Permalänk
Medlem

Blåskärm efter 1h med BF2

lite info om datorn först

win 7 64bit

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Quad Core, 3,06Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed w/fan
dock sitter en annan fläkt på men det e skit samma

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

ASUS P6X58D-E, Socket-1366 ATX, X58, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, GbLAN, FireWire, SATA 6Gb/s, USB 3.0

Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "OC Version", GDDR5, 2xDVI, native-minHDMI, Windforce, 715MHz

sitter ett förstarkt nätagg så bry er inte om det det ska bli SLI där men har problem som sagt..

ok nu till prolbemet

varje gång efter jag kört bf2 1h~ så får jag blue screen något om clock interupt bla bla

closing down to prevent computer damage...

tempsen är lugn 32 på idle på graffe och 56 vid full load...... (ingen clock)
prollen ligger runt 30-40 och 55-59 vid full load

27 grader i burken

sitter även en corsair force disk

VAD FAN E FELET har stängt av speedstep då jag hört den kan strula för folk....

so any idea vad fan det kan vara......

har testat byta graffekort till det andra exakt samma kort samma fel kommer......

any thoughs?

Permalänk
Medlem

samma problem, provat olika diskar olika clocks, verkar som det har med bf2 och w7 att göra

Permalänk
Medlem

SKÖnt att det verkar som ingen har något svar:/

Permalänk
Entusiast

Kör memtest och kolla om det är minnena som är defekta.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Kör du med något överklocks/tempprogram igång samtidigt som du spelar som MSI eller liknande? Hade också problem, enbart med BC2. I mitt fall var det MSI Afterburner som strula till det hela, har även hört att ljudkorts drivisar kan spöka, testa avinstallera och kör. Det hela löste sig när jag stängde av MSI, då flöt det alldeles utmärkt.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ginta:

SKÖnt att det verkar som ingen har något svar:/

Ta ett foto med en kamera av bluescreen meddelandet och lägg upp - vi behöver mer information.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

samma problem, provat olika diskar olika clocks, verkar som det har med bf2 och w7 att göra

jag har inga problem med bf2 och win7

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av lordnotan:

Kör du med något överklocks/tempprogram igång samtidigt som du spelar som MSI eller liknande? Hade också problem, enbart med BC2. I mitt fall var det MSI Afterburner som strula till det hela, har även hört att ljudkorts drivisar kan spöka, testa avinstallera och kör. Det hela löste sig när jag stängde av MSI, då flöt det alldeles utmärkt.

Nu var det ju inte BC2 han körde, spelet han har problem med verkar vara BF2.

Som sagt tidigare, testa köra något stress/stabilitets test på minnena.

Edit: En aning förvirrad här nu, kollade upp dina tidigare trådar, på en(09/03) hävdar du att du har problem med en nybyggd(?) dator från Inet, endast fyra dagar senare har du problem med en ny dator från Komplett?! ett par veckor före det hade du en dator på gång med 12gb ram och 2st gtx 460, samt trådar om temperaturproblem och undrande över överklockning av gtx 460, kan det vara så att du helt enkelt har dragit upp minnesfrekvensen på grafikkortet för högt och har lyckats förstöra något?(mer information om felmeddelandet behövs)

Sen att du låter arg, svär och uppför dig allmänt otrevligt hjälper inte direkt, var trevlig så ska du se att du får hjälpen du söker.(Använd mindre punkter!!!)

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Nu var det ju inte BC2 han körde, spelet han har problem med verkar vara BF2.

Som sagt tidigare, testa köra något stress/stabilitets test på minnena.

Edit: En aning förvirrad här nu, kollade upp dina tidigare trådar, på en(09/03) hävdar du att du har problem med en nybyggd(?) dator från Inet, endast fyra dagar senare har du problem med en ny dator från Komplett?! ett par veckor före det hade du en dator på gång med 12gb ram och 2st gtx 460, samt trådar om temperaturproblem och undrande över överklockning av gtx 460, kan det vara så att du helt enkelt har dragit upp minnesfrekvensen på grafikkortet för högt och har lyckats förstöra något?(mer information om felmeddelandet behövs)

Sen att du låter arg, svär och uppför dig allmänt otrevligt hjälper inte direkt, var trevlig så ska du se att du får hjälpen du söker.(Använd mindre punkter!!!)

öh nu har du blandat ihop saker första tråden jag skrev var en köpråd^^

andra trådarna var som samma burk....... (som denna)
sen är jag ju inte sur på er jag är sur på komplett som gjort att denna burk varit strul sen dag 1.

om du läser alla trådar ordentligt ser du att jag inte nämner något om inet.
sen har jag aldrig klockat och får samma fel medelande med annat ett annat 460 i datorn (har som sagt 2)
sen dom trådarna om temp problem var ju att komplett lyckades inet sätta cpu kylarn korrekt så plocka bort den och köpte en ny så var det fixat.

det står något om clock interupt bla bla shutting down to so it wont cause damage on the system. eller liknande.
och ännu en gång jag har INTE klockat.
tar en bild så fort det kommer upp igen men detta händer nästan bara med bf2 har just nu 4 wow igång och sitter och spelar hon...... och inget händer det är just med BF2 så det fuckar up sig.

Permalänk
Moderator
Moderator

Som sagt, ge oss mer info om blåskärmen. Vore inte heller fel om du kunde hitta crash dumpnings filen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

skrev ju det att jag lägger upp en bild så fort jag får den igen:P ibland tar det 24h ibland 1min

Permalänk
Medlem

Jag anar vad det är. Jag har en vän som hade samma problem, till slut hittade jag att han hade använt RemoveWAT (ett program som invalidiserar Windows autentiseringsåtgärder), och så fort vi avinstallerade detta försvann problemet helt. Hoppas detta hjälper!

EDIT* Hans problem gällde bara BFBC2, inget annat spel.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

nu när du säger det det stämmer attjag installerat removewat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ginta:

nu när du säger det det stämmer attjag installerat removewat

Bra! (med det menar jag att det är bättre att veta vad det är än att inte veta någonting ) Som han sitter just nu måste han starta om datorn (avinstallera RemoveWAT och starta om; som tur är går det fort med en SSD) för att köra BFBC2 problemfritt. Det kan vara en idé att söka sig till andra aktiveringsåtgärder, om du behöver sådana.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Hoppas du kör som administratör och allt sånt.. Testa även kompabilitetsläge XP.

Permalänk
Medlem

http://www.sevenforums.com/crashes-debugging/96879-blue-scree...

Jag brukar så svar inom en halvtimme, och har alltid löst mina problem.

De kommer hjälpa dig väldigt utförligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeeK:

Hoppas du kör som administratör och allt sånt.. Testa även kompabilitetsläge XP.

Lol säger också alltid fel när jag ska säga kompatibilitet, skönt att se att det inte bara är jag! ;D

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Lol säger också alltid fel när jag ska säga kompatibilitet, skönt att se att det inte bara är jag! ;D

Haha! Nobody is perfect. Right?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Vänligen se våra regler angående piratkopiering.