Scythe lanserar jättekylaren Susanoo

Permalänk
Medlem

Oh en sån måssste ju alla ha..... Not.. Finns en uppsjö med mindre alternativer som gör jobbet bra redan..............

Permalänk

Stödhjul någon?

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Inaktiv

Första personen som monterar den där i ett itx-bygge vinner!

Permalänk
Skrivet av anon13728:

Första personen som monterar den där i ett itx-bygge vinner!

Blev ju lite sugen på det.
Har nyss skaffat min BQ Dark Rock PRO C1 dock. Den är lagom stor på mini ITX redan

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Fyfan vad löjligt det ser ut haha, den måste låta ganska mycket dock.

Permalänk
Medlem

Okej.. när gick det fel?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerar på att en del av flänsarna ser ut att ligga över AMD-kortens extra utblås som finns på 6k-serien. Inte helt optimalt. Om man vänder ena fläkten så kommer luften bort i vilket fall, men flänsarna kommer ju tappa lite funktion genom det.
Har man eftermarknadskort så blir det ju ännu värre, graffekortet kommer ju lida av att om fläktarna blåser ner på kortet så hämmas ju luftflödet, och om de drar luft så blir flänsarna varma...

Permalänk
Medlem

fy satiken vilken grisjävel

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit läsa någon recension på denna men dessa monsterkylare på senaste tiden från Scythe verkar ju inte prestera i närheten av vad dom "borde". Dom skalar inte bra med storleken så att säga.

Med det ur världen: WOW, ia want! Skulle jag ha möjlighet att sätta denna på en m-itx skulle jag gjort det direkt.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

You don't install the Susanoo on the motherboard, you install the motherboard on the Susanoo!

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

Damn, den var ju lagom stor iaf....

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av SeF.Typh00n:

wtf. Vad är detta

Det är den slutgiltiga versionen av prototypen Scythe GodHand
http://www.pcgameshardware.com/aid,677825/Godhand-Scythe-mons...

Skrivet av Dr.Pepper:

skulle fan ha haft sig en sådan, dock med en 240mm fläkt

Prototypen GodHand var tänkt med 250mm fläkt ^^

Skrivet av compaqoffer:

Första personen som monterar den där i ett itx-bygge vinner!

Lätt sugen på att köra en 1155 ITX med denna som passiv kylning i ett lågt chassi där flänsarna sticker upp ovanför chassit (a'la amerikanska muskelbilar med alldeles förstora luftintag till förgasaren).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Din länk funkar inte

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av KKay:

Din länk funkar inte

Hmm funkar för mig, här är en annan i alla fall;

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Hmm funkar för mig, här är en annan i alla fall;
http://www.overclock.net/attachments/air-cooling/158952d12758...

Undrar varför dom inte körde på den fläkten, den lär ju låta mindre

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

en sån ska jag nog köpa till min nästa dator...
borde funka överklocka en del?:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Denna kylare skulle ha använts till att kyla vissa japanska kärnkraftverk, men hann inte ut på marknaden
On a serious note: MASSIV kylare - klarar vanliga moderkort vikten, eller bör man helst ha en liggande låda?

Stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av andelf:

Denna kylare skulle ha använts till att kyla vissa japanska kärnkraftverk, men hann inte ut på marknaden
On a serious note: MASSIV kylare - klarar vanliga moderkort vikten, eller bör man helst ha en liggande låda?

Borde fixa det... jag har haft 1.6kg hängandes i över ett år nu, funkar prima

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av andelf:

Denna kylare skulle ha använts till att kyla vissa japanska kärnkraftverk, men hann inte ut på marknaden
On a serious note: MASSIV kylare - klarar vanliga moderkort vikten, eller bör man helst ha en liggande låda?

Skrivet av Celcius:

Borde fixa det... jag har haft 1.6kg hängandes i över ett år nu, funkar prima

Man bör nog vara försiktig. Det är inte bara vikten, det är snarare momentet som gäller (hävstångskraften) som man bör oroa sig för.

Men det skall ju funka, men inget jag hade transporterat datorn med ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

ääh fy fan va fel allt kändes av bilderna.

Ja tack till större och mer sinnesjuka kylare,

Nej tack till 100mm's kylare.

Fattar inte varför de inte bara slappa på typ en 300mm fläkt eller vad man nu skulle kunna tänkas få dit.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Man bör nog vara försiktig. Det är inte bara vikten, det är snarare momentet som gäller (hävstångskraften) som man bör oroa sig för.

Men det skall ju funka, men inget jag hade transporterat datorn med ^^

Såg ett test där efter d-14 kom ut så provade man o förstöra moderkortet, var betydligt svårare än vad man tror. De flesta klarar rejält mycket mer än ett par kilo iaf.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Bara så ni vet är Susanoo namnet på Shintos havs och stormgud, dessutom han som styr över "helvetet".

http://en.wikipedia.org/wiki/Susanoo

Manga hittar nästan aldrig på någonting, allt har en anknytning till vår värld

Det är även en låt skriven av Johnny Bode

Jag ansvarar inte om någon under 18 år trycker på länken ^^
http://www.youtube.com/watch?v=K_PN5fzvGNU

Dold text

Imponerande kylare. Blir säkert svalt och väl ventilerat i lådan med en sådan

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Bara så ni vet är Susanoo namnet på Shintos havs och stormgud, dessutom han som styr över "helvetet".

http://en.wikipedia.org/wiki/Susanoo

Manga hittar nästan aldrig på någonting, allt har en anknytning till vår värld

Manga? Och här trodde jag vi pratade om Okami...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fluf:

Det är den slutgiltiga versionen av prototypen Scythe GodHand
http://www.pcgameshardware.com/aid,677825/Godhand-Scythe-mons...

Prototypen GodHand var tänkt med 250mm fläkt ^^
http://www.pcgameshardware.com/screenshots/original/2009/03/G...

Lätt sugen på att köra en 1155 ITX med denna som passiv kylning i ett lågt chassi där flänsarna sticker upp ovanför chassit (a'la amerikanska muskelbilar med alldeles förstora luftintag till förgasaren).

Herr BlackGoat håller på med precis ett sådant bygge som du pratar om, fast han har en annan kylare! Kommer nog se maffigt ut.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

En kylare med litet dator vid sidan om, tack!

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur den presterar och om man kan få förbättrad prestanda med olika fläktkonfigurationer (t.ex 2st 140mm eller 2st Gentle Typhoon). Den lär ju dock prestera rätt bra med de tillhörande fläktarna på lägsta varvtalet (500rpm) ändå.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Shit, passar perfekt med typ twin frost eller vad de heter och insug på sidan av chassit.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

den där kan ju fan inte rymmas i något chassi över huvud taget med sidan på. iofs måste man väl ta av sidopanelen i vilket fall som helst om fläktarna ska kunna göra sitt jobb. löjligt.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

sätt den på ett mini-itx

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN