MSI lanserar Geforce GTX 560 Ti Hawk

Permalänk
Melding Plague

MSI lanserar Geforce GTX 560 Ti Hawk

MSI utökar sortimentet grafikkort med ett nytt Geforce GTX 560 Ti för överklockare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så går det när man inte väntar på bättre hårdvara... (köpte första bästa gtx 560 som kom i lager vid release)

Permalänk
Hjälpsam

MSI:s ryckte var ju lite si eller så för ett tag sen, men de verkar verkligen ha ryckt upp sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Härligt med ordentlig fabriksOC

Gillar verkligen MSI mer och mer för var dag

Permalänk
Medlem

Såg vackert ut men är själv väldigt nöjd med mitt Gigabyte Gtc 560 Ti OC som går fint att klocka till 1Ghz på coren, med en liten voltökning

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk

Alltid najs med flera modeller att välja på.
Såg att Inet tagit in ett par modeller från MSI nu, bl a. Hawk.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Dom tre små kontakterna på baksidan, vad är det?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Dom tre små kontakterna på baksidan, vad är det?

Någon form av övervakning om jag inte missminner mig från tidigare HAWK kort.
Spänningsvärden etc.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Härligt med ordentlig fabriksOC

Gillar verkligen MSI mer och mer för var dag

Måste hålla med, de hade ett ganska dåligt rykte under deras amd tid med moderkort men
har själv haft underbar upplevelse med dem. Sitter just nu med ett moderkort+grafikkort från dem.

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerade på de 3 fläktuttagen (kan man säga så..?) i bakkant på kortet? Eller är det så man kan läsa av späning med multimeter?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Visst påminner klockfrekvenserna om Gigabytes överklockade kort?

Permalänk
Medlem

Såg lite klent ut med bara en tunn alu(antar jag att det är)platta för att kyla spänningsregleringen, men det kanske räcker. Annars såg det ganska trevligt ut, dock aningen dyrt kanske.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Skulle det vara värdare att köpa ett sånt här eller köpa ett billigare och överklocka själv?

Permalänk
Skrivet av Zaltrip:

Skulle det vara värdare att köpa ett sånt här eller köpa ett billigare och överklocka själv?

Bättre kylning och komponenter på detta, inget som säger att man ens kommer upp i samma klocks med ett referenskort. Min åsikt är iaf att om man ska köra luftkylt så satsar man helst på ett icke referens PCB med specialkylning.

Enkelt svar, Ja kortet är värt den extra kostnaden

Permalänk
Hedersmedlem

MSI frångår referensdesign denna gång står det i artikeln, vilket MSI-kort skulle det vara som är byggt enligt referens tidigare?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Sitter på på två MSI GTX 460 Hawk i SLI, kylningen är superb.
I idle är ligger det översta kortet på 37 grader och det undre 35 grader, och ljudlöst.
I load kommer det up i 55 grader, då hörs fläktarna lite, nätagget och cpu fläkten låter mer. Skulle jag byta gpu skulle jag starkt överväga två av dessa i SLI

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Hur funkar TwinFrozr i SLI där man bara har en slot mellan PCI-e? Är det som Gigbytes OC-kort eller är denna bättre?

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rba:

Hur funkar TwinFrozr i SLI där man bara har en slot mellan PCI-e? Är det som Gigbytes OC-kort eller är denna bättre?

Har haft båda sli fast 460 i Gigabyte och den senare var mycket tystare under samma förutsättningar.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

är Gigabyte gtx 560 ti SOC ett bättre köp än Msi gtx 560 ti Hawk?