Permalänk
Medlem

HTPC vs Boxee+NAS (synology)

Tjo,

Drabbats av lite köpångest, min 50¨plasma är inte tillräckligt använd, och jag måste hitta en smidig backuplösning för min bärbara.

Idag använder jag en bärbar Macbook Pro, som fortfarande känns fräsh efter 2 år (aldrig mera PC)

Till min TV har jag idag ett inkopplat Ps3, men efter Sonys irriterande återfall till spärrar, och begränsningar i mediaspelar funktionen måste jag hitta en annan lösning.

Jag letar efter något som kan
Spela bild och ljud över HDMI.
Fungera som backup, nedladdningsserver, mediaspelare och filserver. Vanliga datoruppgifter löser min bärbara utmärkt.

Och jag funderar antingen på att köpa en Fracture R2 chassi med 6! 3.5¨platser! Slänga in en fusion lösning i den.

Eller köra en synology 2-disk (alt 4 disk) lösning med en mediaextender, dock är jag lite sugen på att vänta tills det finns någon som erbjuder spotify (på ett smidigt sätt).

Är det någon som gått i samma tankar, eller som eventuellt har någon avgörande fördel med endera lösningen. I min värd låter synology+boxee lösningen som flexibel och TYST vilket jag uppskattar, PC-Mac nätverk är alltid så himla mycket att ställa in.. och det hatar jag.

Permalänk
Avstängd

Jag har en filserver + TViX HD N1 vid två TV i huset. Fungerar utmärkt. Spelaren kostar 799kr och servern.. ja det vet du vad det landar på.