Frågor ang. Apple iPad 2

Permalänk
Medlem

Frågor ang. Apple iPad 2

Tja !
Har funderat länge på en iPad 2.
Nu har jag en kontakt som ska till USA i maj och har funderat på att ta hem en sån.

Fråga 1:
Hur fungerar språket? Blir den konverterad till svenska menyer och dylikt när man dockar den hemma?
Eller hur skulle man kunna lösa detta?

Fråga 2:
Tar den emot alla slags videoformat eller det är mp4 som gäller?
I så fall, förslag på converter?

Tack på förhand!

Visa signatur

|Intel QuadCore i7 950@3.06 GHz | Gigabyte GeForce GTX 570| Gigabyte GA-X58A-USB3 | A-Data 6 GB Game-Series | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair TX 850W 80+ | Fractal Design Define R3 | Windows 7 Home | Mac Mini 2,3 GHz (Mid 2011) ( Crucial 8 GB|OCZ Agility 3 240 GB) | Samsung 40" LED | Logitech Z-5500 | iPhone 4S 32GB | Nya iPad 32GB Wifi |

Permalänk
Skrivet av Nxz:

Tja !
Har funderat länge på en iPad 2.
Nu har jag en kontakt som ska till USA i maj och har funderat på att ta hem en sån.

Fråga 1:
Hur fungerar språket? Blir den konverterad till svenska menyer och dylikt när man dockar den hemma?
Eller hur skulle man kunna lösa detta?

Fråga 2:
Tar den emot alla slags videoformat eller det är mp4 som gäller?
I så fall, förslag på converter?

Tack på förhand!

Varför inte gå in på apple.se och klicka dig fram till specifikationerna för iPad2. Där står allt du frågar om. Tar typ 1 minut att få svar.

Permalänk
Avstängd

Finns tusentals av såna här trådar, sök lite tack.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

istället för att vara dryg så kan jag svara på dina frågor...
fråga 1. När du kopplar in den i din dator i sverige så får du svenska menyer.
fråga 2. bara mp4 om du inte använder något annat program, jag använder vlc som de tog bort från app store (vlc ville att man skulle kunna ladda ner på fler än 5 iphones på ett konto.) i vlc kan man använda alla format

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

De flesta videoformaten fungerar väl om du använder tex VLC till den. Finns dock ej i Appstore längre, så kan bli lite svårt att skaffa det nu när det inte går att jailbreaka den ännu...

Men skitsamma, jag tycker att kvalitèn blir bättre om man konverterar. Kan rekommendera "Freemake Video Converter", troligtvis den bästa konverteraren som finns och är dessutom gratis. Klarar också av GPGPU.
Finns här, http://www.freemake.com/

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

istället för att vara dryg så kan jag svara på dina frågor...
fråga 1. När du kopplar in den i din dator i sverige så får du svenska menyer.
fråga 2. bara mp4 om du inte använder något annat program, jag använder vlc som de tog bort från app store (vlc ville att man skulle kunna ladda ner på fler än 5 iphones på ett konto.) i vlc kan man använda alla format

Om jag var dryg vet jag inte, men det tar 1 minut att gå in på apple.se och hitta teknisk spec för iPad2 som säger....

Citat:

Skärmdubblering och videoutsignal: Upp till 1080p med Apples digitala AV-adapter eller Apples VGA-adapter (kablar säljs separat)
Videoutsignal vid 576p och 480p med Apple Component AV-kabel; 576i och 480i med Apple Composite AV-kabel
Videoformat som stöds: H.264-video upp till 720p, 30 bildrutor/sekund, Main Profile nivå 3.1 med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov. MPEG-4-video upp till 2,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bildrutor/sekund, Simple Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s per kanal, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov. Motion JPEG (M-JPEG) upp till 35 Mbit/s, 1280 x 720 bildpunkter, 30 bildrutor/sekund, ljud i ulaw, PCM-stereoljud i filformatet .avi

Samt för språket....

