bilderna jag har kollat på.

Nej det finns ingen belysning på tangentbordet, dock har du fler ingångar om du nu skulle vilja koppla in något, och den har 2st USB 3.0 portar också. Inga drivis problem på dem, mus knapparna på Msin tycker jag är bra, jämför man med Asusen som jag tycker är lite trög att klicka med...

Permalänk

Har du testat och spela på MSI? som Crysis 2 tex. Finns det 2 hårdisk platser eller bara en?

Permalänk
Skrivet av locomotivo:

jag skulle utan tvekan välja asus .. du kan inte jämföra din gammla med G serien asus ..
vill du ha disco hemma med en plast bit tar du msi

Det är ju tur att alla har olika smak då. Sen disco belysningen stänger du enkelt med ett knapp tryck om du nu inte tycker det är för jobbigt sen har alla laptop nån form av plast vare sig det är glansigt eller matt så nu tycker jag att du får sluta med dessa fanboy utsvävningar.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AngeousaQ:

Har du testat och spela på MSI? som Crysis 2 tex. Finns det 2 hårdisk platser eller bara en?

Det finns 2 HDD platser som du byter lätt.. Har ej testat Crysis 2 men ettan kör dem på hög grafik...

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Det finns 2 HDD platser som du byter lätt.. Har ej testat Crysis 2 men ettan kör dem på hög grafik...

Det låter väldigt bra, skulle kunna tänka mig att byta ut ena till en SSD ett senare tillfälle då en snabb HD kan göra mycket skillnad vid ljud/musikproduktion.

Tack alla för ert stöd!

Permalänk

Grymt kul att se mer medlemmar poppa in! Välkommen AngeousaQ! <3

Jag hade valt Asusen då den verkar mer prisvärd, graffen är aning vassare också!

Visa signatur

"I find your lack of faith disturbing." - Darth Vader
"A quick temper will make a fool of you soon enough. " - Bruce Lee
"A goal is not always meant to be reached, it often serves simply as something to aim at. " - Bruce Lee

Permalänk
Medlem

MSi, självklart optimerad för gaming, cokeman66 förslog att jag skulle dra hem en sådan och har läst mycket om den datorn!
dessutom sopar den golv med asus datorn när det kommer till kyling. MSI har unikt designade lufthål till cpu samt grafrikkylarn.
du kan tom ställa datorn på sängen eller soffan utan överhettning. Tack vare kylningen kan du klocka datorn duktigt utan överhettning.

*EDIT*
Datorn kan också gå på vatten

vits
Permalänk

Det ser ut som AngeousaQ kommer ha ett svårt val! Både mycket positivt med båda dessa datorerna!

Jag tror fortfarande att Asusen kommer att väga över i och med att du ska jobba med ljudproduktion också, inte endast gaming.

Visa signatur

"I find your lack of faith disturbing." - Darth Vader
"A quick temper will make a fool of you soon enough. " - Bruce Lee
"A goal is not always meant to be reached, it often serves simply as something to aim at. " - Bruce Lee

Permalänk
Medlem

ljudproduktion? han beskrev ju att hans asus dator överhettar på crysis 2.
Är du klok nog väljer du MSI. Den är även bra för tunga program.

Du kan ju maxa alla spel med msi datorn och inte behöva bry dig ett skvatt om överhettning.
Jag köper hellre en gaming dator där jag kan pyssla med ljudproduktion så som propellerhead reason, ableton osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agge1987:

ljudproduktion? han beskrev ju att hans asus dator överhettar på crysis 2.
Är du klok nog väljer du MSI. Den är även bra för tunga program.

Du kan ju maxa alla spel med msi datorn och inte behöva bry dig ett skvatt om överhettning.
Jag köper hellre en gaming dator där jag kan pyssla med ljudproduktion så som propellerhead reason, ableton osv.

Bara för att hans nuvarande ASUS överhettar innebär det inte att alla gör det

Jag hade nog valt ASUS här när det handlar om ljudproduktion, MSIn har snäppet högre ljudnivå.. gissar att det kan vara störande i sånna här ändamål..

Skulle dock tagit G73JW/SW då den går riktigt svalt..

Värt att notera är att G73JW med 17,3" skärm endast är 1,9cm bredare än en GX660

En GX660 är en gigantish 15,6" medans G73JW är en 17,3"

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Jag hade valt MSIn för jag själv har en
MasteraCe, 1,9cm xtra är alldelles för mycket

Nä skämt o sido, Både MSI 660 och Asus G53/73 bra laptops det är bara fråga om smaksak vad man gillar.

Jag kör själv oftast min MSI GX 660 till min 50" när jag spelar och använder datorns egna skärm när jag surfar.
Det blir riktigt grymt med Crysis 2 kopplad till min 50" fullhd med höga inställningar.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

MSI GX660 är bra och Asus G53/G73 är bra. Om din dator är under 2 år, så kanske de kan laga den och byta ut fläkten. Annars får väl du åberopa garantin, om garantin fortfarande gäller och få en motsvarane modell istället. Jag skulle först testa att ersätta den och fråga om du kan lägga till lite pengar, för att få den modell du vill ha.

Kolla om någon elektronikkedja/databutik har MSI/Asus inne och testa/jämför dem, för att se vilken du föredrar. Det är alltid lättare att göra ett val utifrån kunskap.

Att MSI har lite bättre ljud och har ett 5870M är dess fördel. Asus G53/G73 fördel är den har något bättre kyllösning (ventilation-utblås bak), de nya Sandy Bridge processorerna, G73 17.3" skärm och belyst tangentbord. Sen är det inte en väldigt stor skillnad, mellan ett GTX 460M och ett 5870M. Det rör sig mellan 5-10% beroende på olika spel och benchmarks.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Tror ni att ASUS G73 kommer att komma denna månad? ska jag vänta på den eller skaffa 53'an? Läste någonstans på forumet att ny MSI skulle komma, ska man vänta på den istället? bah sorry jag är väldigt kräsen. Vill gärna att datorn räcker länge några år. Ok den absolut sista frågan har någon av dessa laptop hyperthreading? ska höra att de ska vara viktigt när det gäller ljudproduktion?

Skrivet av Agge1987:

ljudproduktion? han beskrev ju att hans asus dator överhettar på crysis 2.
Är du klok nog väljer du MSI. Den är även bra för tunga program.

Du kan ju maxa alla spel med msi datorn och inte behöva bry dig ett skvatt om överhettning.
Jag köper hellre en gaming dator där jag kan pyssla med ljudproduktion så som propellerhead reason, ableton osv.

Kan du använda mycket VST utan att CPU'n "över" jobbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AngeousaQ:

Tror ni att ASUS G73 kommer att komma denna månad? ska jag vänta på den eller skaffa 53'an? Läste någonstans på forumet att ny MSI skulle komma, ska man vänta på den istället? bah sorry jag är väldigt kräsen. Vill gärna att datorn räcker länge några år. Ok den absolut sista frågan har någon av dessa laptop hyperthreading? ska höra att de ska vara viktigt när det gäller ljudproduktion?

Kan du använda mycket VST utan att CPU'n "över" jobbar?

ohh ja! det går utmärkt!

hyperthreading? multitasking? så länge det är Intel är ju super bra för rendering/multitasking.
i5-i7. både asus och msi har det.

Permalänk
Skrivet av AngeousaQ:

Tror ni att ASUS G73 kommer att komma denna månad? ska jag vänta på den eller skaffa 53'an? Läste någonstans på forumet att ny MSI skulle komma, ska man vänta på den istället? bah sorry jag är väldigt kräsen. Vill gärna att datorn räcker länge några år. Ok den absolut sista frågan har någon av dessa laptop hyperthreading? ska höra att de ska vara viktigt när det gäller ljudproduktion?

Skall du ha 17" och Sandy Bridge så är det värt att vänta på G73 eller G74 nu när den kommer.
Vet inte när den nya MSIn kommer, men den kommer väl säkert inom kort tror jag.

