Hur mycket kan man får i rabatt hos dell (telefonförsäljning)

Permalänk
Medlem

Hur mycket kan man får i rabatt hos dell (telefonförsäljning)

Jag är sugen att köpa en Alienware M17x för ca 20 000 kr.
Men det finns inga rabattkoder för dem ute på internet. Om jag ringer och beställer av dem. Hur mycket kan jag förvänta mig att få i rabatt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aeis:

Jag är sugen att köpa en Alienware M17x för ca 20 000 kr.
Men det finns inga rabattkoder för dem ute på internet. Om jag ringer och beställer av dem. Hur mycket kan jag förvänta mig att få i rabatt?

Inget...?

Permalänk
Skrivet av Aeis:

Jag är sugen att köpa en Alienware M17x för ca 20 000 kr.
Men det finns inga rabattkoder för dem ute på internet. Om jag ringer och beställer av dem. Hur mycket kan jag förvänta mig att få i rabatt?

Du blir blåst även om du får 30%.

En MSI eller ASUS för 12.000 är bättre än Alienware för 20.000!

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Skrivet av Aeis:

Jag är sugen att köpa en Alienware M17x för ca 20 000 kr.
Men det finns inga rabattkoder för dem ute på internet. Om jag ringer och beställer av dem. Hur mycket kan jag förvänta mig att få i rabatt?

Varför skulle du få rabatt?

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Trodde att man alltid får rabatt om man frågar efter det.
Är det felaktigt?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Aeis:

Trodde att man alltid får rabatt om man frågar efter det.
Är det felaktigt?

Varför skulle du alltid få rabatt bara för att du frågar efter det...?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Varför skulle du alltid få rabatt bara för att du frågar efter det...?

Jag är inte intresserad av att spekulera i varför eftersom endast Dell själva vet svaret.

Trodde att folk skulle veta om rabatten här, men tydligen inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeis:

Jag är sugen att köpa en Alienware M17x för ca 20 000 kr.
Men det finns inga rabattkoder för dem ute på internet. Om jag ringer och beställer av dem. Hur mycket kan jag förvänta mig att få i rabatt?

Köp aldrig en alienware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeis:

Jag är inte intresserad av att spekulera i varför eftersom endast Dell själva vet svaret.

Trodde att folk skulle veta om rabatten här, men tydligen inte...

Möjligtvis för att det

1. Finns ingen som helst anledning att köpa en Alienware

2. Det finns ingen rabatt?

3. Varför vill du ha en alienware egentligen?
det är som mac, du betalar ett överpris, enda skillnaden är att Apple har ett OS som jämnar ut det.

Allt alienware har är LED's

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Möjligtvis för att det

1. Finns ingen som helst anledning att köpa en Alienware

2. Det finns ingen rabatt?

3. Varför vill du ha en alienware egentligen?
det är som mac, du betalar ett överpris, enda skillnaden är att Apple har ett OS som jämnar ut det.

Allt alienware har är LED's

Och att apple har IPS.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Och att apple har IPS.

Har dem?
Visste inte jag...kanske borde köpa sig en

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Har dem?
Visste inte jag...kanske borde köpa sig en

Googlade vad MBP hade för panel. Fick fram flera svar med IPS

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeis:

Jag är sugen att köpa en Alienware M17x för ca 20 000 kr.
Men det finns inga rabattkoder för dem ute på internet. Om jag ringer och beställer av dem. Hur mycket kan jag förvänta mig att få i rabatt?

Rabatt får du förmodligen bara om du beställer en större kvantitet, säg 50-100st. Men ska du bara beställa en kan du nog inte förvänta dig någon rabatt, såvida du inte köper som företag och bundlar med någon annan tjänst från dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Konichiwa:

Och att apple har IPS.

och thunderbolt eller va det nu heter men frågan är ju om det är prisvärt? Svar nej eftersom att man pungar ut 15k så får man en halv bra spelbärbar prestanda men om man har tänkt att göra anant än att spela så är det okej men då borde det vara nått speciellt som inte windows har eller kanske är enklare i mac os men valet är sitt eget. vill man betala 15k på mac eller 20k alien så får man skylla sig själv när man kan få en bra speldator för 8-12k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

och thunderbolt eller va det nu heter men frågan är ju om det är prisvärt? Svar nej eftersom att man pungar ut 15k så får man en halv bra spelbärbar prestanda men om man har tänkt att göra anant än att spela så är det okej men då borde det vara nått speciellt som inte windows har eller kanske är enklare i mac os men valet är sitt eget. vill man betala 15k på mac eller 20k alien så får man skylla sig själv när man kan få en bra speldator för 8-12k.

Allt beror på vad du har för prioriteringar

MEN

Det finns ingenting som rättfärdigar en Alienware dator, ni får hugga hur mycket ni vill åt mig men det är min personliga åsikt!
Köper man en I7 960 med 2 st 6870 och 6 gb minne för 30 k så är man antingen 12 år med en rik farsa, eller otrooooligt kär i LED´s

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

och thunderbolt eller va det nu heter men frågan är ju om det är prisvärt? Svar nej eftersom att man pungar ut 15k så får man en halv bra spelbärbar prestanda men om man har tänkt att göra anant än att spela så är det okej men då borde det vara nått speciellt som inte windows har eller kanske är enklare i mac os men valet är sitt eget. vill man betala 15k på mac eller 20k alien så får man skylla sig själv när man kan få en bra speldator för 8-12k.

Eftersom tråden var avsedd till speldatorer, så ska vi egentligen inte prata om mac. Men ofc. Hellre en MSI för 10-12 vad dom nu ligger på en än Alienware med ca. samma specs för 20k.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hittils gillar jag Alienware M17x bäst av de jag sett.
Men många verkar ju anse att det finns bättre datorer..
Vet ni någon som är mer tystgående och har samma prestande så får ni gärna länka den åt mig.
Jag köper såklart den dator som ger bäst helhetsintryck. Utseendet spelar också sin lilla del precis som tystgående samt prestanda.
Upplösningen måste vara 1920x1080.

Permalänk
Skrivet av Aeis:

Jag är sugen att köpa en Alienware M17x för ca 20 000 kr.
Men det finns inga rabattkoder för dem ute på internet. Om jag ringer och beställer av dem. Hur mycket kan jag förvänta mig att få i rabatt?

här har du en dator som är 250 % bättre än alienware, den här så mycket kräm i sig så att den kan inte bara förse din dator med ström utan grannen, mormor och ett mindre U-land också...

Permalänk
Medlem

Ujuj, undvik Alienware är mitt råd. Ser ju ut som om hela deras utbud är riktat till kaxiga snorungar med rika föräldrar som köper allt dom pekar på.
Tonårsdator fy tvi!
Finns väl ingen vettig vuxen person som köper en dator av detta märke?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Tyckar att "AP" borde skriva lite här och hjälpa ts, han är ju helt vilsen. Ne men som sagt köp inte alien, köp asus eller msi! Själv sitter jag och väntar på att denna ska släppas www.prisjakt.nu/produkt.php?p=858341 extremt prisvärd enligt mig.

Men tycker du inte den eller andra msi /asus är tillräkligt bra så ska du kolla på deviltech eller pc-konsulten. På deviltech hittar du det absolut bästa för ett riktigt bra pris men om du inte vågar beställa från den då den är tysk(farligt;)) så ska du gå över till pc-konsulten.
Där finner du nästan lika bra datorer för ett rimligt pris( mycket bättre än alien både i pris och prestanda)
Lycka till:)

Permalänk

AW m17x R3 , 6870, 2630qm, 8 gb ram, 320gb hdd, blu ray, 1080p skärm samt 1 års olycksskadeskydd kostar på Alienware.se 20469,99 kr
Om du beställer från USA (via Hidevolution.com) så kostar den 13169 kr, skickad till sverige= + frakt 1000 kr + moms 25% så är vi uppe i 17462 kr. Du får dock inget nordiskt tangentbord då.

Datorn som jag har i signaturen (förutom ssd:n) fick jag ner till 16500kr genom Alienware Sweden. Att pruta hos de är standard, det gäller bara att hitta en representant som vill ge ifrån sig, brukar ta ett par gånger innan man får den rätte. Ska tydligen fungera bra att ringa och pruta på också. Säg till de att du är sugen på 6970m, men pengarna räcker inte riktigt till, 2720qm prolle också. Åter igen, pengabrist. Försök att få bra kontakt med de och var vänlig, ställ gärna orelaterade frågor osv. De drar alltid ner priset nåt enormt om du lyckas bra.

Visa signatur

Alienware m17x R3. hd6870m. 2630qm 2,8ghz. 8gb 1333 mhz. blu-ray.1080p 60hz skärm. 120gb Intel 510 ssd/320gb 7200rpm

Permalänk
Hedersmedlem

Vill man ha något speciellt så brukar inget annat duga så köp en Alienware för det är ingen dålig dator.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Fan va pissenödiga så många är så fort man nämner apple eller alienware på denna siten. Visst det kostar mer och man kan få mer prestanda för pengarna om man väljer andra märken. Men det är väl upp till den som sitter och ruvar på pengarna och ska köpa en produkt vad han/hon väljer eller ?? Alla vill inte ha samma saker det är därför det finns så många olika märken av i stort sett alla produkter oavsett det är elektronik, fordon, mat , hus osv .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Ujuj, undvik Alienware är mitt råd. Ser ju ut som om hela deras utbud är riktat till kaxiga snorungar med rika föräldrar som köper allt dom pekar på.
Tonårsdator fy tvi!
Finns väl ingen vettig vuxen person som köper en dator av detta märke?

Jag anser mig vara en vettig och vuxen person som vare sig är bortskämd eller har rika föräldrar.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det är aldrig bra att säga sin mening och avsluta med att man måste vara dum om man tycker något annat.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Fan va pissenödiga så många är så fort man nämner apple eller alienware på denna siten. Visst det kostar mer och man kan få mer prestanda för pengarna om man väljer andra märken. Men det är väl upp till den som sitter och ruvar på pengarna och ska köpa en produkt vad han/hon väljer eller ?? Alla vill inte ha samma saker det är därför det finns så många olika märken av i stort sett alla produkter oavsett det är elektronik, fordon, mat , hus osv .

Jo, dessvärre är mentaliteten åt det hållet på det här forumet. Så fort någon vill köpa något som gemene man antingen inte har råd med, eller anser ge för lite prestanda per krona (men många gånger ger en hel del mervärde) så ska det gnällas och dumförklaras.

Jag kan tipsa TS om att jag lyckades pruta en del när jag pratade med Dell och Zepto för några år sedan. Det är förvisso inte Alienware, men eftersom att Dell äger Alienware så är chansen stor att du kan pruta ner priset en del.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_W:

Jag anser mig vara en vettig och vuxen person som vare sig är bortskämd eller har rika föräldrar.

Jag håller med dig. Tröttnade på att bygga datorer och hålla på med garantier från oilika butiker för att få ner priset. Jag är inte ekonomiskt oberoende eller har rika föräldrar, men det går faktiskt att spara och köpa något man vet håller och ett trevligt garantiärende ingår. Min senaste Dell jag köpte fick jag strul med hårddiskarna; ringde Dell och morgonen därpå stod en tekniker i dörren med två nya diskar och ett leende på läpparna.

Erbjöd sig även att installera diskarna åt mig...det är service.

Detta var dock inte en Alienware, bara en 'vanlig' XPS i modell större - men hurivida folk vill lägga några tusenlappar mindre eller mer är väl upp till var- och en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag håller med dig. Tröttnade på att bygga datorer och hålla på med garantier från oilika butiker för att få ner priset. Jag är inte ekonomiskt oberoende eller har rika föräldrar, men det går faktiskt att spara och köpa något man vet håller och ett trevligt garantiärende ingår. Min senaste Dell jag köpte fick jag strul med hårddiskarna; ringde Dell och morgonen därpå stod en tekniker i dörren med två nya diskar och ett leende på läpparna.

Erbjöd sig även att installera diskarna åt mig...det är service.

Detta var dock inte en Alienware, bara en 'vanlig' XPS i modell större - men hurivida folk vill lägga några tusenlappar mindre eller mer är väl upp till var- och en?

Precis jag värderar god service tungt. Speciellt då jag använder datorn 40 timmar i veckan inom jobbet så vill det till att man har god service för det kostar mer att vara utan än dator en dag för oss än vad det kostar att köpa dator från en random försäljare som inte själva tillhandahåller servicen.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Precis jag värderar god service tungt. Speciellt då jag använder datorn 40 timmar i veckan inom jobbet så vill det till att man har god service för det kostar mer att vara utan än dator en dag för oss än vad det kostar att köpa dator från en random försäljare som inte själva tillhandahåller servicen.

Som inköpare av DELL datorer över 150k i veckan kan jag ju säga att det är bra service hos DELL. Däremot skulle jag snarare rekommendera en dator med Intels 2nd generation processor och ett hyffsat spelkort. Support arbetsdagen efter och rätt hög kvalitet på prylarna. Dyrt? Ja.

Alienware däremot är en helt annan sak. Här pratar vi märkesvärde. Uppskattar man, och är villig att betala för, att det står Alienware på datorn är den värd det. Annars är den inte det. Den är varken kraftfullare än allt annat på marknaden eller prisvärd. Nej. Den är inte det. Det finns ingenting i prestandan eller kylningen i en Alienware datorn som gör den prisvärd. Men.

Det står Alienware på datorn och du får deras unika Alienwarechassi till den. Alla dina kompisar ser att du har en Alienware och varenda p12:a i hela staden kommer tycka att den är skitcool. Värdesätter du det, kör på. Man får en häftig dator till ett högt pris. Starkaste på marknaden? Ibland. Kan man få samma prestanda, kylning och kvalitet till bättre pris? Ja.

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Googlade vad MBP hade för panel. Fick fram flera svar med IPS

men bara en framtvingad sRGB färgrymd. Så att dom kör med IPS är bättre men inte optimalt.

Sony Vaio i högre prisklass är några tusen billigare med samma innehåll som en Alienware. Dock saknar den LEDs så du kan inte ragga upp 12åriga pojkar nåmer. Den ger ett mer moget intryck som tilltalar lite äldre män.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken