Permalänk
Medlem

GD65 biosuppdatering frös?

Laddade ner nyaste biosversionen via liveupdate och körde, nu står datorn stilla där det står B4 innan windows laddas. Stått här i 20min, det ska inte ta såhär länge va? Vågar man starta om? Låta stå i 20 min till?

Permalänk
Medlem

Det sket sig, kom in efter 10min och skärmen var grön med massa streck i sig. Har clearat CMOS. Har ju den första revisionen så jag lär få moderkortet utbytt right?

Permalänk
Medlem

Har inte gd65 2 biosar? Ifall den första skulle faila? Läs din manual, där står nått om dom olika led's som ska lysa i en viss ordning.

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

Gör aldrig live-uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

Har inte gd65 2 biosar? Ifall den första skulle faila? Läs din manual, där står nått om dom olika led's som ska lysa i en viss ordning.

Jo, det visade sig att du hade rätt, testade diverse olika knapptryck men efter en koll i manualen fick jag tag på rätt och det funkade prima, TACK!

Fast nu har jag gjort en RMA-förfrågan hos Inet. Ett nytt, fungerande moderkort utan problem med kontrollern kanske vore trevligt ändå...

Skrivet av hejkk:

Gör aldrig live-uppdateringar.

Varför inte?

Permalänk
Medlem

För att det är så jäkla mycket som kan gå fel. Använder alltid denna när jag uppdaterar.

Här har du senaste betabios osv.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

För att det är så jäkla mycket som kan gå fel. Använder alltid denna när jag uppdaterar.

Här har du senaste betabios osv.

Fast datorn startar ju om och sköter det innan man kommer ut i windows, så jag ser inte problemet just där.

Mja, nu sitter jag på en ny version som tur är så jag klarar mig. Men ja, i framtiden lär det ske via USB-sticka.

Permalänk
Medlem

nemas problemas! Skönt att det löste sig, sitter själv på ett GD65, så det var ju skönt att få det bekräftat

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

nemas problemas! Skönt att det löste sig, sitter själv på ett GD65, så det var ju skönt att få det bekräftat

Japp, kraschar det ena bioset som mitt gjorde så är det bara att trycka esc+del vid en omstart och vipps så startar det andra, då är det bara att göra om.

Nu är ju frågan ifall det är värt att byta till ett B3 istället.

Är det bara sata-kontrollern som är bytt eller är det fler fördelar?

Permalänk
Medlem

Vet faktiskt inte om dom fixat nått annat i rev 3?

Vet du om bios 2 är skrivskyddad? Så att maninte flashat den av misstag? Och det också skiter sig =(

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

Vet faktiskt inte om dom fixat nått annat i rev 3?

Vet du om bios 2 är skrivskyddad? Så att maninte flashat den av misstag? Och det också skiter sig =(

Hittade en inställning i bios, man kan uppdatera den versionen med som de verkar. Men det känns rätt så onödigt och riskabelt för en annan.