Permalänk

Köpa PS3?

Hej!

Undrar om det är värt att köpa ett ps3 när man redan har xbox 360 och en blu-ray?
Är lite sugen på att lira ps3-exklusiva spel men vet inte om det är värt att köpa en ny konsol för det.
Man vill ju inte känna att man köpt något i onödan!

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel du är sugen på?

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Är ju personligt vad man anser onödigt och nödvändigt?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Personligen har jag både PS3, Wii och Xbox360 men hade åandrasidan ingen bluray spelare innan jag skaffade Ps3, är väl mer värt om man inte har de, men kan personligen tycka att de är värt de. men som sagt är väldigt personligt vad man anser som värt eller inte.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk

Spelen jag tänkt köpa är bland annat:
Uncharted 1 och 2
Metal gear solid 4
Killzone 2 till att börja med
Little Big Planet
God of War

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är väldigt värt det. Hade i ditt falll använt mig av Blocket och Tradera. Samma som jag gjorde när jag var sugen på xbox exklusiva spel som Gears of War och Mass Effect. Sen kom jag på att Mass Effect kunde jag skaffa på Pc lätt. och Gears of War spelen var snabbt överklarade. Så den där fläkt förstärkaren kastades snabbt ut ur fönstret.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Skrivet av omnia:

Jag tycker det är väldigt värt det. Hade i ditt falll använt mig av Blocket och Tradera. Samma som jag gjorde när jag var sugen på xbox exklusiva spel som Gears of War och Mass Effect. Sen kom jag på att Mass Effect kunde jag skaffa på Pc lätt. och Gears of War spelen var snabbt överklarade. Så den där fläkt förstärkaren kastades snabbt ut ur fönstret.

Tänkte köpa nytt ps3 och spel på tradera, är väldigt bra priser på de lite äldre spelen

EDIT:

Har beställt ett PS3 nu, ska kika på tradera efter intressanta titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av diarrehampus:

Spelen jag tänkt köpa är bland annat:
Uncharted 1 och 2
Metal gear solid 4
Killzone 2 till att börja med
Little Big Planet
God of War

Det är bra spel allihop, har alla förutom LBP och GoW, men jag har spelat demot till dom. Skaffa Heavy Rain också, det är faktiskt det bästa spelet jag spelat på PS3.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Skrivet av Dackis:

Det är bra spel allihop, har alla förutom LBP och GoW, men jag har spelat demot till dom. Skaffa Heavy Rain också, det är faktiskt det bästa spelet jag spelat på PS3.

Har spelat igenom Heavy Rain en gång, var väldigt bra!
Ska kolla tradera den närmaste tiden efter spel.

Permalänk
Medlem

Uncharted, Metal Gear Solid och God Of War är fullgoda orsaker att köpa en PS3!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510