Problem med bilden till tv:n, samt fråga om kopplande av ljudanläggning.

Permalänk

Problem med bilden till tv:n, samt fråga om kopplande av ljudanläggning.

hej.
jag funderar på att bygga en htpc och behöver lite hjälp.
ibland har jag märkt astt självb bilden bli lite konstig med en tv ocvh dator. tex att skärmen visar bara vissa delar av bilden. tex. den delen som är längs5t upp mm.
jag ska koppla in tv-n med hdmi och ska jag koppla koppla ljudanläggingen till tv eller datorn? säg gärna till om det är något mer jag behöver.specssen är 4650.1556 sockel mm.

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Avstängd

okej andra tråden på detta ämne SOM är skapad endast idag, varför inte söka rätt på fler som funderar på en HTPC du lär inte kunna missa andra trådar. lite störande att måsta svara varenda en

Sök på: bygga htpc så lär du få en hel del svar

Permalänk
Hedersmedlem

Hur vanliga frågorna är vet jag inte, men det är inget regelbrott att ställa frågor som besvarats i andra trådar.

Så istället för att klaga på detta så uppmanar jag er att länka till trådar där kmzdapimp kan finna svar, alt. svara på frågorna.

Topicen är inte så bra, så jag ändrar den. Tänk på att topicen måste vara informativ, kmzdapimp.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk

Det där med bilden förstår jag inte riktigt vad du menar med.
Ljudanläggningen (hemmabioreceiver?) kopplar du lämpligast med hdmi till datorn, sen vidare med HDMI till TV:n. Alternativt kopplar du den med s/pdif, optisk eller RCA spelar ingen roll.

mvh

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Medlem

I ccc kan du ändra over/under-scan och göra diverse bildjusteringar.'
Om du ahr hdmi på förstärkaren hade jag dragit hdmi till den för att sedan dra en hdmi till tv:n. Annars dra en optisk kabel från datorn till förstärkaren eller mellan tv:n o förstärkaren. Kan inte svara på vilket som är bäst.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

I ccc kan du ändra over/under-scan och göra diverse bildjusteringar.'
Om du ahr hdmi på förstärkaren hade jag dragit hdmi till den för att sedan dra en hdmi till tv:n. Annars dra en optisk kabel från datorn till förstärkaren eller mellan tv:n o förstärkaren. Kan inte svara på vilket som är bäst.

Dator till förstärkare, då det är rätt vanligt att tv:n inte har mer än stereo passthrough.

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching