Permalänk
Medlem

Laptop ca 10 000

Hej

Går nu i tankarna att sälja min stationära dator och istället köpa en laptop, jag spelar inte så mycket som jag gjorde innan och har inte lust eller plats till en stor klump.

Delarna som sitter i min dator är:
amd phenom II x4 945 3.0ghz
4gb balistic 1333 mhz
ati 6850 1gb
1 tb hdd
asus bräda

Tycker att datorn i sig klarar de spel jag spelar bra. Lirar All Points Bulletin, Bulletstorm, Monday Night Combat och någon enstaka gång BC2 och blops. Lirar på 1920x1080 på en 23" skärm.

Jag nöjer mig med att spela på medium, har inga planer på att spela Metro 2033, BC3 eller liknande på hög grafik.

Har kollat på deviltech.de och där är ganska intressanta modeller, dock dåliga grafikkort på många modeller verkar det som. Jag har även gått i tankarna att bygga eget och beställa delar från eBay och liknande. Jag jobbar som IT tekniker, jag kan utan problem sätta samman datorer, laptops likväl stationära men som ni kanske ser så har jag inget större intresse för specifikationer i form av hårdvara.

Det jag är ute efter är alltså: stark processor, hyffsad gpu, 120hz skärm om möjligt, budgeten är inte satt i sten.

Någon som har några rekommendationer?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk

Vilka var dessa "dåliga grafikkort" du såg hos deviltech? Då dom för det mesta brukar ha de bästa bärbara datorerna det går få tag på.

Permalänk
Medlem

Tror jag såg fel på något benchmark mellan NVIDIA GeForce GT 555M och 4xx. Kollade lite under en kafferast bara

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Tror jag såg fel på något benchmark mellan NVIDIA GeForce GT 555M och 4xx. Kollade lite under en kafferast bara

Alla nvidia kort som heter 46X, 56X eller högre är riktigt bra, alla ati kort som heter 58XX, 68XX eller äver är också väldigt bra. Det är den korta förklaringen i alla fall.

Permalänk
Medlem

Kollat runt lite smått och tänkte bara höra om detta verkar ok:
Deviltech Hellfire med en Core i7 2630QM. Uppgraderar grafiken från g540 1gb till GT555M 2gb. Minnena är jag lite osäker på, är det vanliga DDR3 ram som till stationära? Såfall är det billigare från inet eller liknande. Då blir det 841 euro x 9 = 7600 + ca 1000kr för minne.

Eller är det kanske värt att slänga på en Core i7 2720QM och ta 1600mhz minne? Om moderkortet stöder 1600mhz dvs, blir lite osäker då inte ens den dyraste modellen går att få med 1600mhz.

Som sagt, lite okunig utöver reperationer

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation