Permalänk

Blanda RAM-minnen

Tjenare, för ett år sedan tryckte jag i 6GB av de här minnena i min dator: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=515131

Nu ett år senare börjar jag planera för 6GB till och såg då de här minnena: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=540267

De båda är näst intill identiska, enda skillnaden är att tRCD timingen är 8 istället för 7 på de sistnämnda (och en 700 kronors prisskillnad om man utgår från de billigaste på Prisjakt). Jag antar att den senare länken (minnena lanserade 2010) är en nyare version av den förstnämnda (minnena lanserade 2009).

Min fråga är nu: Kan jag med gott samvete köpa minnena i den sistnämnda länken och trycka in dem i min dator utan dödliga konsekvenser?

PS. Innan någon skriver "Vad ska du med 12 gig RAM till?" så tänker jag svara: Vad ska jag _inte_ med 12 gig RAM till?

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 920 @3.6 GHz | ATI XFX 6970 2GB | 18GB Corsair XMS3 @1600MHz | Corsair HX750 | Noctua NH-U12P | ASUS P6TD Deluxe | Samsung 830 Series 128GB SSD | Samsung Spinpoint 1 TB 7200 RPM | Windows 7 Professional 64 bit | Das Keyboard S Ultimate | Steelseries Siberia V2 | Steelseries Ikari

Permalänk
Medlem

Borde funka, om isåfall körs alla minnen med den högre latencyn.

vad för mobo har du? finns en chans att "prylen som fixar el till minnena" bråkar med 6 x 1.65 volt:s minnen

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Det blev ett smått dröjsmål med det här svaret, har haft lite på tallriken så att säga hehe.

Hmm, det känns ju lite synd med tanke på att jag myntade upp extra för att få ned latencyn :/

Jag kör på ett Asus P6TD Deluxe så jag tror inte att det kommer klaga på att 6 minnen ligger och suger i sig 1.65 volt.

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 920 @3.6 GHz | ATI XFX 6970 2GB | 18GB Corsair XMS3 @1600MHz | Corsair HX750 | Noctua NH-U12P | ASUS P6TD Deluxe | Samsung 830 Series 128GB SSD | Samsung Spinpoint 1 TB 7200 RPM | Windows 7 Professional 64 bit | Das Keyboard S Ultimate | Steelseries Siberia V2 | Steelseries Ikari