Surfplattor med Android försenas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabbe:

Köp en iPad eller iPad 2 nu och sälj den senare när Honeycombplattorna är lika tunna, välbyggda och flyter lika bra som iPad.

Samsung Galaxy Tab är flyter bättre än iPad. Inte sett iPad 2 så kan inte jämföra.
Förväntar mig att plattorna med Tegra 2 kommer vara bättre än iPad 2.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Hey, the reason the ASUS Transformer is delayed is beacuse THEY SOLD OUT - they were totally surprised at how people were snatching up the tablet so they ran out, they are scrambling to make more.

Visa signatur

I read Swedish but I don't write it.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Du är långtifrån ensam om att kritisera Apple på sweclockers.

Nu hoppar jag in i diskussionen.

Ipad är en stor framgång, men vad som stör många är att Ipad kunde vara ännu bättre om Apple bara ville. Men Apple ville inte, för dom säljer så bra ändå. Detta pekar på ett mycket bristande konkurrenssituation som inte gynnar konsumenterna. Den medvetna konsumenten ser sambandet och därför imponeras många av Apple för att dom faktiskt för utvecklingen framåt. Samtidigt hatar man Apple för att dom bara går på halvfart.

Lite som världens åsikter om USA, men det är en annan tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

bla bla ...går på halvfart...

Hur kan apple gå på halvfart när ipad 2 har 2x processorprestandan och 9x gpu prestanda(!) av ipad 1?

Jag har aldrig sett ett grafikkort som ger nio gånger så mycket fps som det gamla, och inte en cpu som har dubbla beräkningskraften som motsvarande i föregående generation. Din definition av helfart är 100x prestandan i föregående generation eller?

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Det handlar nog mer om nivån på diskusionen. Du är långtifrån ensam om att kritisera Apple på sweclockers.

För mig får du gärna tycka illa om Apple, det är ditt eget val. Men att påstå att Apples framgång med iPad är en tolkningsfråga får en att undra vad du har för motiv med ditt inlägg. Om inte iPad försäljningen faller inom din definition av framgång så kan det inte finnas många produkter inom denna branch som du anser har haft framgång.

Nivån på mina argument var det inga fel på. Du och andra apple anhängare upprepade bara steve jobs floskler om att andra telefon har samma antenn problem. Nu visade det sig till slut att du hade fel och apple skickade ut ett skydd. Vilket inte skulle behövs enligt dig.

Skrivet av jaomi:

Kanske för att du inte använder dig av några vettiga argument eller baserar dina påståenden med några som helst fakta i ryggsäcken, du får dock guldstjärna för kreativitet.

EDIT : Detta stämmer in på dig, och såna som dig så fruktansvärt bra.
Ta och läs och reflektera, http://news.cnet.com/8301-17852_3-20055181-71.html

Problemet var att jag försökte hålla en hög nivå på diskussionen. Med att jag drog ner till deras låga nivå. De fick då fortsätta på den nivån utan någon moderator agera, men de som var negativa till apple blev avstängda.

Det går tyvärr inte och hålla en diskussion med någon apple användare. Så jag är inte ute efter någon diskussion.

Jag framför min ÅSIKT i ämnet bara. Så alla apple användere kan ignorera och skit i att kommentera minna inlägg, för det är ingen ide. Ni klarar inte att föra en diskussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Samsung Galaxy Tab är flyter bättre än iPad. Inte sett iPad 2 så kan inte jämföra.
Förväntar mig att plattorna med Tegra 2 kommer vara bättre än iPad 2.

Vet inte vad du menar med bättre. Finns redan Tegra 2 plattor ute, som Motorola Zoom t ex. Prestandamässigt ligger de klart efter iPad 2. iPad 2s A5 har en mycket kraftfullare GPU del än Tegra 2 har.

Skrivet av Flogger:

Nivån på mina argument var det inga fel på. Du och andra apple anhängare upprepade bara steve jobs floskler om att andra telefon har samma antenn problem. Nu visade det sig till slut att du hade fel och apple skickade ut ett skydd. Vilket inte skulle behövs enligt dig.

Vad pratar du om? Inget har ändrats sen vi senast diskuterade detta. Bortsätt från att diskussionen mer eller mindre dog ut som förväntat...

Jag har inget skal på min iPhone 4 och jag har inte tappat ett enda telefonsamtal samt att jag har gjort massor med jämförelser med min 3GS och får högre dataöverföringshastigheter med iPhone 4. Inte heller majoriteten av de jag känner som äger iPhones har skal och de som har det har det för skydda telefonen, inte för något antennproblem. Det är för mig och de flesta andra iPhones ägare, precis som vi sa det skulle vara, ett icke problem.

Skrivet av Flogger:

Problemet var att jag försökte hålla en hög nivå på diskussionen. Med att jag drog ner till deras låga nivå. De fick då fortsätta på den nivån utan någon moderator agera, men de som var negativa till apple blev avstängda.

Det går tyvärr inte och hålla en diskussion med någon apple användare. Så jag är inte ute efter någon diskussion.

Jag framför min ÅSIKT i ämnet bara. Så alla apple användere kan ignorera och skit i att kommentera minna inlägg, för det är ingen ide. Ni klarar inte att föra en diskussion.

Sluta nu. Du var den ende som blev avstängd, ingen annan.

Återigen, se dig om kring i forumet. Finns massor med Apple-kritiska personer här och de får precis som alla andra säga vad de vill så länge nivån på diskussionen är ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Vet inte vad du menar med bättre. Finns redan Tegra 2 plattor ute, som Motorola Zoom t ex. Prestandamässigt ligger de klart efter iPad 2. iPad 2s A5 har en mycket kraftfullare GPU del än Tegra 2 har.

Med bättre menar jag snabbare och inte bundna till iTunes eller annat skit

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Med bättre menar jag snabbare och inte bundna till iTunes eller annat skit

"Bundna" till iTunes vore ju märkligt om de var... men snabbare är de ju som sagt definitivt inte.

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Hur kan apple gå på halvfart när ipad 2 har 2x processorprestandan och 9x gpu prestanda(!) av ipad 1?

Jag har aldrig sett ett grafikkort som ger nio gånger så mycket fps som det gamla, och inte en cpu som har dubbla beräkningskraften som motsvarande i föregående generation. Din definition av helfart är 100x prestandan i föregående generation eller?

Så om BMW släpper en ny bilmodell 2011 som går 10 km/h och sedan året därpå en uppgradering som
tillåter att man kör 90 km/h så är det fantastiskt? Nej, exakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Så om BMW släpper en ny bilmodell 2011 som går 10 km/h och sedan året därpå en uppgradering som
tillåter att man kör 90 km/h så är det fantastiskt? Nej, exakt.

Jag kan hålla med om att Apple ibland är lite väl återhållsamma vad gäller vissa produktuppdateringar.

Vad gäller just iPad 2 håller jag inte med dock. Visst önskar jag att den hade en skärm med dpi i iPhone 4s klass och kanske mer minne. Men samtidigt är det alltid en balans vad gäller hårdvaran och priset.

De släpper en tablet som slår konkurrenterna rejält på fingrarna vad gäller prestanda, design, batteri mm. Det kan inte kallas att hålla halvfart. Det tog ett stort kliv framåt iom iPad 2.

För att ta ditt exempel, om alla andra bilar bara gick i 30 km/h så skulle den där BMW upplevas fantastisk, eller hur?