Permalänk
Medlem

Jag tycker LG Optimus 2X är så mycket snyggare är Samsung Galaxy S2. Tycker också att S2 ser så stor och klumpig ut. Men alla tester visar ju att S2 är bättre... Men jag kan inte bestämma mej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Jag tycker LG Optimus 2X är så mycket snyggare är Samsung Galaxy S2. Tycker också att S2 ser så stor och klumpig ut. Men alla tester visar ju att S2 är bättre... Men jag kan inte bestämma mej!

S2:an är bättre och tyvärr större (dock tunnare) än Optimus 2X. Glöm bara inte bort att Optimus 2X även är drygt 1000:- billigare än S2. Jag är själv lite tveksam till storleken på S2:an, då jag tycker att den verkar vara liiite väl stor. Jag tycker att en skärm på 4" hade räckt gott och väl.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Tja, om du hellre vill ha en O2X, köp en O2X. Det är ju det som är charmen med android, det finns flera alternativ att välja på. Utnyttja den möjligheten.
Jag tror den stora skillnaden kommer att vara en eller tvåkärnigt, inte om det 1.0 eller 1.2 GHz. O2X är en väldigt kapabel telefon, man får väldigt mycket telefon för det priset. Själv skall jag ha en SGS2 mest pga skärmen.

Permalänk
Medlem

Oldskool: såg bra ut de du länkade till mig. Verkade även spela in riktigt fint:)

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sådan men källa/

Man vet ju faktiskt fortfarande inte vilken hårdvara som kommer vara i telefonen !? Rätta mig gärna om de nu släppt vad som kommer till vilket land...

så i princip så kan det vara så att allt som SGS2 slår Optimus 2X på kan krossas. Samma fadäs som samsung gjorde med nexus s kan komma bli verklighet...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om LG Optimus 3D jämfört med 2X? Jag har inte sett så mycket information om dom två tillsammans. Är båda exakt likadana bara att den ena har 3D eller?

Permalänk
Medlem

3D är lite kraftigare överlag, bland annat så är grafikdelen kraftigare. Men den har väl inte släppts än..
Det är klart man kan ju köpa en Optimus 3D och se möjligheten till ett 3D-läge som en bonus.. Den har en kamera extra för att kunna filma i 3D också..

Permalänk
Skrivet av Tickles:

Inte för att vara sådan men källa/

Man vet ju faktiskt fortfarande inte vilken hårdvara som kommer vara i telefonen !? Rätta mig gärna om de nu släppt vad som kommer till vilket land...

så i princip så kan det vara så att allt som SGS2 slår Optimus 2X på kan krossas. Samma fadäs som samsung gjorde med nexus s kan komma bli verklighet...

Gamla rykten. Processorn kommer ticka i 1,2 ghz och kommer ut i butik i början av maj.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

eller vänta ytterligare någon månad på HTC pyramid, om du har tålamod och gillar solida byggen, gillar inte heller samsungs "plastighet" men LG 2X har känts okej de gånger jag tallat på den.
LG 2X om du har bråttom, annars pyramid,

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

3D är lite kraftigare överlag, bland annat så är grafikdelen kraftigare. Men den har väl inte släppts än..
Det är klart man kan ju köpa en Optimus 3D och se möjligheten till ett 3D-läge som en bonus.. Den har en kamera extra för att kunna filma i 3D också..

Den släpps ju i maj, så det kan jag väl hålla mej till.

Men säger du att båda är likadana bara att den ena har 3D?

Permalänk
Medlem

Applikationsprocessorer:
O2X: Tegra2 (1,0 GHz)
O3D: Tegra2 3D (1,2 GHz)
Det är alltså inte samma innehåll.
O3D har en kraftigare gpu bland annat, men även cpu-delen lär ticka på snabbare.
Förmodligen så kommer O3D att ha något sämre batteritid, åtminstone i 3D -läge.
Jag vet inte så mycket om O3D egentligen, det har inte skrivits så hemst mycket om den, mer än att det inte är samma sak som O2X.

Permalänk
Medlem

Ok den låter bättre i alla fall Och med 3D är det ju en fet bonus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Ok den låter bättre i alla fall Och med 3D är det ju en fet bonus

Om du tycker att S2 blir för stor och för klumpig för dig, så är faktiskt Optimus 3D ÄNNU VÄRRE på den punkten.

Galaxy S2 -> 66,1 × 125,3 × 8,49 mm + 116 g
Optimus 3D -> 68 × 128 × 11,9 mm + 168 g

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Jaja, alla har iPhone 4, därför vill jag ha något annat. Och med dual-processor verkar 2X vara grymt bra! Dessutom är kameran bättre. Det enda med Apples iPhones är att dom har fler appar än andra lurar. Dock så har alla dagens mobiler apps. Och man behöver knappast 350 000 appar, så varför ha iPhone 4?

Glöm inte att den kostar typ 7k och att den är helt onödig. Det grymma är skärmen och att man kan jailbreaka och få allting gratis. Om du vill verkligen ha en gaming portabel sak så är NGP saken för dig. Annars är Samsung galaxy 2 väldigt bra. NGP är en helt ny gaming portabel med quad core processor och att den kommer ut den 4de kvartalet. Här är en bra lista om NGP (PSP2).http://www.sweclockers.com/nyhet/13405-sony-visar-ngp-nasta-g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Bäst skärm? Nej. Den är riktigt bra, men inte bäst.
Enklast OS? 1. WP7, 2. iOS/Android.
Kvalitet? Antennproblem? Ingen garanti i minusgrader? Spruckna displayer?

Nu vet jag inte om OP syftade på skärmens material eller skärmens upplösning men om det var det senare så har jag inte sett en enda smartphone med bättre upplösning än iPhone 4. Inte ens de nya Android mobilerna som släpps(och även de som inte släppts än) har såpass bra upplösning. Vilket är synd. Det är sådan grej man faktiskt märker skillnad på.

Angående OS så är det givetvis en smaksak och TS borde gå och testa de telefoner han är intresserade av och se hur OS:et tilltalar honom.

Personligen kan jag bara säga att hittills har jag inte hittat någon smartphone som har ett såpass enkelt och näst intill instinktivt interface som iOS. Provade HTC förut men det var ju rena mardrömmen. Kollade lite på nya Sony Ericsson Xperia Arc men den verkade också på något sätt ologisk - även ifall den var hästlängder bättre än HTC:n.

Men återigen är detta individuellt.

För övrigt så är iPhone fortfarande VÄLDIGT bra även fast den är ett halvår äldre än de som släpps nu. Såg en review där dom jämförde iPhone 4 vs Xperia Arc och i många fält så var iPhone bättre - t.ex. gav den bättre återgivning vid fotografering utomhus.

Men ja, sen var ju Xperia Arc bättre också än iPhone på många andra saker så man får göra en prioritering vad man är intresserad av.

Skrivet av wham:

Klart som f*n att det även är telefonens/materialets fel när man tappar den från relativt låg höjd och hela displayen spricker.

Är det bara förarens fel när bilens totalkvaddas på grund av dåligt kvalitet/fel materialval när man krockar? Du tycker inte att en stor del av ansvaret gällande skador på grund av kvalitet/materialval ligger hos biltillverkaren? En bil ska klara av en krock, precis som en mobil ska klara av ett fall! OLYCKOR HÄNDER!

Edit - Ja. Kvaliten hos iPhone4 är mycket god, men den tar inte alla som någon tidigare påstod...

Läste du inte nyheten om den som tappade sin iPhone från ett flygplan när han/hon skulle hoppa fallskärm? Mobilen klarade sig utan en enda repa(eller ja, den lär ju fått en repa på kanten där den landade men annars så) Sen vet man ju inte hur mycket av det som var sant och det lär ju varit en sjuhelvetes tur.. men intressant i alla fall!

Du kan dock omöjligt jämföra en bilkrock med att tappa mobilen. Det är ju helt olika propotioner.
Jämför istället med att tappa en tallrik eller en liten bärbar dator. En mobil ska klara av ett fall men samtidigt måste du inse att en mobil omöjligt kan byggas på ett praktiskt sätt så att den klarar av fall från alla olika vinklar. Landar den på kanten av skärmen eller mitt på skärmen är det rätt logiskt att skärmen kan gå sönder. Om du nu absolut vill jämföra med bilar så kan inte en bil klara av att krocka hur som helst.

Hur väl klarar en bil av att en lyftkrans-vikt faller ner på taket på bilen? Och hur mycket skydd(krockkuddar, krockskydd, etc) finns i taket på en bil? Inte lika mycket som fram och på sidan så det kommer bli större skador och det är rätt logiskt att den kan gå sönder.

Permalänk
Medlem

Alla här på Swec borde ju ha en XPERIA PLAY med Nintendo 8bit simulator och andra oldschool emulatorer så som sega osv. Jag själv kommer skaffa en EXPERIA PLAY om nån månad eller så.

Kolla denna videon.

http://www.google.se/url?q=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]