Permalänk
Medlem

Innovativt! Har också ett V354, och är sugen på något bättre än H50:n jag kör med nu. Behöver dock 5,25"-platsen, och har kommit på att två singelraddar i fronten som är vinklade 90 grader går att använda. Behöver bara kapa lite i aluminiumplåten till 5,25"-platsen.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

håller med, men ge honom en extra chans att skicka plåten till dig och be om ursäkt.
annars så tycker jag du hänger ut hans namn/nick här klart och tydligt så ingen råkat ut för samma grabb.

Jag ger absolut medhåll här! Lite konsumentråd så att säga (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Någon som har koll på om det är några problem att köra grafikkortet i den andra (understa) PCIe-16x platsen?

Nix det fungerar fint, gör det själv.

Sitter själv med liknande mATX bygga fast då med bara ett 5870, i ett Coller Master 340.

Tog du inte i lite när du kör med 3st radiatorer?

Jag kyler allt mitt med bara 1st 240 Black Ice extreme.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Helt otroligt snyggt! Du har tam i fan lyckat få plats med allt.
Tycker inte som du skriver att de är fruktansvärt lite plats, efter att ha sett galleri bilderna. Det är ju rätt mycket plats med tanke på vad lådan innehåller;)

Helt klart en 5:a.

Permalänk
Medlem

Snygg bygge! Du använder batterivatten som kylmedel, varför rek du inte orginalvätska? På vilket sätt är det bättre? tillverkarna säger ju använd aldrig annat en vatten gjorna för vattenkylning det kan ju skada delarna.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekomendera att använda svarta strips (buntband) eller slangklämmor på slangarnas ändar där de trädes över nipplarna för temperaturer kan trycka ut vatten väldigt lätt ! Jag har gjort det misstaget du visar bilder på en gång i tiden
Dyr fin utrustning går att säkra för 20 kronor
Svarta buntband just för att alla andra i stort sett är känslig för uv strålning och blir spröda med tiden.

Permalänk
Medlem

Tack för alla kommentarer, det är alltid roligt att höra vad folk tycker.

Skrivet av Djinn1982:

Snygg bygge! Du använder batterivatten som kylmedel, varför rek du inte orginalvätska? På vilket sätt är det bättre? tillverkarna säger ju använd aldrig annat en vatten gjorna för vattenkylning det kan ju skada delarna.

Många av de färdigblandade produkterna påstås vara anti-allt-möjligt och leda minimalt med ström osv men jag är väldigt tveksam till om det finns någon direkt skillnad. Jag körde t.ex. med

http://shop.aquacomputer.de/product_info.php?language=en&prod...

Vilket bara efter veckor började samlas i blocken och färga alla slangar permanent blåa. Destillerat vatten funkar nog minst lika bra så länge som man puttar i 1/10 "anti freeze" eller vad nu statoil kallar det. vet faktiskt inte om det finns några direkta nackdelar.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Entusiast

Mycket innovativt och snyggt. Klockren femma! Men snälla du, med dessa kunskaper borde du väl veta att det heter moderkort

Permalänk
Medlem

Eftersom projektet är klart nu?

Du råkar inte ha "Ritningar till allt detta?"
har varit väldigt sugen till att bygga just i detta burk, men detta var bara Helt Mad.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Herre min skapare, vilken fulländning. Det är som en ljuv symfoni för hela min själ. Vilken insats, vilken dröm, jag tror jag är kär i en materiell konstruktion frambringad av mänsklig hand.

Fortsätt finslipa denna best eller måhända är det en mycket potentiell arbetshäst. Oavsett vad som döljer sig innanför dess skal, sattes du på prövning och inför många kval. En önskan om att själv en dag närmast perfektion skapa. Dock med verktygen är jag troligen mindre kompetent än första apa.

Kärlek!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Mycket innovativt och snyggt. Klockren femma! Men snälla du, med dessa kunskaper borde du väl veta att det heter moderkort

vad kallade han de då? mammakort?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Fan. Riktigt snyggt gjort. Ser riktigt proffsigt ut. Hade samma problem med slangar och kabel när jag stoppade in allt jag hade i en HTPC med dubbla GTX 295 kort, 3 HDD, fläktar, 4 ram minnen och lite till. Allt går om man vill. Keep up the good work

Visa signatur

HTPC Tt Mozart, Asus P8P67 Deluxe B3, i7 2600K@4,4Ghz med Tt vbl, MSI GTX 580 med EK vbl, SSD Intel X25 80Gb system, SSD Plextor M3 Pro 128 Gb för spel, 2x WD 320Gb Raptor, WD 500Gb extern, 4x2Gb OCZ DDR3 1800 Mhz,Tt Bigwater 745 cirkulation, Zalman 850W, Win7 x64 HP, Sharp 46" 100Hz 1080p, Denon AVR-2106 7.1, komplett Dali Concept hgt 7 kanals surround med Concept 8 som frontar, Dantax 12" sub, Xbox 360.

Permalänk
Medlem

Tråkigt det där med moderkortet Fan vad folk ska hålla på. För övrigt är det dags att TS ändrar lite i sin sign där det står Fortres 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Tråkigt det där med moderkortet Fan vad folk ska hålla på. För övrigt är det dags att TS ändrar lite i sin sign där det står Fortres 2

Ojsan, det var ju inte riktigt meningen

Fortsätt med kommentarerna, både bra och dåliga!

I vanlig årdning när jag gör något så blir allt inte 100% som man vill på grund av att när man börja närma sig slutet så vill man gärna få klart allting snabbt och tar lite genvägar för att göra det lätt för sig. Tex så blev det så trångt mellan hårddiskarna och underkanten på modekortet så de främre USB kablarna inte gick att få dit. Småsaker som gör att man inte blir helt nöjd. Inget som syns på bilderna dock

Med stor säkerhet så kommer det här chassit vara kvar ett tag samtidigt som komponenterna byts ut. Trenden verkar vara att mATX korten bara blir populärare samtidigt som de blir allt mer kompetenta.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Najs. Kolla om inte ebay har en bakplåt som passar ditt mobo.

Permalänk
Medlem

Häng ut moderkorts säljaren !
Få bort allt oseriöst folk från swec !

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

väldigt snyggt, måste fråga vad väger minipowerbox ;=)

Permalänk
Medlem

gillart

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av fidde66:

Häng ut moderkorts säljaren !
Få bort allt oseriöst folk från swec !

Håller med att de oseriösa säljarna skall visas här, de kan leka på andra sälj forum.

Här är vi ärliga för vi värnar om våran älskade hobby/nöje.

Men om det skett ett misstag ska säljaren få chans att rätta felet. Vi är ju inte 100% utan bara människor.
Detta är enda siten ja köper begagnat . Därför ska vi värna om justa köp o sälj !

Permalänk
Medlem