Gradius liknande spel

Permalänk
Medlem

Gradius liknande spel

Är på jakt efter något spel i gammal anda som liknar Gradius III eller U.N. Squadron till SNES. Alltså farkost av något slag som möter omöjligt många fiender och samlar på sig vapen! Har ni några tips?

Permalänk

Det finns massor, vilken plattform vill du ha tips till? Spelar det någon roll om spelet rör sig horisontellt eller vertikalt?
Dom flesta jag har är till ps2, xbox360 eller pc.

Permalänk

Minns spelet "Lifeforce" till nes (8-bitars) som var mer eller mindre en kopia av Gradius/Nemesis men dock enligt mitt eget tycke även roligare. Vet dock inte om det kom i någon version avsedd för senare konsoller.

Permalänk
Medlem

Raptor och Major Stryker är fantatiskt bra, finns att ladda ner från:

http://www.3drealms.com/downloads.html

Notera dock att dom är från 90-talet.

Permalänk
Medlem

Axelay till SNES var ett riktigt häftigt spel på sin tid. Var det första i sin genre med "3d" och hade enorma bossar för sin tid. Mycket av det har väl försvunnit idag men fortfarande ett helt ok spel.

Permalänk
Medlem

Gigawing
Raiden
Castle Shikigami
Gunbird
XII Stag
Psyvariar
Ikaruga

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Hydorah är som Gradius, fast till PC och gratis :).

Permalänk

Finns ett japanskt spel som heter Dan Da Dan, sjukt beroendeframkallande!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tja. det finns ju alltid Skyroads
http://www.bluemoon.ee/history/skyroads/

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Grymma tips, tack! Jag är främst ute efter något till PC, har även kollat om Steam har något till salu men inte hittat något än. Jag har hört lite om emulatorer till SNES och andra plattformar, men det kanske är olagligt och olämpligt att ta upp här? Rätta mig gärna om jag har fel!

Jag minns faktiskt att jag körde Axelay till SNES när jag var liten, tack för att du tog upp det igen!

Giga Wing och Gunbird ser ju grymt ut, men vad jag förstår är det till Dreamcast som jag inte äger :(. Psyvariar - finns det till PC?