Fläktstyrning på utsidan av Antec 300?

Permalänk
Medlem

Fläktstyrning på utsidan av Antec 300?

Tjenare clockers!

Jag har ett Antec 300 och som vanligt så har det ju förinstallerade fläktar med fläktstyrning. Dessa hastighetsregleringar skulle jag vilja ha på utsidan då det är jobbigt att öppna sidan så fort man ska höja när man ska spela. Finns det något sätt att modda chassit eller något? Tacksam för svar. Är villig att använda en tång eller något för att ta bort en bit eller två.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

köp en valfri fläktkontroller

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

köp en valfri fläktkontroller

Hade tänkt mig ett inköpslöst alternativ : /

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxarn93:

Hade tänkt mig ett inköpslöst alternativ : /

Karva ett hål i sidoplåten. Eller om du inte vill förstöra den så kanske du kan dra ut i alla fall den bakre kontrollern genom en pcie slot?

Permalänk
Medlem

Jag antar att du använder 140mm's fläkten och ändrar surret på den också? För att dess sladd når ända ut fram till.

Drog sladden igenom hdd-kabinen och ut under DVD-läsaren.
Dock så har jag skippat ändra hastighet på bakfläkten helt och hållet, och den hänger väl löst där inne, hehe.