Spel med Nürnburgring

Permalänk
Medlem

Spel med Nürnburgring

Hej!

Ska ned till Nürnburgring i slutet av veckan för första gången och köra några vändor i alla fall. Men för att få ut lite mer av det så vill jag lära mig banan innan. Enda vettiga spelet jag vet är Forza 3, men det var ju bara till xbox. Jag spelar helst på datorn. Ett wii står hemma och dammar, ifall det finns något till det.

Så om någon vet något spel med verkliga proportioner och känsla för dator så uppskattas det!

Tacksam för svar!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Hej!

Ska ned till Nürnburgring i slutet av veckan för första gången och köra några vändor i alla fall. Men för att få ut lite mer av det så vill jag lära mig banan innan. Enda vettiga spelet jag vet är Forza 3, men det var ju bara till xbox. Jag spelar helst på datorn. Ett wii står hemma och dammar, ifall det finns något till det.

Så om någon vet något spel med verkliga proportioner och känsla för dator så uppskattas det!

Tacksam för svar!

Need for Speed:Shift och Shift 2: Unleashed kan du köra Time Attack på ringen hur många varv du vill. Är lite av en ringen-fanatiker själv och det är ganska naturtroget återgivet. Som med alla spel kan man ta vissa kurvor lite för snabbt, i t.ex. Schwedencreutz kan man bromsa betydligt senare än i verkligheten.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

GTR2 (har jag för mig), GTR Evolution, Need For Speed Shift (inte helt säker, men ganska) och Shift 2 Unleashed. När det gäller realismnivå så är ju GTR 2 och GTR Evolution i en klass för sig, med en riktigt bra ratt så är det fan inte långt ifrån verkligheten Dock är grafiken en smula föråldrad, men det är inget man direkt lider av enligt min åsikt
Happy driving!

Permalänk
Medlem

vad har du för bil ?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk

Försök och få en sväng med denna kvinna http://en.wikipedia.org/wiki/Sabine_Schmitz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Hej!

Ska ned till Nürnburgring i slutet av veckan för första gången och köra några vändor i alla fall. Men för att få ut lite mer av det så vill jag lära mig banan innan. Enda vettiga spelet jag vet är Forza 3, men det var ju bara till xbox. Jag spelar helst på datorn. Ett wii står hemma och dammar, ifall det finns något till det.

Så om någon vet något spel med verkliga proportioner och känsla för dator så uppskattas det!

Tacksam för svar!

rfactor har en trevlig version av nurburgring / Norsdschleife som finns att ladda ner. Nordschleife 2.2a heter den. GTR Evolution, Shift 2, GT5, Forza 3.

(Då tänker jag på spel som har både nurburgring / Nordschleife och hela banan tillsammans).

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

GTR4 vet jag. Dock ett dåligt spel IMHO.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

GTR4 vet jag. Dock ett dåligt spel IMHO.

Hur är GTR Evo dåligt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Hur är GTR Evo dåligt?

Pratar vi ens om samma spel? Ett konstigt, fult bilspel till PS2? Där det enda man gör e o ta löjliga licenser, köra alldeles för lätta race, köra 500 varv på en bana och det enda roliga är däckbytet var 5e varv?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

jag skulle inte skaffa nfs shift. efter att man klarat spelet så säger den jag ska bugga ut i windows om du starta ett race.

fjollig appcrash..

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Pratar vi ens om samma spel? Ett konstigt, fult bilspel till PS2? Där det enda man gör e o ta löjliga licenser, köra alldeles för lätta race, köra 500 varv på en bana och det enda roliga är däckbytet var 5e varv?

Du tänker på GT4, Gran turismo 4

GTR4 finns inte, GTR GTR2 & GTR Evolution finns, skapat av simbin.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Du tänker på GT4, Gran turismo 4

GTR4 finns inte, GTR GTR2 & GTR Evolution finns, skapat av simbin.

Ahaaa, sorry

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Oj, tack för många och snabba svar!

Hmm, verkar som att shift2 och GTR Evolution är det jag bör fundera emellan. Är något av dem så dumt gjort att man måste klara massa andra banor innan man kan åka på nürnburg?

Skrivet av Päronsaft:

Försök och få en sväng med denna kvinna http://en.wikipedia.org/wiki/Sabine_Schmitz

Verkar inte vara jättemycket att hurra över, i alla fall inte med den bilarna som var där. 8:08 åker en jag ska åka med. Autotech Megane RS. Skitbra bil.

Men i nu i slutet av veckan blir det "bara" en clio, vet inte något om den, men är man nybörjare är det vettigare att åka sådan bil så man får öva på körteknik. Meganen står på elmia, så den blir det inte denna gång.

Skrivet av lang666:

Googlade förra veckan utan hitta något vettigt. Shift 2 var svaret jag la på minnet. Saknar de subjektiva jämförelserna som man får på forum.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Så om någon vet något spel med verkliga proportioner och känsla för dator så uppskattas det!

Project Gotham Racing 4 till Xbox 360 har en väldigt bra återgivning av både Nordschleife och Formel 1-banan. Finns i flera olika väderkonfigurationer, så om du vill att det ska snöa eller regna så kan du få en riktigt utmanande åktur.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Project Gotham Racing 4 till Xbox 360 har en väldigt bra återgivning av både Nordschleife och Formel 1-banan. Finns i flera olika väderkonfigurationer, så om du vill att det ska snöa eller regna så kan du få en riktigt utmanande åktur.

Ännu ett spel till 360 som jag inte har (konsollen), forza 3 funderade jag först på. Men jag gillar inte tv-spel, spelar hellre på datorn. Så jag köper tyvärr ingen konsoll för ett eller två spel i samma syfte just nu i alla fall.

Men stort tack, nu vet jag att mer gott finns!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Oj, tack för många och snabba svar!

Hmm, verkar som att shift2 och GTR Evolution är det jag bör fundera emellan. Är något av dem så dumt gjort att man måste klara massa andra banor innan man kan åka på nürnburg?

Verkar inte vara jättemycket att hurra över, i alla fall inte med den bilarna som var där. 8:08 åker en jag ska åka med. Autotech Megane RS. Skitbra bil.

Men i nu i slutet av veckan blir det "bara" en clio, vet inte något om den, men är man nybörjare är det vettigare att åka sådan bil så man får öva på körteknik. Meganen står på elmia, så den blir det inte denna gång.

Googlade förra veckan utan hitta något vettigt. Shift 2 var svaret jag la på minnet. Saknar de subjektiva jämförelserna som man får på forum.

Shift 2 är ingen simulator så det är inte värt imo. Bästa återspeging då får på dator är GTR Evo eller rfactor isf.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Oj, tack för många och snabba svar!

Hmm, verkar som att shift2 och GTR Evolution är det jag bör fundera emellan. Är något av dem så dumt gjort att man måste klara massa andra banor innan man kan åka på nürnburg?

Funderar du mellan dom, välj GTR! Du har mycket inställningsmöjligheter, kan köra banan direkt, du kan ha ghost så att du ser dina snabbaste varv eftersom du kör. Det är en simulator helt enkelt, det är inte världens snyggaste men det klår shift med många billängder

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Grymt! Tack för en fin rekommendation av er!

Ska kika imorgon efter jobbet vad man kan hitta.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5. Sen typ de enda bra bilspelen är ren odlade bil/racing simulatorer till PC.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Toca race driver 3 kan du lira den på med massa olika bilar. Visserligen riktigt gammalt spel, men passar mig bra då jag vill spela 2st i splitscreen på datorn. Ungefär som på en tv-spel konsol.

Permalänk
Medlem

rfactor

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek