Problem med datorn, troligtvis fel med BIOS.

Permalänk

Problem med datorn, troligtvis fel med BIOS.

Hej! min första tråd här på Sweclockers, hoppas jag trivs.
Det är så att jag har nyligen tagit över min brors dator och det har uppstått två problem.

Problem 1.
Detta problem uppstår endast när jag spelar counter strike, det är det vanliga VPU recover felet. Mitt ATI kort säger temperaturen ligger på drygt 55 grader vanligtvis medan när jag spelar 60 grader.

Problem 2.
Det händer ibland att datorn fryser. Det som händer är att musen, tangentbordet, ljudet slutar fungera. Detta problem sker ibland när jag spelar counter strike och rätt ofta när jag rent allmänt surfar.

Jag tror problemet kan lösas genom att jag uppdaterar mina bios. Så jag tänkte höra med er hur man går till väga. Jag har läst på lite hur man uppdaterar bios, det finns olika metoder, vilken tycker ni att man borde använda? Mitt modekort är Asus - M2V som står nedan.

Dator: AMD anthlon(tm) 64 processor
3200+
2.00 GHz 3.00 GB of RAM
Physical Address Extension.
Modekort: Asus - M2V
Grafikkort: ATI Radeon HD4450

Tack för svar, kan uppstå stavfel.

Permalänk
Medlem

Nu tror inte problemet beror på BIOS. Men ladda ner bioset samt verktyget för att flasha och lägga det på en bootbar USB-sticka. Boota på stickan och flasha bioset.

Har du provat att kör med chassit öppet? Någon skillnad? Prova att skruva på en fläkt på grafikkortet och se om det blir bättre.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk

Skaffa senaste drivisar på CPU och gpu

Permalänk
Skrivet av Korgan:

Nu tror inte problemet beror på BIOS. Men ladda ner bioset samt verktyget för att flasha och lägga det på en bootbar USB-sticka. Boota på stickan och flasha bioset.

Har du provat att kör med chassit öppet? Någon skillnad? Prova att skruva på en fläkt på grafikkortet och se om det blir bättre.

Jag hör testat köra med chassit öppet, verkar inte göra någon skillnad. Jag ska testa uppdatera biosen nu i veckan. Vad kallas verktyget som används för att flasha så jag vet vad jag ska tanka ner.

Permalänk
Medlem

Programmet heter AFUDOS V2.23. Senaste bios för ditt moderkort verkar vara 2101 från 2008.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319