Permalänk
Medlem

Vilket Nintendo DS?

Fick en trevlig check i brevlådan igår, så nu har jag bestämt mig för att skaffa ett Nintendo DS och Pokemon black/white

Men frågan är då, vilket ska jag satsa på?
Antingen ett DSi bundle med Pokemon Black/White - http://cdon.se/spel/nintendo_dsi_pokemon_black_bundle-1384890...

Eller DSi XL + Black/White - http://cdon.se/spel/nintendo_dsi_xl_darkbrown-7861685

DSi Pokemon Bundle är ju onekligen snyggare, enligt mitt tycke. Och billigare med sitt pris på 1583kr.
Men XL är ju såklart större, och ska ha något bättre bild. Någon som vet hur det är med batteritiden med dom båda? XL + Black/White hamnar på 1978kr.

Uppskattar om någon kan säga några ord, för jag vill gärna beställa idag!

Mvh

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

3DS?

Här har du en jämförelse mellan dom. Verkar som om XL har några timmar extra batteri.

http://tinycartridge.com/post/226895866/full-nintendo-dsi-xl-...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

3DS?

Här har du en jämförelse mellan dom. Verkar som om XL har några timmar extra batteri.

http://tinycartridge.com/post/226895866/full-nintendo-dsi-xl-...

Tack, ska kolla in länken!
Nja, tycker 3DS är så attans dyr

Edit: Vilken bra batteritid dom här prylarna har!
Det lutar lite mer åt XL just nu iaf.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Tack, ska kolla in länken!
Nja, tycker 3DS är så attans dyr

Edit: Vilken bra batteritid dom här prylarna har!
Det lutar lite mer åt XL just nu iaf.

Blev själv sugen på ett DS nu Har haft original och Lite tidigare, men sålt båda.

Ja tycker 3DS är lite för överskattad. Det är ju coolt med 3D effekt, visst, men det blir säkert jobbigt när man måste hålla den i en speciell vinkel för att det ska funka, sen att vissa får ont i ögonen och måste stänga av 3D effekten känns ju lite fel.

Kör på ett XL, det blir nog bäst så

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Blev själv sugen på ett DS nu Har haft original och Lite tidigare, men sålt båda.

Ja tycker 3DS är lite för överskattad. Det är ju coolt med 3D effekt, visst, men det blir säkert jobbigt när man måste hålla den i en speciell vinkel för att det ska funka, sen att vissa får ont i ögonen och måste stänga av 3D effekten känns ju lite fel.

Kör på ett XL, det blir nog bäst så

Varför sålde du dom?
Ja precis, känns inte som att det är värt den extra slanten. XL går väl på en tusenlapp mindre om jag inte minns fel?

Jag tror nog att det blir ett XL

Men, vad är skillnaden mellan pokemon black och white? Vad jag läst till mig så är det nästan inget förutom Reshiram i Black och Zekrom i White.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Varför sålde du dom?
Ja precis, känns inte som att det är värt den extra slanten. XL går väl på en tusenlapp mindre om jag inte minns fel?

Jag tror nog att det blir ett XL

Men, vad är skillnaden mellan pokemon black och white? Vad jag läst till mig så är det nästan inget förutom Reshiram i Black och Zekrom i White.

Det är det som brukar vara skillnaden mellan spelen just olika "ultimata" pokemon!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Det är det som brukar vara skillnaden mellan spelen just olika "ultimata" pokemon!

Mjo Men sen läste jag något om white forest och black town eller nått?

Edit: Blev DSi XL dark brown och Pokemon White Hoppas jag blir nöjd.
Tack för svaren!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Varför sålde du dom?

Sålde det första så jag kunde få råd med Lite, sen blev jag less på det och sålde det på tradera för 1500kr (köpte det nytt för 1500kr ett år tidigare)

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Sålde det första så jag kunde få råd med Lite, sen blev jag less på det och sålde det på tradera för 1500kr (köpte det nytt för 1500kr ett år tidigare)

Haha, det va inte en dålig affär det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag säger 3DS!
Visst den är dyr, men jag tycker det var värt det. 1000kr mer är inte så man svälter av det. 3D-effekten fungerar bra, den är inte perfekt men bra mycket bättre än jag trott. Den är fullt bakåtkompatibel med DS (dock inte med spel som kräver gba-slot), batteritiden blir betydligt bättre om man stänger av 3D-effekten (och om man ska lira vanliga DS-spel spelar det ju ingen roll) och här kommer det viktiga:

Mario Kart
Kid Icarus
Zelda

i 3D!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Jag säger 3DS!
Visst den är dyr, men jag tycker det var värt det. 1000kr mer är inte så man svälter av det. 3D-effekten fungerar bra, den är inte perfekt men bra mycket bättre än jag trott. Den är fullt bakåtkompatibel med DS (dock inte med spel som kräver gba-slot), batteritiden blir betydligt bättre om man stänger av 3D-effekten (och om man ska lira vanliga DS-spel spelar det ju ingen roll) och här kommer det viktiga:

Mario Kart
Kid Icarus
Zelda

i 3D!

http://www.vgcats.com/comics/images/110329.jpg

OnT: Jag kommer hålla kvar vid att DS Lite var den bästa, GBA stöd i all sin ära.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Jag säger 3DS!
Visst den är dyr, men jag tycker det var värt det. 1000kr mer är inte så man svälter av det. 3D-effekten fungerar bra, den är inte perfekt men bra mycket bättre än jag trott. Den är fullt bakåtkompatibel med DS (dock inte med spel som kräver gba-slot), batteritiden blir betydligt bättre om man stänger av 3D-effekten (och om man ska lira vanliga DS-spel spelar det ju ingen roll) och här kommer det viktiga:

Mario Kart
Kid Icarus
Zelda

i 3D!

Hade haft något större budget så hade jag nog kört på 3DS. Men nu fick det bli DSi XL
Ska ändå bara spela Pokemon.

Edit:

Det blev DSi XL som sagt. Och jag är grymt nöjd!
Dock så va den mycket större än vad jag hade tänkt mig, men det gillas.
Tack för att ni övertalade mig till att köpa XL!

Visa signatur

#framtiden