Men spelar du oftast tunga titlar så kommer dessa datorer inte att räcka många år kan jag säga, men om inte så är det inga problem. Dom nyare MSI och Asus som dyker upp snart kommer inte att ha bättre grafikkort snarare tvärtom. http://prylkoll.se/msi-gx680-fet-barbar-gaming-rigg/

Ja det finns hyperthreading på i3, i5, i7.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

jag blir så upprörd när folk jämför MSI med Asus nya G serie. Jag brukade läsa på swecklockers som gäst, men nu får det fan vara någ! Anledningen till att jag blev medlem var för att jag ser vissa MSI fans jämföra den med Asus nya G serie. Det är fan inte klokt hur man kan rekommendera MSI bara för att den har diod lampor och bättre ljud.. MSI må ha 1% bättre på grafiken och ljudet , men overall så är Asus nya G serie klassen bättre.. Går man till en fysisk butik och frågar om råd vilken spel dator dom rekommenderar så kommer 9av 10 garanterat säga Asus G serie. Jag var själv osäker på vilken som var bäst, jag jämförde datorerna och MSI hade något bättre grafikkort, men när jag gick till butiken så ser man verkligen skillnaden mellan datorerna, absolut inte värt att välja MSi bara för att den har strået vassare grafik eller ljud.. Jag rekommenderar alla som är osäkra på om man ska välja MSi eller Asus G så ska ni absolut gå till butiken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kanarya:

jag blir så upprörd när folk jämför MSI med Asus nya G serie. Jag brukade läsa på swecklockers som gäst, men nu får det fan vara någ! Anledningen till att jag blev medlem var för att jag ser vissa MSI fans jämföra den med Asus nya G serie. Det är fan inte klokt hur man kan rekommendera MSI bara för att den har diod lampor och bättre ljud.. MSI må ha 1% bättre på grafiken och ljudet , men overall så är Asus nya G serie klassen bättre.. Går man till en fysisk butik och frågar om råd vilken spel dator dom rekommenderar så kommer 9av 10 garanterat säga Asus G serie. Jag var själv osäker på vilken som var bäst, jag jämförde datorerna och MSI hade något bättre grafikkort, men när jag gick till butiken så ser man verkligen skillnaden mellan datorerna, absolut inte värt att välja MSi bara för att den har strået vassare grafik eller ljud.. Jag rekommenderar alla som är osäkra på om man ska välja MSi eller Asus G så ska ni absolut gå till butiken.

Jaa du... Det är ju personligt ( Folk fattar ju fortfarande inte det ) har kännt och sett G73 och den var enligt mig ingen skönhet... En fet kylare som sticker ut där bak och generellt trist dator... Och valde därför Msi, ångrar inget... Sen bryr sig ju ingen om belysningen på Msi då den SÅKLART går att stänga av... Hoppas ni alla förstår det nu...

Permalänk
Skrivet av Kanarya:

jag blir så upprörd när folk jämför MSI med Asus nya G serie. Jag brukade läsa på swecklockers som gäst, men nu får det fan vara någ! Anledningen till att jag blev medlem var för att jag ser vissa MSI fans jämföra den med Asus nya G serie. Det är fan inte klokt hur man kan rekommendera MSI bara för att den har diod lampor och bättre ljud.. MSI må ha 1% bättre på grafiken och ljudet , men overall så är Asus nya G serie klassen bättre.. Går man till en fysisk butik och frågar om råd vilken spel dator dom rekommenderar så kommer 9av 10 garanterat säga Asus G serie. Jag var själv osäker på vilken som var bäst, jag jämförde datorerna och MSI hade något bättre grafikkort, men när jag gick till butiken så ser man verkligen skillnaden mellan datorerna, absolut inte värt att välja MSi bara för att den har strået vassare grafik eller ljud.. Jag rekommenderar alla som är osäkra på om man ska välja MSi eller Asus G så ska ni absolut gå till butiken.

Snacka om fanboy, jag orkar inte ens kommentera sådana här idiot inlägg. Om du är ny medlem så börja med att diskutera på normal nivå istället för att vara en besserwisser på idiot nivå.

Ditt inlägg är knappt läsbart............

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Avstängd

Kunde inte sagt det bättre själv cokeman66..
Tummen upp...