Citat:

Språkstöd för amerikansk och brittisk engelska, franska (Frankrike), tyska, traditionell kinesiska, förenklad kinesiska, nederländska, italienska, spanska, portugisiska (Brasilien), portugisiska (Portugal), danska, svenska, finska, norska, koreanska, japanska, ryska, polska, turkiska, ukrainska, ungerska, arabiska, thai, tjeckiska, grekiska, hebreiska, indonesiska, malajiska, rumänska, slovakiska, kroatiska, katalanska och vietnamesiska
Stöd för tangentbord för amerikansk och brittisk engelska, franska (Frankrike, Kanada och Schweiz), tyska, traditionell kinesiska (handskrift, pinyin, zhuyin, cangjie, wubihua), förenklad kinesiska (handskrift, pinyin, wubihua), nederländska, italienska, spanska, portugisiska (Brasilien och Portugal), danska, svenska, finska, norska, koreanska, japanska (romaji, ten key), japanska (kana), ryska, polska, turkiska, ukrainska, estniska, ungerska, isländska, litauiska, lettiska, flamländska, arabiska, thai, tjeckiska, grekiska, hebreiska, indonesiska, malajiska, rumänska, slovakiska, kroatiska, bulgariska, serbiska (kyrilliska/latin), katalanska, vietnamesiska, tibetanska, makedonska och cherokesiska
Ordboksstöd (med förutseende text och automatisk korrigering) för amerikansk och brittisk engelska, franska, tyska, traditionell kinesiska, förenklad kinesiska, nederländska, italienska, spanska, portugisiska (Brasilien), portugisiska (Portugal), danska, svenska, finska, norska, koreanska, japanska (romaji), japanska (kana), ryska, polska, turkiska, ukrainska, ungerska, litauiska, flamländska, arabiska, thai, tjeckiska, grekiska, hebreiska, indonesiska, malajiska, rumänska, slovakiska, kroatiska, katalanska, vietnamesiska och cherokesiska

Permalänk
Medlem

Tror du kan få bra svar från Apple.se

Visa signatur

Mvh
Rickard Bergengren, http://www.rickardbergengren.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

istället för att vara dryg så kan jag svara på dina frågor...
fråga 1. När du kopplar in den i din dator i sverige så får du svenska menyer.
fråga 2. bara mp4 om du inte använder något annat program, jag använder vlc som de tog bort från app store (vlc ville att man skulle kunna ladda ner på fler än 5 iphones på ett konto.) i vlc kan man använda alla format

Kan dock rekommendera AVPlayer HD som även fungerar med de flesta populära formaten. Bättre kvalitet än VLC dessutom, dock kostar det 22kr eller något sånt.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Air Video kör jag, det funkar perfekt att streama film från datorn där hemma via wifi och 3G. Extremt smidigt att sätta igång och köra. Det enda jag saknar är ett bra sätt att hålla reda på vad man sett för något som ipod gör. Kostar 22kr och fungerar både för iphone och ipad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Air Video kör jag, det funkar perfekt att streama film från datorn där hemma via wifi och 3G. Extremt smidigt att sätta igång och köra. Det enda jag saknar är ett bra sätt att hålla reda på vad man sett för något som ipod gör. Kostar 22kr och fungerar både för iphone och ipad.

Hade du kunnat förklara hur du hittar hemmadelningen i iPaden? I datorn (Windows) har jag ju skapat hemmadelningen så jag kan kolla på andra datorer från servern

Visa signatur

|Intel QuadCore i7 950@3.06 GHz | Gigabyte GeForce GTX 570| Gigabyte GA-X58A-USB3 | A-Data 6 GB Game-Series | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair TX 850W 80+ | Fractal Design Define R3 | Windows 7 Home | Mac Mini 2,3 GHz (Mid 2011) ( Crucial 8 GB|OCZ Agility 3 240 GB) | Samsung 40" LED | Logitech Z-5500 | iPhone 4S 32GB | Nya iPad 32GB Wifi |

Permalänk
Medlem

Kör också med Air Video.
Har mina BD-rippar på datorn och det är grymt skönt att slippa konvertera.
Man bara transcode:ar direkt till paddan.

Permalänk
Medlem

Kör också Air Video, har försökt få skiten att funka på linux, men failat brutalt X antal gånger... Kör på datorn sålänge bara som sedan hämtar alla delade filer från min Samba server.

Trådlös film direkt i handen - bättre kan det f*n inte bli!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