Tips: Zte Light 995kr Telia.se

Permalänk
Avstängd

Tips: Zte Light 995kr Telia.se

Telia verkar sälja ut sina surfplattor av märket ZTE modell "Light" also known as ZTE V9.

http://www.swedroid.se/surfplattan-zte-light-med-7-tumsskarm-...

https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d...

Permalänk

Tror nästan jag köper en ifall jag inte ångrar mig efter att ha funderat lite Tack ska du ha för att du länkade !

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Såg detta också, är så SJUKT sugen men känner mig aningen osäker.
Inte så mycket för att det är en dålig produkt men för att konceptet kanske inte passar mig.

Permalänk

går ju alltid sälja säkert med vinst om det inte passar dig ;)Med tanke på att den tydligen brukar kosta 3000kr

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vänta nu finns det alltså pengar att tjäna på denna kanske? behöver tjäna lite snabba cash så man kanske ska testa turen?

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Hm första gången det faktiskt kan vara värt att köpa en surfplatta för min del... Funkar dom bra? Dvs flyter allt hyfsat osv, Känner att jag lika väll kan köpa en laptop istället om de är mer prisvärt.. Tänkte använda plattan till surf,Spoftiy ( Om de går ) samt ha på resor och dyl..

Permalänk
Medlem

Är det bara Telia som har detta pris för att dom vill sälja bort dom eller kommer det bli en massiv prissänkning?

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Köpte själv en vid 12 tiden, passar perfekt som GPS samt mediaspelare i bilen

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

Köpte själv en vid 12 tiden, passar perfekt som GPS samt mediaspelare i bilen

Funderar också på det. Men till de flesta andra användningsområden skulle jag nog satsa på en dyrare platta ändå. Resistiv pekskärm på 7" med den klena upplösningen 800x480 vilket är en upplösning som passar 4" skärmar.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag hade kanske köpt en om det var en kapacitiv skärm istället för resistiv.
Det går tyvärr bort helt och hållet för mig.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Det är dessutom gamla android 2.1 på den med tveksamma uppgraderingsmöjligheter.
Googlade lite och det verkar finnas en custom 2.2 rom, men det verkade tveksamt om stabiliteten i den.
Hade det funnits ett hyggligt community stöd för den hade den varit ett vettigt köp, men det känns väldigt tveksamt utan det och med tanke på den klena mjukvaran.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Ni som verkar köra mycket android. Märker man skillnad mellan 2,1 och 2,2/2,3 om man bara ska ha den till lite videor internet och det vanliga? är 2,1 dåligt? Förstår att det är 3,0 som gäller till tablets om man är kräsen:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Kollade lite på prisjakt och kom fram till att den billigaste som är värd att bry sig om är Viewsonics tegraplatta för ca 2800 spänn. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=825132 Det känns nästan vettigare att lägga 2800 kr på något ganska bra än 1000 kr på skräp. Undantaget om man kan hitta något användningsområde där det inte är så noga, typ i bilen som musikspelare.

Filtrerade borta alla som har resistiv skärm, lägre upplösning än 1024x600 samt alla Blackberry (använder någon Blackberry i sverige?).

EDIT: Såg att Point of view-plattan såldes hos ganska tveksamma återförsäljare men Toshiba har en liknande för runt samma pris som säljs hos lite mer välkända namn. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=708892

EDIT2: Frågan är om man inte lika gärna kan ta en Ipad då när man är så nära i pris, visst den är slöare på pappret men IOS-prylar brukar ju ha en tendens att kännas väldigt väloljade.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ni som verkar köra mycket android. Märker man skillnad mellan 2,1 och 2,2/2,3 om man bara ska ha den till lite videor internet och det vanliga? är 2,1 dåligt? Förstår att det är 3,0 som gäller till tablets om man är kräsen:)

Det kom en hel del prestandaförbättringar i 2.2-uppdateringen. Orkar inte leta någon bra källa men kanske detta duger för att styrka mitt påstående lite iaf: http://www.pcworld.com/article/196153/android_22_packs_5x_per...

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av soderkvist:

Det kom en hel del prestandaförbättringar i 2.2-uppdateringen. Orkar inte leta någon bra källa men kanske detta duger för att styrka mitt påstående lite iaf: http://www.pcworld.com/article/196153/android_22_packs_5x_per...

