Permalänk
Medlem

black ops crossfire?

Funkar black ops bra med 2x6870 i cf?
har ca 60 fps nu med 1 st 6870.
vad kan man förvänta sig med cf?

Permalänk
Skrivet av Leo93:

Funkar black ops bra med 2x6870 i cf?
har ca 60 fps nu med 1 st 6870.
vad kan man förvänta sig med cf?

Jag har två 6870, jag maxar fps (beror på grafiska inställningar så klart). Max är 91fps tror jag.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag har två 6870, jag maxar fps (beror på grafiska inställningar så klart). Max är 91fps tror jag.

"com_maxfps ..." i consolen kan du får mer än 91:)

Permalänk
Medlem

ok
vilken modell tycker ni jag ska köpa?
har ett asus standard nu men jag måst ha ett med en "after market cooler" för det blir trångt med cf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leo93:

ok
vilken modell tycker ni jag ska köpa?
har ett asus standard nu men jag måst ha ett med en "after market cooler" för det blir trångt med cf.

denna kanske?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=778761

Permalänk

Kör själv 4830 i crossfire men det funkar inte särskilt bra i Black Ops...har laddat ned crossfire profil från AMD...men hjälper bara lite.
Det laggar pung när man kör med crossfire aktiverat....kör jag bara ett kort flyter det bättre.
Cod4, Cod5 och MW2 flyter fint i crossfire...men det gör som sagt inte Black Ops.
Har läst lite på nätet...många har samma problem...även med 5870 Crossfire och även med 5970...
Man får väl hoppas att AMD fixar sina drivisar snart:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

Yeah som sagt spelar ingen roll vad man gör verkar det som får kass/(mindre än man borde få med tanke på spelet) FPS oavsett,spelet är mycket dåligt optimerat pinsamt nästan och inget har gjorts indirekt så.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Yeah som sagt spelar ingen roll vad man gör verkar det som får kass/(mindre än man borde få med tanke på spelet) FPS oavsett,spelet är mycket dåligt optimerat pinsamt nästan och inget har gjorts indirekt så.

håller helt med - riktigt kass optimering

Man borde ju lätt kunna maxxa blackops med inte allt för gamla burkar.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Yeah som sagt spelar ingen roll vad man gör verkar det som får kass/(mindre än man borde få med tanke på spelet) FPS oavsett,spelet är mycket dåligt optimerat pinsamt nästan och inget har gjorts indirekt så.

Jag tror det är ett av två problem som spökar.

1. Drivrutiner, har du gamla? CF profiler?
2. hårdvaruaccelererad flash, stäng av/minmera webbläsare, spotify och msn om du har dessa igång när

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror det är ett av två problem som spökar.

1. Drivrutiner, har du gamla? CF profiler?
2. hårdvaruaccelererad flash, stäng av/minmera webbläsare, spotify och msn om du har dessa igång när

1.Nyaste Drivrutinen CCC 11.3 Samt Nyaste Crossfire profilerna (CAP).

2. Har inget märkbart igång bara Msn.

Kör med
Textures Extra
AA x0
AF x12
Bloom Off
Shadows Off

FPS ligger runt 60-80-125Fps hoppar väldigt mycket beroende på vad som händer men.

Känns nästan stabilare att köra utan crossfire mer jämnare.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

1.Nyaste Drivrutinen CCC 11.3 Samt Nyaste Crossfire profilerna (CAP).

2. Har inget märkbart igång bara Msn.

Kör med
Textures Extra
AA x0
AF x12
Bloom Off
Shadows Off

FPS ligger runt 60-80-125Fps hoppar väldigt mycket beroende på vad som händer men.

Känns nästan stabilare att köra utan crossfire mer jämnare.

Samma här...problemet ligger hos AMDs drivare...usla för crossfire!

Avaktiverar jag crossfire så flyter det fint inga problem...och det med ett HD4830!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Samma här...problemet ligger hos AMDs drivare...usla för crossfire!

Avaktiverar jag crossfire så flyter det fint inga problem...och det med ett HD4830!

Det är nog mer Treyarch som inte orkat brytt sig att optimera det för Crossfire
Ati/AMD har redan släppt en fix för just Crossfire men den hjälpte lite om inget alls dom jobbade väll runt problemem som fanns och försökte göra det bästa.

Jag undrar om det finns några planer från TreyArch att jobba vidare för ett bättre Crossfire stöd .

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leo93:

ok
vilken modell tycker ni jag ska köpa?
har ett asus standard nu men jag måst ha ett med en "after market cooler" för det blir trångt med cf.

Du ska INTE ha en eftermarknadskylare om du skall köra crossfire eller sli. Referenkylaren dumpar stora delar av värmen utanför chassit till skillnad från eftermarknadskylare som dumpar allt i lådan. Din datorlåda blir, om du inte har bra luftgenomströmning, som en ugn. Dessutom kommer det övre kortet att blåsa all varmluft på det undre kortet, vilket inte kan ses som optimalt.

Alltså, köp en till referensmodell om du skall köra crossfire.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leo93:

ok
vilken modell tycker ni jag ska köpa?
har ett asus standard nu men jag måst ha ett med en "after market cooler" för det blir trångt med cf.

varför vill du ha ett till kort om du redan maxar spelet? du ska inte ha en eftermarknads kylare i cf.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell