Två nya headsets från Psyko Audio

Permalänk
Melding Plague

Två nya headsets från Psyko Audio

Tillverkaren Psyko Audio Labs lanserar Krypton samt Carbon, två headsets med separat förstärkare och 5.1-ljud.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det måste vara 2 av dem konstigaste headsetsen jag har sett.

Permalänk
Medlem

Spaceade ;P

Permalänk
Medlem

Fy...fan...va...fula.

Visa signatur

| i7 2600k | Custom loop | Asus maximus IV gene-Z | 16gb 2133mhz | FD newton r3 1000W sleavat MDPCX | 2x Asus R9290X DCII | Caselabs Mercury s8 vit | LG 34uc88-b | Crucial mx100 512gb | Xonar essense STX | Little Dot I+ med Sennheiser HD 650|

Permalänk
Medlem

Trevligt att ni inte ens skriver en mening om vad som gör att dessa headset skiljer sig från allt annat (och även är anledningen till att de är så groteskt fula)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Trevligt att ni inte ens skriver en mening om vad som gör att dessa headset skiljer sig från allt annat (och även är anledningen till att de är så groteskt fula)

och det är då?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

och det är då?

Jag gissar namnet

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xyllian:

Trevligt att ni inte ens skriver en mening om vad som gör att dessa headset skiljer sig från allt annat (och även är anledningen till att de är så groteskt fula)

Behövs det mer info än namnet eller? sen är det nog samma som alla andra lurar..

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att krypton såg helt OK ut. Framför allt verkar det vara väldigt bekvämt och det är det viktigaste. Jag har på mig headset/hörlurar framför datorn inte ute på stan. Då spelar det inte så stor roll hur det ser ut!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

fattas bara en nano suit och sen köra! haha inte mig emot om någon bju mig på dem där carbon, pm för adress

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Trevligt att ni inte ens skriver en mening om vad som gör att dessa headset skiljer sig från allt annat (och även är anledningen till att de är så groteskt fula)

Hade ni läst artikeln hade ni ju fått fram att där är 5st fysiska högtalarelement som simulerar en äkta surroundsetup, samt en sub i varje lur och du får dessutom en hörlursförstärkare till för att driva det.

Föregångaren fanns bara tillgänglig i USA och gick loss på runt $300 exkl. frakt och moms.

Permalänk
Medlem

Trevlig deras äldre hörlurarna ser riktigt bra ut

Permalänk

Dem dyrare kanske det blir i framtiden, men ställer mig lite frågande till vadderingen i bygeln.

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna skaffat mig ett par 5.1-lurar, dock känns de alldeles för dyra då jag inte känner för att lägga ut över 1000kr. Så då får det nästan vara

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara riktigt bekväma. Bra initiativ med små förstärkare också. De flesta kör ju med onboard krabbchippet från Realtek.
Själv kör jag X-Fi Xtreme Music sedan 2006 och Sennheiser HD555. Det är en skön combo. Vet inte om det finns några ljudkort som piskar detta (prisklassen var ca. 800 kr vid köptillfället) än idag för samma pris. För det rör sig ändå om X-Fi chippet på många av dagens ljudkort?

Permalänk
Medlem

De såg väldigt bekväma ut. Någon som hört något om psyko audio förut?

Permalänk
Medlem

Utseendet var ju, om inget annat, originellt Men det kunde varit värre.

Jag ställer mig lite frågandes till hur bra ljudet är, har inte hört särskilt mycket om hur hörlurar med flera element presterar. Surrondkänslan är säkert i en klass för sig, men hur bra är själva ljudet?

Ett stort plus för medföljande förstärkare!

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakuni:

Jag ställer mig lite frågandes till hur bra ljudet är, har inte hört särskilt mycket om hur hörlurar med flera element presterar. Surrondkänslan är säkert i en klass för sig, men hur bra är själva ljudet?

Beror nog väldigt mycket på vad för element det är. Jag har ett par Zalman (2005-ish) med 5.1 med separata element och den låter som om man tryckt ner huvet i en tunna med vatten. (Rent ut sagt skit, alltså.) Konstigt nog gav dåtidens tester av dem bra betyg - men illa låter de. Riktigt illa. Och fula är de. Och plastiga. De här ser mycket stabilare ut, så de kan säkert vara bra

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk

carbon såg ut som deras förra headset men krypton såg riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem

Någon fler än Corran som har ett par 5.1-lurar och kan ge ett omdöme om hur bra de är? Skulle vilja veta både hur ljudet i själva lurarna är och hur bra 5.1 fungerar i just hörlurar.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Dom var inte dom snyggaste jag sett. Men ser ganska sköna ut.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Dom var väl inte dom snyggaste och ser inte så bekväma ut(enligt mina prefs.., ser ut o trycka åt öronen)
samt om man anser till priset, lite dyra för att endast få en förstärkare till(jämnförelse till mina Roccat Kave(runt 1k)

Skrivet av Peking:

Någon fler än Corran som har ett par 5.1-lurar och kan ge ett omdöme om hur bra de är? Skulle vilja veta både hur ljudet i själva lurarna är och hur bra 5.1 fungerar i just hörlurar.

jag har som sagt, Roccat Kave 5.1, 5 separata högtalar med bas i varsin lur, äkta 5.1(inge USB-hokkus-pokkus) med volym kontroll till varje kanal, ljud kontrollen går att skifta mellan Movie och Game

Pros(+): Bra ljud, volymkontroll till Front, Back, Sub och Center.

Cons(-): Lite halv-svajjig konstruktion(böjligheten för variende huvud), Tunga(har inga exakta värden, men finns säkert på google nånstans)

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Knappast bra ljud i dom, själv prioriterar man bra ljud framför flashig design. Dessa skulle nog inte ha någon chans mot lurar från mer etablerade märken som sennheiser, beyer, akg osv. Hellre bra 2.0 än halvkasst 5.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Jag hade gärna skaffat mig ett par 5.1-lurar, dock känns de alldeles för dyra då jag inte känner för att lägga ut över 1000kr. Så då får det nästan vara

Skaffa Corsair HS1, 2 st 50mm högtalarelement med virtuellt surround för 750 kr. Funkar riktigt bra i CoD och BC2, men jag har aldrig testat "riktiga" 5.1-lurar iofs så det kanske är lite vassare?

Skrivet av Peking:

Någon fler än Corran som har ett par 5.1-lurar och kan ge ett omdöme om hur bra de är? Skulle vilja veta både hur ljudet i själva lurarna är och hur bra 5.1 fungerar i just hörlurar.

Se ovan.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Knappast bra ljud i dom, själv prioriterar man bra ljud framför flashig design. Dessa skulle nog inte ha någon chans mot lurar från mer etablerade märken som sennheiser, beyer, akg osv. Hellre bra 2.0 än halvkasst 5.1.

Tydligen så var deras gamla lur rätt ok för priset (300$), även om basen lämnade något att önska.

Tycker att de har en jävligt cool idé, med högtalarna i bygeln, med ljudet som kommer ner i huvudbandet.
Dock så borde man nog lyssna på dom innan man köper dom

Permalänk
Medlem

Dom är ju på väg att förbjuda krypton

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk

Tackar för länken, låter bra men föredrar bra ljud för musik så det blir inget för mig.

Permalänk
Avstängd

Flera i tråden har en tveksam inställning till 5.1 i headset - om man ska vara ärlig så fungerar 7.1/5.1 virtuellt bättre än man tror, men det är ju ljudkortet som skapar detta om jag inte är helt bakom flötet.

Skrivet av Haglund:

Ser ut att vara riktigt bekväma. Bra initiativ med små förstärkare också. De flesta kör ju med onboard krabbchippet från Realtek.
Själv kör jag X-Fi Xtreme Music sedan 2006 och Sennheiser HD555. Det är en skön combo. Vet inte om det finns några ljudkort som piskar detta (prisklassen var ca. 800 kr vid köptillfället) än idag för samma pris. För det rör sig ändå om X-Fi chippet på många av dagens ljudkort?

Kört x-fi XtremeMusic själv lika länge. Gick för ett par månader över till Asus Xonar Essence STX samt ett par Denon AH-D2000 och jag kan ju bara säga att det var värt att uppgradera, väldigt stor skillnad särskilt när Xonar-kortet har inbyggd hörlursförstärkare. Men så känner nog dom som köper lurar för 10 000kr också, det är ju trots allt oftast bättre desto dyrare i Musik-världen.

Skrivet av l'o'vet:

Dom är ju på väg att förbjuda krypton

Du fick mig att le, din lilla knarkare. Kommer själv sakna Krypton..

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vart man kan få tag i dessa?
Verkar endast som man kan få tag i dem i Kanada, och dem skickar inte saker utomlands...

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.