Gaikai - streama demo

Permalänk
Medlem

Gaikai - streama demo

Tjo!
Fick nyss ett mail om att jag fått beta-access till Gaikai som är en moln-steaming service precis som OnLive, med den skillnaden att detta är för demo produkter. Satt nyss och testade Dead Space 2 och det gick otroligt bra, nu är detta i och för sig bara betan och när man körde i fullscreen så var bilden lite smått grynig men annars var det perfa.

Vad tycker ni om såna här spel streaming tjänster?
För min del tycker jag att det är fantastiskt, slippa nedladdning(steam/d2d) och installation, bara trycka och börja spela direkt.

Permalänk
Medlem

Sorry att jag skrämmer liv i en sån gammal tråd.

Såg via GamersGate att The Darkness II fanns som ett live demo via Gaikai.
Testade precis för första gången och blev faktiskt lite imponerad.
Inte samma flyt som att köra direkt och grafiken är inte den bästa, men helt klart ok om man vill testa ett demo.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Inaktiv

Yes för att testa spel är det överlägsen vanlig "demo download". Kan vi även få lite bättre grafik o grejer kan detta säkerligen vara framtiden. Som det är nu när man testar både Gaikai och Onlive lämnar grafiken lite att önska, men allt har ju precis startat.

Spännande att se om Steam eller Origin kommer först