Permalänk
Medlem

ny processor, vilken ?

har i nuläget en Intel(R) Core(TM)2 CPU X6800 @ 2.93GHz - 2.93GHz.

det är så att jag spelar Counter Strike Source, och jag har senaste tiden (efter en uppdatering av css)
fått ett väldigt jobbigt lagg. och när jag kollar aktivitetshanteraren + skrivbords gadjet så visar den 100 %

vilket betyder att jag måste köpa en ny ?
har damsugit och formaterat den innan.
har inte massa pogram igång.
använder mig utav windows 7 home premium 32 bit.

tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Tja, processorn kör nog på 100% då du spelar, inget konstigt med det i sig.

Får du lagg så är det ju tecken på att något är otillräckligt. Kan vara processor men även minne eller grafikkort som begränsar. Funkade det bra innan du uppdaterade CSS så kanske du skall kolla upp vad uppdateringen gjorde/tillförde? Några grafikinställningar som ändrades t ex?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem

Skriv ner dina specs så blir det enklare att hitta problemet

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Furze:

Tja, processorn kör nog på 100% då du spelar, inget konstigt med det i sig.

Får du lagg så är det ju tecken på att något är otillräckligt. Kan vara processor men även minne eller grafikkort som begränsar. Funkade det bra innan du uppdaterade CSS så kanske du skall kolla upp vad uppdateringen gjorde/tillförde? Några grafikinställningar som ändrades t ex?

jag har ärligt talat ingen aning, brydde mig inte om att kolla upp det.
men det var inga större grafik inställningar eller något som skulle påfresta processorn mer vad jag minns.

men är det så att om man har dual core så kanske spelet bara körs på 1 av kärnorn ?
isf hur får man den att gå på båda? eller kan det vara prioriteten på programmet?

Permalänk
Medlem

Om processorn belastas med 100% så flaskar den.. HAr du rätt inställt i counter strike source? Har för mig att man kan välja "flerkärnig rendering" under "avanserat" i grafikmenyn, den kanske är avaktiverad?

Permalänk
Medlem

den står på enable ja.