Minecraft mods (kom med tips)

Permalänk
Medlem

Minecraft mods (kom med tips)

Nå efter att ha hostat en server i lite över en månad så börjar jag bli otroligt mod sugen, men då stöter jag på ett problem...
Vilka sida har bäst mods? vad rekommenderar folket som kör med olika mods? tips & tricks.
Även för mig som är Host så undrar jag om det finns mods som underlättar såna saker, typ sätta pass på server osv osv.

Alltså, vore kul om folk kunde tipsa om massa olika mods här för att göra en server roligare.
Vore även trevligt om vi kunde få alla bra mods samlade här så kan jag fixa en lista med kanske top10 mods eller nåt?

Forbidden

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

annars är det ju väldigt lätt å köra Bukkit servern och installera Bukkit plugins www.bukkit.org

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

Tackar för länken
Men det var ju mest texture packs, jag undrar om nån känner till några admins mods, alltså så att man t.ex. kan bestämma privilegier för folk. T.ex. att jag är main Admin och andra är också admins men inte med samma privilegier?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Bukkit är det som gäller om man vill ha en server med mods.

Bukkit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shurris:

Bukkit är det som gäller om man vill ha en server med mods.

Bukkit

Allright får sätta mig ner och fixa det senare dårå
En till fråga, om jag lägger till lite mods nu, kommer folket som joinar se det eller måste de lägga till varje mod som jag lagt till också??

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Nå efter att ha hostat en server i lite över en månad så börjar jag bli otroligt mod sugen, men då stöter jag på ett problem...
Vilka sida har bäst mods? vad rekommenderar folket som kör med olika mods? tips & tricks.
Även för mig som är Host så undrar jag om det finns mods som underlättar såna saker, typ sätta pass på server osv osv.

Alltså, vore kul om folk kunde tipsa om massa olika mods här för att göra en server roligare.
Vore även trevligt om vi kunde få alla bra mods samlade här så kan jag fixa en lista med kanske top10 mods eller nåt?

Forbidden

För dig som är op på servern kanske ska använda detta :http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?t=152174