Vårstäda i SweClockers marknad

Permalänk
Melding Plague

Vårstäda i SweClockers marknad

Med kvicksilvret på rätt sida nollan börjar våren göra sig påmind även i de nordligare delarna av landet. För den som planerar att vårstäda står SweClockers till tjänst med en gratisvecka i Marknad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan då.. precis haft 3 annonser ute

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Trevligt. Dags att rota lite då!

Permalänk
Medlem

Gratis? Nu jäklar

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Slänga ut lite saker som bara ligger då.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Dags att fynda!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Tackar tackar Perfekt timing!

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Bra timing

Permalänk

Då måste jag testa

Permalänk
Medlem

Kom igen nu grabbar. Upp med en billig core i7a så köper jag

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

slänger väl upp en gammal CPU kylare och moderkort då

Permalänk
Medlem

doh!
precis när jag har lagt ut och betalat för en annons
men det finns ju alltid mer grejor att sälja så det är bara att passa på

Permalänk
Medlem

Nice... kommer att lägga ut mitt gamla grafikkort - Zotac GT240 Amp! lite senare...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Lägligt, hade tänkt slänga upp en gammal dell-server

Permalänk
Medlem

Fan, kunde ju haft det en vecka när man var hemma och kunde fått sålt sin stora låda med delar. Börjar bli full nu =D

Permalänk
Medlem

son of *#¤%& har inte varit medlem länge nog för att få lägga upp en annons
jaja där får man för att man inte gjorde det tidigare

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Ett tips till redaktionen, sänk priset för annonserna! Tror till och med blocket tar en tia? 5-10kr så skulle förmodligen antal annonser öka rätt kraftigt.

Men antar att det är någon summa som är uträknad för att ni skall gå med vinst för tjänsten?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Ett tips till redaktionen, sänk priset för annonserna! Tror till och med blocket tar en tia? 5-10kr så skulle förmodligen antal annonser öka rätt kraftigt.

Men antar att det är någon summa som är uträknad för att ni skall gå med vinst för tjänsten?

Blocket tar 20:- Sålde en vara där ett par dagar sen.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Ett tips till redaktionen, sänk priset för annonserna! Tror till och med blocket tar en tia? 5-10kr så skulle förmodligen antal annonser öka rätt kraftigt.

Men antar att det är någon summa som är uträknad för att ni skall gå med vinst för tjänsten?

Blocket tar 20kr för annonser av datorprodukter. Jag tror ju dock betydligt fler kollar på blocket än här. 5-10kr hade varit mer lagom här. Men för en femma är det nog svårt att få betalningsalternativen att gå ihop sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Fan då.. precis haft 3 annonser ute

samma är

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Grymt lägligt när man ska ta och sälja sin trotjänare pga studier man tackar SweC!

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk
Skrivet av Lurcazzus:

Blocket tar 20kr för annonser av datorprodukter. Jag tror ju dock betydligt fler kollar på blocket än här. 5-10kr hade varit mer lagom här. Men för en femma är det nog svårt att få betalningsalternativen att gå ihop sig?

Visserligen så har blocket en större användarkrets, men jag tycker det är lättare att sälja datordelar och lite sådana grejjor som ingen vanlig svensson skulle köpa här på Swec. Men ja, att sänka priset till 15kr och kanske införa nån grej som typ var 5:e annons e gratis elr liknande

Permalänk
Medlem

Dagsatt försöka fynda lite då. Kanske även sälja bort ljudkortet mitt.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Visserligen så har blocket en större användarkrets, men jag tycker det är lättare att sälja datordelar och lite sådana grejjor som ingen vanlig svensson skulle köpa här på Swec. Men ja, att sänka priset till 15kr och kanske införa nån grej som typ var 5:e annons e gratis elr liknande

Kostar inte annonser i marknad, normalt sett, 15kr redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Blocket tar 20:- Sålde en vara där ett par dagar sen.

Skrivet av Lurcazzus:

Blocket tar 20kr för annonser av datorprodukter. Jag tror ju dock betydligt fler kollar på blocket än här. 5-10kr hade varit mer lagom här. Men för en femma är det nog svårt att få betalningsalternativen att gå ihop sig?

Ah, glömde helt att det är olika beroende på kategori.

Men hur som helst, en femma är väl uteslutet men 10kr för sweclockers marknad hade helt klart ökat, i alla fall mitt, intresse att lägga ut fler annonser. För 15kr så överväger jag oftast att dra mig till Tradera istället.

Det som också är lite tråkigt är att man ofta har en hel del grejer att sälja av om man t.ex. uppgraderar ett system.

Säg att man har moderkort+minne+cpu+grafikkort och vill sälja dessa separat. Då kör man på en typ "övrigt" kategori för att få plats med alla grejer i samma annons men det hade varit mycket bättre att dela upp varje del under dess egna kategori för att öka antal träffar eftersom den blir mer lätthittad.

Vill jag köpa en processor så kollar jag under "processorer" rent logiskt, men gissar på att typ 80% av alla processorer som säljs ligger inbakade i en "diverse datordelar" under "övrigt"-kategorin så det blir svårare att hitta.

Men då blir det liksom 15*4 för annonser vilket är lite i saftigaste laget.

Kanske 10kr för en enskild annons, och 15kr för att då kunna skapa säg 4st~ enskilda annonser för att kunna sprida ut de enskilda produkterna så blir det lättare för alla att hitta i marknaden

Just a theory.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

riktigt bra då kommer det upp ett 775 moderkort + cpu & ram sen då

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Ah, glömde helt att det är olika beroende på kategori.

Men hur som helst, en femma är väl uteslutet men 10kr för sweclockers marknad hade helt klart ökat, i alla fall mitt, intresse att lägga ut fler annonser. För 15kr så överväger jag oftast att dra mig till Tradera istället.

Det som också är lite tråkigt är att man ofta har en hel del grejer att sälja av om man t.ex. uppgraderar ett system.

Säg att man har moderkort+minne+cpu+grafikkort och vill sälja dessa separat. Då kör man på en typ "övrigt" kategori för att få plats med alla grejer i samma annons men det hade varit mycket bättre att dela upp varje del under dess egna kategori för att öka antal träffar eftersom den blir mer lätthittad.

Vill jag köpa en processor så kollar jag under "processorer" rent logiskt, men gissar på att typ 80% av alla processorer som säljs ligger inbakade i en "diverse datordelar" under "övrigt"-kategorin så det blir svårare att hitta.

Men då blir det liksom 15*4 för annonser vilket är lite i saftigaste laget.

Kanske 10kr för en enskild annons, och 15kr för att då kunna skapa säg 4st~ enskilda annonser för att kunna sprida ut de enskilda produkterna så blir det lättare för alla att hitta i marknaden

Just a theory.

Eller prepay. T.ex. förskottsbetala 8 annonser för 50:-, använd inom 2år. På så sätt borde de få ner kostnaderna.

Permalänk
Medlem

Älskar när detta händer, fri annonsering. Poppar upp "nytt" hela tiden, perfekt så man kan inköpa sig lite roliga saker

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk

Visste inte att det kostade pengar.. fail

Permalänk

Undrar om det är det för att det kostar pengar att annonsera här som gör att folk tror att de kan sälja något till 95% av nypris när de "bara testat" ett nytt grafikkort etc. Eller att man hänvisar till vad hårdvaran kostar ny hos den enda säljaren på prisjakt som fortfarande, tre år efter lansering har ett GTX260 (exempelvis) i lager (givetvis till högre pris än man köpte det för på den tiden då det fanns prispress på varan). Eller att man skriver prutare undanbedes när man vet med sig att man tagit i så man spruckit vad gäller det angivna priset. Och don't get me started på alla imbecilla "intressekoll":ar där någon egentligen inte är ute efter att sälja. Som att ha en auktion där sluttidpunkten hela tiden skjuts framåt och reservationspriset inte är fast bestämt.

Visa signatur

Inger 78år