Permalänk

Forza Motorsport 4

Citat:

rumor
Forza 4 Has 500 Cars, Lets You Touch Them (And Drive With Your Face)

Owen Good — We've known that Forza Motorsport 4, when it releases later this year, will support Kinect as a control method. A marketing survey now hints at what some of those features might be, such as head tracking to move the game's camera, and a casual mode that allows players to steer with their hands, similar to last year's Joy Ride.

The survey, sent to Kotaku by an anonymous tipster, asked respondents' reactions to certain statements of up coming features. "By using Kinect for Xbox 360, racing fans can now use head tracking to peer into a corner or their voice to control the game menus and interface," read one. "For more casual players you can enjoy sitting or standing controller free and racing alongside your friends, simply by holding your hands at 10 and 2."

For more serious drivers, the survey claimed Forza 4 would be the "best looking game of the year with graphic fidelity 10 times better than the previous version, including new lighting and shading models." A new career mode involves "an automotive world tour," promising to "increase the variety of challenges and events you participate in." A new no-assist expert mode was also mentioned, as well as more than 500 cars from 80 different manufacturers.

Kinect would also be used to navigate a virtual showroom and learn about the features of the cars in it, with narration provided by Top Gear's Jeremy Clarkson. "Each car will be like its own mini level and after your tour, you can take it out on the track."

The survey, in what appeared to sound out what people might want from a Forza 5, also asked respondents to rate their interest in an open-world Forza Motorsport game, which allows drivers to go anywhere on the open road, as opposed to closed-circuit racing.

Kotaku has contacted a Microsoft representative to ask if any of these features can be confirmed in the new game or eliminated from it. Any reply will be updated here.

Källa: http://kotaku.com/#!5785173/kinect+enabled-forza-4-would-inco...

Min kommentar:

Skulle personligen skratta som fan om han var talare för spelet, mer perfekt kan det inte bli. Hoppas James May och Richard Hammond också är iblandade i något slag. Gillar head-tracking med kinect, bättre än Shift 2 som är fixed head-tracking(den kollar automatiskt in i kurvorna). Kan knappt vänta. Samt 10 ggr bättre grafik osv, riktigt najs! Samt att man kommer kunna köra på Top Gears bana..

Samt öppen värld i Forza 5, fyfan vad najs det skulle vara om det är sant. Då kan Eden Studios lägga ner Test Drive Unlimited, skämtåsido. Som inte kan göra någonting korrekt, en Ferrari låter som en fluga och noll realism när det kommer till bilens beteende.

Permalänk

Det låter riktigt najs, har själv forza 1-3 och väntar med stort intresse på fyran.
Jag hoppas verkligen att top gear test track kommer med annars så finns det ingen anledning att dom jobbar med top gear.

Visa signatur

Billigt Gigabyte moderkort, C2D e4300 @3.0Ghz, 2 Gb Corsair DDR2, Artic freezer Extreme
Antec sonata 2, Hiper 530W, Geforce 8800GTX
Linux kan allt...förutom att vara Windows

Permalänk

Jodå den kommer garanterat, frågan om det är Top Gear UK's bana eller amerikanska versionen. Sammarbetet med Top Gear är redan officiellt detta rykte är förmodligen sant till en viss grad. Men Tanner Foust och Adam Ferrara i Top Gear US presenterade Forza 4 vid VGA i USA. Länk till filmen

http://forzamotorsport.net/en-us/media/videos/default.htm#/vi...

Även om man kollar första klippet

http://forzamotorsport.net/en-us/media/videos/default.htm?med...

Så är det inslag från amerikanska versionen av Top Gear. Så vetifan om detta rykte stämmer : /

Permalänk
Medlem

ja utan top gears test track så är resten meningslöst.

blir intressant att se hur det här slutar.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Givet köp, nästan lika givet som NHL varje år

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

april 1 äre , men det ser ju hyffsat legit ut

tanka

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Daaaaaaaaaaaamn

I am SOO getting this game!
Kinect dyngan är bara löjligt. Men helt klart ett awesome spel

Dock skulle jag vilja se lite andra miljöer, tex WRC, eller snö underlag osv :/

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Daaaaaaaaaaaamn

I am SOO getting this game!
Kinect dyngan är bara löjligt. Men helt klart ett awesome spel

Dock skulle jag vilja se lite andra miljöer, tex WRC, eller snö underlag osv :/

Jag tycker att Kinectstödet verkar riktigt trevligt. Kan vara kul att kolla in detaljarbetet de gjort med bilarna. Att styra med Kinectet är det väl ingen som gör om de ska köra seriöst. Det är väl för de som vill köra lite mer arkadaktigt.

Håller med om underlag, snö skulle vara riktigt kul.

Permalänk
Medlem

Åhhh Forza<3
Det måste ju vara tidernas bästa "bil-simulator"! Verkligen älskar den här serien.
Tyvärr så är det för tillfället så att jag bara äger en PS3´a. Så jag tänkte ställa en fråga här, i hopp om att jag får svar, för det fick jag inte när jag ställde den i rätt forumdel: Kan någon ge ett någorlunda objektivt svar huruvida GT5 är ett bra spel eller inte?

Permalänk
Medlem

älskar forza men hatar att xboxen är så begränsad mot rattar. Ingen som vet om man kan hacka en xbox för att kunna använda logitech rattar? sålde min xbox förut för att det är fan så mycket roligare att köra gran turismo 5 med ratt än att köra forza med handkontroll. Däremot så tycker jag att båda är extremt roliga men microsoft har förstört spelet med ratt licens....

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

filmen om sann lovar löjligt mycket... hoppas fartkänslan e bättre å så vill jag ha mycket bättre fov.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

de tog visst lite illa upp för er som inte han se så finns den här

once internet , always internet

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Snusfri

Och från ett annat forum:

Citat:

Since people are talking about locations, I was watching top gear old seasons yesterday and something I did noticed was this:

http://img839.imageshack.us/img839/4418/17530742.jpg

http://img851.imageshack.us/img851/6349/63751920.jpg

Point to point track in Romania, just like top gear?... Yes please.

About those places like the garage and car park etc, I do think Turn10 have taken some resource out of PGR4, made a full garage where you can just walk about.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Saknar fortfarande varierande miljöer som i GT5 :/
Vore skitskojj att flyga fram i dom svenska skogarna mitt i vintern med en gammal 240 tex

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt bra ut.
Hoppas att det kommer finnas lite fler miljöer med natt banor och framförallt att man kan sätta på lysena på bilarna dom ser sjukt mycket mer levande ut då och blir dessutom mycket snyggare.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

älskar forza men hatar att xboxen är så begränsad mot rattar. Ingen som vet om man kan hacka en xbox för att kunna använda logitech rattar? sålde min xbox förut för att det är fan så mycket roligare att köra gran turismo 5 med ratt än att köra forza med handkontroll. Däremot så tycker jag att båda är extremt roliga men microsoft har förstört spelet med ratt licens....

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1396&xSec=94

Den här kanske funkar. Jag tvivlar på att det blir force feedback