Den gemene svensson kommer inte märka ett skit skillnad.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ni som verkar köra mycket android. Märker man skillnad mellan 2,1 och 2,2/2,3 om man bara ska ha den till lite videor internet och det vanliga? är 2,1 dåligt? Förstår att det är 3,0 som gäller till tablets om man är kräsen:)

njae skillnad mellan 2.1 och 2.2 är nästan obefintlig men till 2.3 är det lite mer skillnader
Man kan ju alltid roota och lägga in va man vill
t.ex. android 3.0

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Det kom en hel del prestandaförbättringar i 2.2-uppdateringen. Orkar inte leta någon bra källa men kanske detta duger för att styrka mitt påstående lite iaf: http://www.pcworld.com/article/196153/android_22_packs_5x_per...

Aha okej då vet jag, tänkte ifall det var ungefär som att gå från win xp till win7

Skrivet av lakej:

Den gemene svensson kommer inte märka ett skit skillnad.

Det låter bra.

Skrivet av nfskillen:

njae skillnad mellan 2.1 och 2.2 är nästan obefintlig men till 2.3 är det lite mer skillnader
Man kan ju alltid roota och lägga in va man vill
t.ex. android 3.0

Det är ju alltid kul om man blir missnöjd men får ta och fundera till på måndag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Att anta att det finns för samma pris tills på måndag är nog lite väl optimistiskt...

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

njae skillnad mellan 2.1 och 2.2 är nästan obefintlig men till 2.3 är det lite mer skillnader
Man kan ju alltid roota och lägga in va man vill
t.ex. android 3.0

Jag skulle vilja hålla kvar mitt påstående om att prestandaförbättringarna och möjligheten att lägga (delar av) program på sd-kortet i 2.2 är ganska så mycket större förändringar/förbättringar än lite gränssnitts förändringar som kom med 2.3.

http://developer.android.com/sdk/android-2.2-highlights.html

EDIT: Ska tydligen finnas prestandaförbättringar i 2.3 också mer riktade till spel, inget jag har märkt dock. http://developer.android.com/sdk/android-2.3-highlights.html

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är det lönt att slå till om man äger en iphone 4 redan? Tänkte att den främst skulle användas till pdf-läsare, anteckning/diktafon samt filmtittande. Går så klart bra på min iphone. Men det känns bättre med en 7 tums skärm.

Kan någon motivera om det är värt det?

Permalänk
Medlem

Funderade på denna tills jag såg denna:

http://www.youtube.com/watch?v=zFZI6Z9rRQE

Användaren som gjort videon har kommenterat:
" Om är teknikintresserad och gillar prylar mm. ska du inte skaffa dig denna. Det är som att gå tillbaka fyra år i utveckling typ. Den är seg, skärmen inte så tyckkänslig som man Vill att den ska vara, kameran är kass, går inte att få hög volym i högtalarna, men dock bra ljud! Dåligt utbud i Android market på appar mm.

Den påminner lite om Sony Ericsson P1. Samsung galaxy är ett bättre, men kostar också mer. Skulle dock hellre välja en iPhone 4 istället för en Tab.

iPad or no pad"

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Skrivet av bulan880:

Är det lönt att slå till om man äger en iphone 4 redan? Tänkte att den främst skulle användas till pdf-läsare, anteckning/diktafon samt filmtittande. Går så klart bra på min iphone. Men det känns bättre med en 7 tums skärm.

Kan någon motivera om det är värt det?

Tror du skulle bli besviken på en dubbelt så stor skärm men med lägre upplösning. Men det är klart, läsa pdf på 3,5" bild (din iphone alltså) är ju ingen höjdare. Det är ju ingen ekonomisk katastrof om du skulle bli missnöjd med den så du kan ju alltid chansa på att den duger för dina behov.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Att anta att det finns för samma pris tills på måndag är nog lite väl optimistiskt...

edit beställde en,

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att koppla den till en Tv? Väntar nog hellre på att samsung galaxy sänks i pris annars.
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.378651/samsung-dumpar-priset...

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag beställde en, tack så mycket för tipset! Från vad jag har kunnat läsa mig till går det att fixa 2.2 till den efter lite root mm, vilket borde göra den till ett kap!

Permalänk
Medlem

Nice till semestern, större skärm till GPS:en, kan lämna den i handskfacket utan att ha ångest över att bli av med den. Skulle bara vilja ha en väska till den också.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Nice till semestern, större skärm till GPS:en, kan lämna den i handskfacket utan att ha ångest över att bli av med den. Skulle bara vilja ha en väska till den också.

http://cgi.ebay.com/Black-Foldable-Leather-Case-7-ZTE-V9-Tabl...

50kr

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Beställde en, blir utmärkt som XBMC fjärr!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

gaah, intalat mig själv att jag kan använda den till en massa men jag har mobil, stationär dator, laptop och en gammal PDA (som inte används ) i min lilla lägenhet som antagligen täcker in det mesta!

nåja, blev en beställning ändå.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Är den låst till Telia?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.