Permalänk
Medlem

Har du kollat nått på att ta cert hos de andra tillverkarna?

Permalänk
Medlem

Njae men tråden handlar om Cisco certifikat
Men helt klart skall man inte stirra sig blind på bara en tillverkare.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadizzy:

Njae men tråden handlar om Cisco certifikat
Men helt klart skall man inte stirra sig blind på bara en tillverkare.

Cisco används ju mest dock, kanske lite juniper kan va bra ... men men

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Skrivet av thadizzy:

Klarade CCIE labben idag ))
Cisco Certified Expert (CCIE#28735)

3 försök tog det..

Grattis!!!

Fråga, är det ok om man har 3550 2 st och lära sig på för CCIE exam?

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.

Permalänk
Medlem

Grattis! Ska försöka köra min CCNP Troubleshooting cert någon månad framöver! Skall testa med Pass4sure ifall det ger någon lycka, en i klassen fick 99% efter att ha bara övat på Pass4sure frågor och labbar!

Man har inte CCIE Exam en Wireless labb?

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera folk om Yrkeshögskolan CUL i Hudiksvall för dom som tänker läsa Cisco eller Microsofts server sida med lite IBM. Gå in och läs lite själva, vi har fått fina erbjudande som bara klass med att skicka t.ex 5st nätverkstekniker ut till Estland för att hjälpa bygga deras nätverk osv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Grattis! Ska försöka köra min CCNP Troubleshooting cert någon månad framöver! Skall testa med Pass4sure ifall det ger någon lycka, en i klassen fick 99% efter att ha bara övat på Pass4sure frågor och labbar!

Man har inte CCIE Exam en Wireless labb?

Finns CCIE Wireless nu, ett ganska nytt utbildningsspår som är inte verkar så jättepoppis.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadizzy:

Klarade CCIE labben idag ))
Cisco Certified Expert (CCIE#28735)

3 försök tog det..

Grattis! mäkta imponerad av de som lyckas ta ett CCIE.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha, CCNA var nog den mest bortkastade kurs jag gått hittills.

Fick gå kursen via en KY-utbildning 2005. Det kändes otroligt användbart att få en djupgenomgång av class-based networking och därefter få en hög med gamla 2600 routrar att kommunicera med varandra via RIP, IGRP, och EIGRP.

Hade ju känns mycket trevligare att få en genomgång och några real life exempel av iBGP / eBGP och OSPF uppsättningar, men jag antar Cisco vill köra ett par dragning med sitt gamla blaj först innan man får börja med det som faktiskt känns aktuellt så som kan sälja ytterligare några dyra cert.

Betalade inte ens de 800 kr Cisco skulle ha för att man skulle få komma och skriva efter kursen som skolan betalade var avslutad.

Nätverkstekniker vart man ändå men inte tack vare några cert utan via lite egna labbar med quagga hemma och lite flyt att man fick in en fot hos rätt arbetsgivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfm:

Haha, CCNA var nog den mest bortkastade kurs jag gått hittills.

Fick gå kursen via en KY-utbildning 2005. Det kändes otroligt användbart att få en djupgenomgång av class-based networking och därefter få en hög med gamla 2600 routrar att kommunicera med varandra via RIP, IGRP, och EIGRP.

Hade ju känns mycket trevligare att få en genomgång och några real life exempel av iBGP / eBGP och OSPF uppsättningar, men jag antar Cisco vill köra ett par dragning med sitt gamla blaj först innan man får börja med det som faktiskt känns aktuellt så som kan sälja ytterligare några dyra cert.

Betalade inte ens de 800 kr Cisco skulle ha för att man skulle få komma och skriva efter kursen som skolan betalade var avslutad.

Nätverkstekniker vart man ändå men inte tack vare några cert utan via lite egna labbar med quagga hemma och lite flyt att man fick in en fot hos rätt arbetsgivare.

Det tycker inte jag. Bara för att de tar med några routingprotokoll som inte används in real life så var kursen bra. Det måste ju ändå vara lättare att lära sig RIP först för att sedan gå vidare till EIGRP, sedan OSPF och sedan kanske BGP som faktiskt är rätt avancerat. För det blir nog rätt svårt att gå på BGP direkt. Men visst går det. Men visst vill man solla bort saker från CCNA finns det ju en hel del.

Permalänk

Ska ta CCNP SWITCH på tisdag...några goda råd?

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuntakinte:

Ska ta CCNP SWITCH på tisdag...några goda råd?

Pumpa CBT Nuggets

Permalänk
Skrivet av CloX:

Pumpa CBT Nuggets

HEhehe är på den för fullt plus Cisco press....borde kanske tatt Route först för den är jag bättre på hahaha

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.