Koppla hotmail koto till gmail

Permalänk
Medlem

Koppla hotmail koto till gmail

Hej!

Jag har lyckats koppla mitt hotmail konto till mitt gmail konto så att jag dels får alla hotmail mail till mitt gmail konto men också så att det är möjligt att skicka från mitt hotmail konto inne ifrån gmail.

Problemet nu är dock att den verkar tanka över ALLA hotmail mail till gmail vilket tar en väldig tid? Kan man inte säga till gmail att det ska vara fån och med nu och frammåt?

MVH

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Den kommer att föra över alla mail som finns på ditt Hotmailkonto, och det kan ta ett litet tag om du har otur. Men det är bara att vänta.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

hehe ja de tog lite tid men nu är det iallafall gjort. Dock har jag uppmärksammat att mitt hotmail konto har fått ett nytt mail i inkorgen men det har inte flyttats till gmail? Hur fungerar detta? bör det inte flyttas över till gmailen per automatik?

//SnowJim

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

hehe ja de tog lite tid men nu är det iallafall gjort. Dock har jag uppmärksammat att mitt hotmail konto har fått ett nytt mail i inkorgen men det har inte flyttats till gmail? Hur fungerar detta? bör det inte flyttas över till gmailen per automatik?

//SnowJim

Tror att Gmail kollar ungefär en gång i timmen. Om du vill hämta över det ändå går du in på Inställningar - Konton och import.
Där inne ser du där det står "Kolla om det finns mail nu". Det kan ta kanske en minut för den att kolla och hämta över mailet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Tror att Gmail kollar ungefär en gång i timmen. Om du vill hämta över det ändå går du in på Inställningar - Konton och import.
Där inne ser du där det står "Kolla om det finns mail nu". Det kan ta kanske en minut för den att kolla och hämta över mailet.

Ja jag sökte lite på nätet om detta och tydligen kan man inte själv sätta vilken intervall det ska vara på kontrollen mot extern mail box. Den känner av om det är mycket trafik på mailkontot som man hämtar ifrån och om det är det så hämtar den oftare annars mer sällan.

För att få uppdateringen direkt kan man dels göra som du nämnde, men man kan även lägga till Lab inställningen "Uppdatera POP-konton" (lägger till extra update knapp i inkorgen).

Man kan så klart vidarbefodra mail direkt ifrån den externa mailen, då kommer mailen direkt men problemet med detta är att avsändaren kommer bli den externa mailboxen och inte den ursprungliga.

De e bara till att gilla läget.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide