Avinstallera PS3 tillbehör.

Permalänk
Medlem

Avinstallera PS3 tillbehör.

Tjena
För ett par dar sen så körde vi 4 spelare på en o samma konsol hemma hos mig, ja har själv 2 dual shocks så 1 utan dem andra spelarna fick hämta sina 2, så lira vi. Nu så är de så att dem anslöt ju sina kontroller med usb sladd till min ps3a för att få tillgång. Och Nu undrar jag om de finns nån möjlighet att avinstallera kontroller, eller ta bort deras signal från min konsoll. För att polaren som hämta kontrollerna bor rätt nära, så när han startar sin ps3a går signalen genom väggen o startar min, inte direkt nån kul grej

Några lösningar?

Tack i förhand

Permalänk

Tryck in reset-knappen på kontrollerna, och anslut dem via USB-till rätt konsoll. Reset-knappen är en pytteliten knapp på undersidan av mitten vid skruven.

Permalänk
Medlem

Ska nog inte vara några problem, mina kontroller räcker inte ens från rummet intill.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Tryck in reset-knappen på kontrollerna, och anslut dem via USB-till rätt konsoll. Reset-knappen är en pytteliten knapp på undersidan av mitten vid skruven.

De är så att jag inte har tillgång att trycka på hans kontroller

Skrivet av Fuuza:

Ska nog inte vara några problem, mina kontroller räcker inte ens från rummet intill.

Tro mig, de går rakt igenom väggen o startar min ps3a...och vet inte hur de är hos dig men ja kan styra ps3an typ 10 meter bort

Permalänk
Medlem

gör likadant som du gjorde när du kopplade in dom andra kontrollerna på din ps3. Funkar utmärkt för mig. ca 10-15m mellan ps3orna

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

gör likadant som du gjorde när du kopplade in dom andra kontrollerna på din ps3. Funkar utmärkt för mig. ca 10-15m mellan ps3orna

Nejnej, Vi har redan kopplat in dem och spelat,men hans kontroller har fortfarande kontakt med min ps3a nu när han sitter hemma, frågan var hur man kan avregistera hans kontroller från min maskin, inte hur man registrerar utan avregisterar...:O

Permalänk
Skrivet av Puma25:

Nejnej, Vi har redan kopplat in dem och spelat,men hans kontroller har fortfarande kontakt med min ps3a nu när han sitter hemma, frågan var hur man kan avregistera hans kontroller från min maskin, inte hur man registrerar utan avregisterar...:O

Vi har samma grej här hemma. Min syrra har min gamla PS3 och dualshock och när jag behövt båda dualshockerna så får man helt enkelt tvångs registrera den på min PS3 Slim genom att ta USB kabeln och starta konsolen med den i. Då binds kontrollen till den maskinen. Sen kan du ta bort kabeln och köra på som vanligt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Nejnej, Vi har redan kopplat in dem och spelat,men hans kontroller har fortfarande kontakt med min ps3a nu när han sitter hemma, frågan var hur man kan avregistera hans kontroller från min maskin, inte hur man registrerar utan avregisterar...:O

Koppla dosan via usb till den ps3 du vill ha den på. När dosan är registrerad på ps3an så är det bara att ta ut kabeln. Sen är det bara att spela utan risk att starta den andra ps3an. Jag har har gjort det på 3 ps3:or med min kontroll. Fungerar utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vi har samma grej här hemma. Min syrra har min gamla PS3 och dualshock och när jag behövt båda dualshockerna så får man helt enkelt tvångs registrera den på min PS3 Slim genom att ta USB kabeln och starta konsolen med den i. Då binds kontrollen till den maskinen. Sen kan du ta bort kabeln och köra på som vanligt.

De vet jag...

Skrivet av burken_swe@yahoo:

Koppla dosan via usb till den ps3 du vill ha den på. När dosan är registrerad på ps3an så är det bara att ta ut kabeln. Sen är det bara att spela utan risk att starta den andra ps3an. Jag har har gjort det på 3 ps3:or med min kontroll. Fungerar utmärkt

Fungerar utmärkt...det är problemet...Jag vill inte ha kontrollerna bundna till min ps3a längre...för de itne direkt kul o höra ps3an gå på kl 02.00 bara för han sitter som granne o spelar på sin ps3a...

Permalänk
Skrivet av Puma25:

De vet jag...

Fungerar utmärkt...det är problemet...Jag vill inte ha kontrollerna bundna till min ps3a längre...för de itne direkt kul o höra ps3an gå på kl 02.00 bara för han sitter som granne o spelar på sin ps3a...

Det ska inte vara möjligt att ha den registrerad på två ställen samtidigt. Då kan ens granne som har en PS3 lyckas starta både sin egen och min. Är det så du menar?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Fungerar utmärkt...det är problemet...Jag vill inte ha kontrollerna bundna till min ps3a längre...för de itne direkt kul o höra ps3an gå på kl 02.00 bara för han sitter som granne o spelar på sin ps3a...

Då har du gjort fel. Den blir bunden till 1 ps3a inte 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Det ska inte vara möjligt att ha den registrerad på två ställen samtidigt. Då kan ens granne som har en PS3 lyckas starta både sin egen och min. Är det så du menar?

Skrivet av burken_swe@yahoo:

Då har du gjort fel. Den blir bunden till 1 ps3a inte 2

Jaha så när han sen kopplar in den hos sig så avregistreras den hos mig automatiskt ?

Permalänk

då funkar det, hade samma problem, gick från kompis till kompis och lirade tillslut blev den trött och bestämde sig att hålla sig till en annan ps3:a... då är det bra att ha den där reset-knappen

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Jaha så när han sen kopplar in den hos sig så avregistreras den hos mig automatiskt ?

Precis

Permalänk
Skrivet av Puma25:

Jaha så när han sen kopplar in den hos sig så avregistreras den hos mig automatiskt ?

Så ska det vara ja.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

okey tackar för svaren känns som att polaren suttit i sitt hus o jävlats me mig time for payback

Permalänk
Skrivet av Puma25:

okey tackar för svaren känns som att polaren suttit i sitt hus o jävlats me mig time for payback

Hehe. Lycka till.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I