Att tänka på inför köp av iPad 2 i USA?

Permalänk

Att tänka på inför köp av iPad 2 i USA?

Tänkte köpa en iPad 2 när jag besöker staterna om nån vecka och vill gärna undvika överraskningar. Tänker på den lätta modellen med endast wifi. Finns det skillnader i laddningsapparatur, mjukvara eller annat, som är värt att tänka på inför köp?

Tacksam!

(Ps. Sökfunktionen ville inte samarbeta. Ledsen om tråd redan finns.)

Permalänk
Medlem

Det är ju andra kontakter i staterna, och de kör med 110 V strömstyrka i elnätet mot våra 220-230...
Dock kan du ju alltid ladda via USB-porten på någon dator eller köpa en eftermarknadsladdare för USB

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

dock så går väll apples laddare på 110-240 volt som allt annat nu för tiden? (men en fråga än ett påstående)

edit: 240 ska det stå

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Hedersmedlem

Man skall vad jag förstår undvika Verizon och välja AT&T.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

dock så går väll apples laddare på 110-240 volt som allt annat nu för tiden? (men en fråga än ett påstående)

edit: 240 ska det stå

Det spelar ingen roll om de gör det eller inte. Kontakten passar inte i vägguttaget...

Skrivet av MaLo:

Man skall vad jag förstår undvika Verizon och välja AT&T.

Nu var det inte 3G som han skulle köpa utan en med endast WiFi.

Till TS: Vad jag vet så är det världsomfattande garanti och i OSet finns det stöd för alla språk inkl. svenska så det enda som skiljer är laddaren.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Om du ska köpa 3G ska du ha AT&T för verizon kör utan sim kort.
Alltså det går inte använda sim kort.
Sen tillkommer skatt på alla priser i USA. Där står alla priser utan skatt. Men den ligger runt 9 % beroende på vilken stat du är i.
Och sedan så får du fel kontakt till den.

Annars ska den vara likadan som här.

Permalänk

Vet inte om Apple bytt laddare, har de inte gjort det så räcker det att byta själva kontakten. Kostar 10-15:- på ebay.
Eller 120:- hos Kullander..

Såhär ser de ut IAF..
http://www.kullander.se/files/provider/thumbs/duckhead.jpg

Visa signatur

[ Stationär: iMac 24" - 2.8 GHz Intel Core 2 Extreme, 4GB ram, 1TB HD ]
[ Bärbar: MacBook Pro 13" - 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB ram, 250GB HD ]
[ NAS: Synology DS-207 - HD 2x2TB ]