Här kommer en blåskärm jag faktiskt aldrig sett förut

Permalänk
Medlem

Här kommer en blåskärm jag faktiskt aldrig sett förut

jag kopierar det jag skrev från en gammal tråd.

http://img850.imageshack.us/i/20110419263.jpg

lite info om datorn först

win 7 64bit

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Quad Core, 3,06Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed w/fan
dock sitter en annan fläkt på men det e skit samma

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

ASUS P6X58D-E, Socket-1366 ATX, X58, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, GbLAN, FireWire, SATA 6Gb/s, USB 3.0

Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "OC Version", GDDR5, 2xDVI, native-minHDMI, Windforce, 715MHz

sitter ett förstarkt nätagg så bry er inte om det det ska bli SLI där men har problem som sagt..

ok nu till prolbemet

varje gång efter jag kört bf2 1h~ så får jag blue screen något om clock interupt bla bla

closing down to prevent computer damage...

tempsen är lugn 32 på idle på graffe och 56 vid full load...... (ingen clock)
prollen ligger runt 30-40 och 55-59 vid full load

27 grader i burken

sitter även en corsair force disk
har testat byta graffekort till det andra exakt samma kort samma fel kommer......

sry för mycket punkter

Permalänk
Avstängd

är det bara då du spelar det spelet eller händer detta vid alla spel

Permalänk
Medlem

Verkar vara cpu el minnes volts relaterat.
Googla på "a clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time"
så ser du att det inte är helt ovanligt.

Permalänk
Medlem

lite random faktiskt ibland gåre 13h utan inget händer ibland startar jag datorn startar wow och det kommer inom 10min

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ginta:

lite random faktiskt ibland gåre 13h utan inget händer ibland startar jag datorn startar wow och det kommer inom 10min

kör memtest ladda ner en som du kan bota upp datorn med sen ser du va den säger får du fel så är det minnes relaterat

Permalänk
Medlem

AJA tur jag har köpt den nyligen så skickar bara tillbaka burken:)

safer och mindre jobb då jag har en annan burk att lira på

Permalänk
Medlem

datorn har nu gått 24h med 3 wow som går konstant (spelandes) och ingen bluescreen dock om jag lirar kanske bf 1h KOMMER jag få den, kan det vara ett mjukvarefel fick den inte heller när jag körde 40min 3dmark. dock så fick jag att mina drivisar till graffekortet var döda när jag starta den efter en restart var dom tillbaks som vanligt igen (detta händer ganska ofta när jag startar den första gången)

Vill vara 100% på att det är ett fel som är hårdvara då jag inte känner för att betala för om det är mjukvara:P

(skickar tillbaka datorn till komplett)

Permalänk
Medlem

ingen som har någon ide?:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ginta:

ingen som har någon ide?:/

Var det inte det som jag förslog för en vecka sedan i tråden du skapade då?

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

DU HADE väldigt rätt dock vart den tråden nerstängd för folk börja snacka priatkopiering i den^^
trodde jag tills skiten kom igen:P
testat allt känns det som nu:/

Permalänk
Medlem

Avinstallera allt vad heter *CENSUR* och installera den senaste versionen som kom ut häromdagen av Windows Load*r från The Pir*tebay el. dyl. och se om det löser sig

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

problemet kvarstod nör jag tog bort det vi prata om iaf så det var inte det:P

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Det är inte tillåtet att starta en ny tråd i samma ämne efter att ha fått den andra låst av en moderator. Det är inte heller tillåtet att antyda innehav av piratkopierat material.