Mugen 2 Rev. B med P8P67 Pro och Corsair Vengeance 1.5 V

Permalänk
Medlem

Mugen 2 Rev. B med P8P67 Pro och Corsair Vengeance 1.5 V

Jag såg någon skriva att det fungerade prima med NH-D14 men Mugen är väl lite biffigare, och jag ska använda två fläktar. Går det?
Har googlat i en kvart och finner motsägande information. Vill inte att jag får hem en dator med minnen utanför dual-channel och vet inte om dom har vilja/rutin att sätta i 1.65 med SB och har ingen lust att vara en strulig kund i första taget.

Permalänk
Hedersmedlem

Med två fläktar kommer den ena fläkten hamna i vägen helt kart men man brukar kunna höja fläkten på denna typ av kylare så att minnena passar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ha en chans att få in Vengeance minnen vid min mugen 2. Men kan du tänka dig att blåsa uppåt så ska de inte vara något problem.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Tack för att ni svarar. Jag tror att det är som du säger MaLo, om man baxar upp fläkten / låter den vila på en sticka så går det kanske, men många verkar ha problem.
Jag får helt enkelt be dom att sätta i minnen utan flänsar, och sänka till 1.55 i samband med inkörningen om dom föreslår Vengeanceminnen.

Permalänk
Skrivet av p-:

Jag såg någon skriva att det fungerade prima med NH-D14 men Mugen är väl lite biffigare, och jag ska använda två fläktar. Går det?
Har googlat i en kvart och finner motsägande information. Vill inte att jag får hem en dator med minnen utanför dual-channel och vet inte om dom har vilja/rutin att sätta i 1.65 med SB och har ingen lust att vara en strulig kund i första taget.

Jag har exakt samma problem som du, fast jag har ett Asus P6T. Jag lyckades dock hitta en lösning som iallafall funkade för mitt moderkort. Om du bara har tre minnesstickor och använder en tunnare fläkt, så som https://www.inet.se/artikel/5321380/scythe-120mm-slip-stream-... närmast minnena så får det plats! I ditt fall skulle det då bli två minnesstickor.