Använda iPhone 3GS för internet till iPad 2 utan 3G

Permalänk
Medlem

Använda iPhone 3GS för internet till iPad 2 utan 3G

Hej,

Har sökt men inte lyckats hittat ngt om detta.
Ska köpa en iPad 2 och funderar lite på om jag behöver en med 3G eller inte. Nästan överallt jag befinner mig finns WiFi, men kommer garanterat stöta på nånstans där man inte kommit lika långt... det skulle vara mycket irriterande om jag inte fick åtkomst till internet isåfall.
Jag har en iPhone 3GS och undrar om jag kan använda den och surfa genom via internetdelning. Detta går med iPhone 4 och iOS 4.3.1 har jag hört. Har inte uppdaterat min 3GS till den versionen ännu, men skulle vilja veta om det bara är begränsat till iPhone 4 eller inte?
Isåfall är de fullständigt onödigt för mig att teckna ytterligare ett abonnemang till paddan då jag har telefonabonnemang med 10 gb surf / mån.

Tacksam för svar!

Visa signatur

"Being the richest man in the cemetery doesn’t matter to me … Going to bed at night saying we’ve done something wonderful… that’s what matters to me."

Permalänk
Medlem

Bara 3G versionen som har GPS, om det är intressant för dig.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=840636,840641

Vet ej om man kan dela ut internet via iphonen till ipad, det får någon annan svara på.

Permalänk
Medlem

3GS går inte utan jailbreak, du måste ha 4'an för att dela ut hotspot med original IOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tredent:

Bara 3G versionen som har GPS, om det är intressant för dig.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=840636,840641

Vet ej om man kan dela ut internet via iphonen till ipad, det får någon annan svara på.

Klart intressant! Dock har jag nog ingen nytta av GPS i paddan för det jag ska göra...

Skrivet av BJorNus:

3GS går inte utan jailbreak, du måste ha 4'an för att dela ut hotspot med original IOS.

Tack för svar!!!

Visa signatur

"Being the richest man in the cemetery doesn’t matter to me … Going to bed at night saying we’ve done something wonderful… that’s what matters to me."

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på det där, det är bara till 4an right? Men varför har jag då internetdelning i min 3GS?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=ab_LhbTwlZA

Verkar ju som att du behöver jailbreaka

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Köp en 3G-padda istället. Så mycket enklare än att fippla med tethering då man vill surfa mobilt.

Permalänk
Medlem

Jag har iPhone 3GS och internetdelning via Bluetooth fungerar finfint med iPad . Ingen JB.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Jag har funderat på det där, det är bara till 4an right? Men varför har jag då internetdelning i min 3GS?

Det fungerar om du vill dela ut internet till en dator tex.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Köp en 3G-padda istället. Så mycket enklare än att fippla med tethering då man vill surfa mobilt.

Lätt att säga, men då helt plötsligt betalar du för två abonnemang. Ett för mobilen (där många har fri surf i planen redan) och sen ett för paddan. Låter inte så smart ekonomiskt sett bara för att man inte orkar "fippla".

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Lätt att säga, men då helt plötsligt betalar du för två abonnemang. Ett för mobilen (där många har fri surf i planen redan) och sen ett för paddan. Låter inte så smart ekonomiskt sett bara för att man inte orkar "fippla".

Jag har tvilling med Telenor.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Köp en 3G-padda istället. Så mycket enklare än att fippla med tethering då man vill surfa mobilt.

Ett knapptryck, vänta 5 sekunder och sedan är det klart, så är det på Android iaf.

Är det skillnad på hur tethering fungerar på iPhone?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Jag har tvilling med Telenor.

hur mkt kostar det och vilka begränsningar har det? Får man samma speed? Funderar också 3g eller wifi.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

hur mkt kostar det och vilka begränsningar har det? Får man samma speed? Funderar också 3g eller wifi.

Telenors tvillingkort kostar c:a 30 kr extra i månaden. Hastigheten är densamma!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

alla iOS enhet kan väl sätta upp en wifispot från och med 4.3?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Så många svar som verkar påstå att det inte går att dela internet med 3GS, klart att det går, man sätter på bluetooth på sin Iphone 3GS samt sin iPad. Sen väljer man Internetdelning --> bluetooth så kommer iPhone-enheten upp på iPaden och du kan surfa. Svårare än så är det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Telenors tvillingkort kostar c:a 30 kr extra i månaden. Hastigheten är densamma!

Nej, capp på 1Mbit.
Men det är ingenting du märker av ens vid extremt användande.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Så många svar som verkar påstå att det inte går att dela internet med 3GS, klart att det går, man sätter på bluetooth på sin Iphone 3GS samt sin iPad. Sen väljer man Internetdelning --> bluetooth så kommer iPhone-enheten upp på iPaden och du kan surfa. Svårare än så är det inte.

Det var som fan. Testade precis, det fungerar fint utan minsta lilla konfigurationskrångel. Det här är en funktion som inte fanns när iPaden kom och enligt ett av dom berömda kortfattade e-postmeddelandena från Jobs skulle det inte gå. Funktionen måste ha tillkommit i efterhand.

Permalänk
Medlem

Går det med den vanliga iPhone 3G?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

den uppdateras inte längre så nej

http://support.apple.com/kb/HT3574?viewlocale=sv_SE

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tolkar den där artikeln som att en iOS-enhet med 4.3 eller senare (dvs. ipad, ipad 2) kan använda en iPhone 3G för att koppla upp sig.

Permalänk
Medlem