Permalänk

Portal 2

Japp, det är nu utannonserat. Om än på ett högst ovanligt och coolt sätt. Ni som hängde med i de mystiska uppdateringarna och hängde på Steam-forumet fattar vad jag menar. Här är tråden om det: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=116899...

Men enkelt förklarat var det som hände ungefär så här:
1. Valve gör en mystiskt uppdatering av Portal med en ännu mystiskare förklaring, "Changed radio transmission frequency to comply with federal and state spectrum management regulations". Det var tydligen att radiorna kunde flyttas för att få in signal, och även då få en achievement.

2. Någon listade ut att ljuden som radiorna nu utstötte när man nästan hittat signalen var SSTV-bilder (eller vad det nu heter, bilder i ljudform alltså). När ljuden avkodats till bilder så fanns numret/adressen (eller om det var ledtrådar till numret/adressen) till en BBS-server.

3. Någon plockade fram modemet och kopplade upp sig mot servern. På något sätt lyckades login/pass också luskas fram.

4. På BBS-servern fanns utannonseringen av Portal 2.

Ja, Valve har väl en vana av att göra saker på ett lite annorlunda sätt. Här finns iaf den officiella utannonseringen: http://store.steampowered.com/news/3559/

Så, vad tror ni? För min del så är det det spel jag ser fram emot mest detta år (förutom möjligen EP3 om det kommer), så jag kan knappt vänta. Jag älskade ettan och har spelat igenom den hur många gånger som helst.

Länkar till nyheter och sånt:
http://gameinformer.com/mag/portal2.aspx

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jo det ska bli kul, 1:an var ju så kort.. ska bli kul och spela lite mera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Jo det ska bli kul, 1:an var ju så kort.. ska bli kul och spela lite mera.

Japp, men det var väldigt bra, tycker jag. Men jag hoppas att 2:an blir lite längre, jag läste att det kommer vara ett fullprisspel, till skillnad från 1:an som följde med i Orange Box.

Jag lade till en länk till GameInformer's Portal 2 Hub, med lite artiklar om Portals historia och sånt. Bidra gärna med länkar så lägger jag till dem i trådstarten!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Det lätt bästa lär bli CO-OP. Fy vad roligt det lär bli!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Det lätt bästa lär bli CO-OP. Fy vad roligt det lär bli!

Mm, det lär bli häftigt. Jag undrar hur de kommer göra, om den ene har blåa och den andre den orange portalen? Det vore rätt coolt men jag är osäker på om det skulle funka så bra i praktiken

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk

The Cake is a Lie!!!

Permalänk
Medlem

Precis kört igenom ettan och det var väldigt kort men väldigt underhållande:) Kan bara hålla med er andra som också längtar efter det:)

Permalänk
Medlem

Härligt sätt att utannonsera Portal 2! Valve är bäst!

Utvecklaren sa att Portal 2 skulle bli lika revolutionerande som Portal var, undrar vad dom har hittat på...VILL SPELA NUUUU!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whippoorwill
The Cake is a Lie!!!

No its not!!

Ettan var sjukt fuckat kul så får se hur tvåan blir

Permalänk
Medlem

Var aldrig riktigt betagen av ettan så detta är inte så jätte intressant för mig personligen men ettan är hyllat så det finns säkert många som ser fram emot tvåan!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Underbart!!! Men det är ingen som har hört nånting nytt om ep3??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Underbart!!! Men det är ingen som har hört nånting nytt om ep3??

Finns en tråd om det:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Lite annan läsning:
http://www.gamereactor.se/nyheter/1...+Episode+Three/
http://www.gamereactor.se/nyheter/2...ife+under+2010/

Amerikanska speltidningen Game Informer rapporterar att det inte blir något nytt Half-Life-spel i år, trots att det var 2½ år sedan Orange Box med Half-Life 2: Episode Two släpptes. Dessutom, skriver Game Informer, är det inte alls säkert att det ens kommer ett Half-Life 2: Episode Three, utan nästa del kan mycket väl bli ett fullödigt Half-Life 3.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Finns på steam nu för att kolla trailers och bilder. Ska komma runt den 10 febuari 2011.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Finns på steam nu för att kolla trailers och bilder. Ska komma runt den 10 febuari 2010.

2011?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Ändrat Hjärnsläpp!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tyckte allt i spelet verkade helt awesome, förutom gelen som såg minst sagt amatör-mässigt gjord ut? Okej dom enorma bollarna i liquid-tjofräset kanske behövs för vissa pussel, men självaste animeringarna osv ser (enligt mig) inte alls lika snyggt gjort som resten av spelet, och hade man gjort gelen lite mer genomskinlig kanske den skulle sett mycket bättre ut. (att notera är dock att jag inte har nån sorts erfarenhet/artistisk förmåga utan bara ordbajsar lite missnöje såhär mot slutet av onsdagen)

Jag ser dock inte fram emot spelet mindre nu än vad jag gjorde innan jag såg gelen *längtar efter portal 2*

Permalänk
Medlem

Steam säger realese 19April medans IGN.com säger 21? (oavsett region)

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Steam säger realese 19April medans IGN.com säger 21? (oavsett region)

då har väl ign fel helt enkelt fel, valve som ger ut det så de har väl bäst koll skulle jag gissa.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har suttit med audiosurf igång i några timmar nu.. :3 men, bara för typ 45 minuter sedan så stod den på 92:15!

Det är ju alltid en liten progress, Det är ju en countdown till releasen så stämmer den så är det release på tisdag 16:00!

Permalänk
Medlem

Går det att få potatisar på något sätt? verkar vara en av sakerna de räknar på hemsidan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Går det att få potatisar på något sätt? verkar vara en av sakerna de räknar på hemsidan.

fanns mer info på http://valvearg.com/wiki/Valve_PotatoFoolsDay_ARG_Wiki men den ligger nere nu. :/

men du vet väl vad man gör då?;)
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:yOswYsQp...

Permalänk
Medlem

Om jag inte har fel så ska det ha släppts i butik idag? Någon som köpt det och vet om det är några bra priser på Elgiganten eller Mediamarkt?

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan connecta till Steam nu? Försöker starta Steam men får connectionerror och internet fungerar som vanligt förutom det.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

http://www.thinkwithportals.com/coop_survey.php[/url]
Vem blir ni ^^

[url]

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Sitter ivrigt och väntar på att nedladdningen ska bli klar! Bara 50% kvar Tur att det går snabbt på steam

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner och spelat dryga timmen. Mycket nöjd än så länge Förutom en del småsaker som jag hoppas nån kan hjälpa med:

1: hur tar jag bort motionblur? Jag måste stanna upp hela tiden för att kunna orientera mig.
2: jag tycker musen släpar efter, ungefär som kameran sitter på en fjäder. jag har försökt leka runt med de få inställningar som finns men får inte riktigt till den där exakta känslan jag tyckte jag hade i förra spelet (eller alla andra fps på PC)

Härlig stil på grafiken och väl scriptat som vanligt från valve.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Proffsmoddare

GAH 67% klart the suspence is killing me!!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR