Permalänk
Inaktiv

Köp av spel-laptop?

En polare funderar över att köpa en spel/lan laptop. Han ska mest köra CS,WC3,WOW,COD och liknande spel och det är tänkt att det då ska vara en laptop som man kan ha med på lan.
Så han tänkte först köpa en alienware laptop men då idiot förklarade jag han och då ångrade han sig och bestämde sig att leta vidare.
Jag tipsade han om den här men då är frågan om den lever upp till kraven då jag inte är så bra på laptop samt dess delar.
Vad tycker ni på sweclockers?
Är det en värdig spel/film/lan dator?

Permalänk
Medlem

Både Asus och MSI kommer släppa nya modeller Q2/Q3, vet inte om han "orkar" vänta, annars kan det vara ett tips iaf

Annars är den du länkade bra, Alienware är inte prisvärda, så skulle välja MSI eller en Asus i motsvarande prisklass.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zyriak:

Både Asus och MSI kommer släppa nya modeller Q2/Q3, vet inte om han "orkar" vänta, annars kan det vara ett tips iaf

Annars är den du länkade bra, Alienware är inte prisvärda, så skulle välja MSI eller en Asus i motsvarande prisklass.

Vilka modeller är det?
Och när släpps dom?

Permalänk
Medlem

GX660'n har ett av de bästa grafikkorten för bärbara ute nu så den är inte dålig, sen om han ska vänta istället är ju en fråga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chimo:

GX660'n har ett av de bästa grafikkorten för bärbara ute nu så den är inte dålig, sen om han ska vänta istället är ju en fråga.

Tycker du att man ska vänta på dom nya modellerna?
När lanseras dom isåfall?
Det är mest tänkt att laptopen ska brukas på sommar lovet då det blir mycket lan osv.

Permalänk
Medlem

Haha, tyckte det va lite små kul att inet hade lagt till detta "Thunder-bolt port: Nej"

Om han ska köpa en bärbar, kom ihåg att kolla vart fläktarna sitter, jag blev blind av hårdvaran så jag köpte en med fläktar på undersidan, dvs överhettad direkt -.-

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jerkanftw:

Haha, tyckte det va lite små kul att inet hade lagt till detta "Thunder-bolt port: Nej"

Om han ska köpa en bärbar, kom ihåg att kolla vart fläktarna sitter, jag blev blind av hårdvaran så jag köpte en med fläktar på undersidan, dvs överhettad direkt -.-

Det är något som jag hatar med laptop men man får väl helt enkelt leva med det. Dock så planerar min polare att isåfall köpa en kylplatta till så att man får ordentlig kylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Tycker du att man ska vänta på dom nya modellerna?
När lanseras dom isåfall?
Det är mest tänkt att laptopen ska brukas på sommar lovet då det blir mycket lan osv.

Jadu, som Zyriak skrev så kommer det nya modeller under Q2/Q3 (andra och tredje kvartalet) vilket är under sommaren, men är det inte några jättetunga spel som ska liras så spelar det ju inte direkt någon roll, då hänger det mest på om han vill spara in nån tusenlapp och vänta eller köpa nu och få det gjort, och eftersom han kollat på alienware så verkar inte pengar vara nåt han är jättesparsam på (hehe) så då tycker jag att han ska slå till på en sån där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Det är något som jag hatar med laptop men man får väl helt enkelt leva med det. Dock så planerar min polare att isåfall köpa en kylplatta till så att man får ordentlig kylning.

Jojo, va mest bara för en påminnelse Och det är inte alltid man vill ha en platta bärandes med sig hela tiden.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chimo:

Jadu, som Zyriak skrev så kommer det nya modeller under Q2/Q3 (andra och tredje kvartalet) vilket är under sommaren, men är det inte några jättetunga spel som ska liras så spelar det ju inte direkt någon roll, då hänger det mest på om han vill spara in nån tusenlapp och vänta eller köpa nu och få det gjort, och eftersom han kollat på alienware så verkar inte pengar vara nåt han är jättesparsam på (hehe) så då tycker jag att han ska slå till på en sån där!

Nä pengar är inget han har lite av xD (hehe)
Men det är mest dom klassiska lan spelen som han ska spela. Det kommer väll in lite MW2 eller Black Ops i bilden då också men det borde den väl klara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Nä pengar är inget han har lite av xD (hehe)
Men det är mest dom klassiska lan spelen som han ska spela. Det kommer väll in lite MW2 eller Black Ops i bilden då också men det borde den väl klara?

Nej det kommer inte vara några problem alls

Permalänk
Medlem

De som skall komma blir med sämre grafikkort så om han ska spela då är en Radeon HD 5870 som gäller.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Skrivet av capefear:

De som skall komma blir med sämre grafikkort så om han ska spela då är en Radeon HD 5870 som gäller.

Precis, dom nya som kommer har något sämre grafikkort men bättre CPU och är det inget CPU beroende spel (finns bara några få) så är det ingen ide att vänta på nya modellerna.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).