Läskigaste du har varit med om ?? .

Permalänk

Läskigaste du har varit med om ?? .

Tjena , tänkte starta ett thread om saker du har varit med om som du har tyckt vara läskigt :D.

1. På min gammla dator så kunde man höra tagentknappar klickas ner, speciellt när man var där nere. (ända datorn i huset, så kunde inte ha varit nån annan heller) :
2. en gång så när jag bytade mus till datorn så den musen jag hade bytit ut , den började klicka av sig själv .riktigt "klickklickklick" sånt skit snabbt. var under datorbordet när det hände , skrämde skiten ur en ..

MVH Markus

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk

^ Jätteskrämmande.
Jag har krockat med moppen, det var inte så värst trevligt.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Skrivet av SpammerN^:

^ Jätteskrämmande.
Jag har krockat med moppen, det var inte så värst trevligt.

ahah , körde ner i diket med min mini-cross . fick lite skrapsår

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk
Medlem

Jag blev av med körkortet för lite sen.... 2månader spärr och måste göra om hela processen för att ta kortet igen. Det är läskigt

Permalänk
Medlem

Åkte bil i dalarna när jag var yngre, så fick farsan sladd med bilen på en stor isfläck och snurrade runt 3 varv innan vi tillslut hamnade i diket och 1,5m djup snö. Det läskiga var att vi var några centimeter från att krocka med en timmerbil på vägen ner i diket... Men allt gick bra, inte ens en skråma på varken oss eller bilen.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skrivet av Bebben:

Åkte bil i dalarna när jag var yngre, så fick farsan sladd med bilen på en stor isfläck och snurrade runt 3 varv innan vi tillslut hamnade i diket och 1,5m djup snö. Det läskiga var att vi var några centimeter från att krocka med en timmerbil på vägen ner i diket... Men allt gick bra, inte ens en skråma på varken oss eller bilen.

wow , det var tur att du inte träffade timmerbilen.

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk
Hedersmedlem

Finns väl lite olika rädsla. Det var läskigt när en väldigt nära person gick bort, sen var det läskigt när jag hoppade fallskärm första gången.

Permalänk
Medlem

När jag råkade ta bort tjejens 6000 bilder, dokument (CV, recept mm) då jag skulle göra en nyinstallation av win....hade glömt flytta hennes backupmapp till externa disken.
Kan säga att jag va livrädd innan jag talade om det.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk

Hoppade fallskärm o Florida hela påsklovet och fick uppleva känslan av ett flygplan som inte var medvetet om mig passerandes 50 meter rakt under mig när jag hängde i skärm. Det var lite pulshöjande...

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Skrivet av Algstrand:

När jag råkade ta bort tjejens 6000 bilder, dokument (CV, recept mm) då jag skulle göra en nyinstallation av win....hade glömt flytta hennes backupmapp till externa disken.
Kan säga att jag va livrädd innan jag talade om det.

Ooohh, jävlar!

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaN00bie:

Hoppade fallskärm o Florida hela påsklovet och fick uppleva känslan av ett flygplan som inte var medvetet om mig passerandes 50 meter rakt under mig när jag hängde i skärm. Det var lite pulshöjande...

Vilken idiot till pilot som flyger där folk hoppar fallskärm!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Går ut skolan till sommaren, när jag inte tränger bort de tankarna är det ganska skrämmande

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Ooohh, jävlar!

Kan säga att jag aldrig har varit så motiverad att lära mig något nytt som den gången (dvs att rekonstruera data). Lyckades efter totalt ca 12h få tillbaka alla info. Tog dock ett antal timmar till att sortera allt. Har haft bättre dagar kan tilläggas.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem

Rädslan för att en person i hemmet kunde komma in i rummet när jag sov. Kniv som försvar. Rädd att både personen skulle komma in och att jag ev. måste använda kniven.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaN00bie:

Hoppade fallskärm o Florida hela påsklovet och fick uppleva känslan av ett flygplan som inte var medvetet om mig passerandes 50 meter rakt under mig när jag hängde i skärm. Det var lite pulshöjande...

Det var inte det planet du hoppade från som var på väg in och landa?
Hur vet du att han inte hade koll på er?

Permalänk

Jag var ute sent och gick en kväll och möte två brudar som hade lite konstiga blickar, jag anade det värsta och jag såg hur de började gira emot mig. Men som tur var så kom det då en bil och körde förbi och de fick avbryta det de försökte göra och leta upp ett nytt offer.

Förutom brudfaran så är det all stjälpning som jag har gjort, t.ex hjälpa någon med dens lilla datorproblem, som efteråt blev större.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

När jag kolla på någon random skräckfilm på tv3, kunde inte sova på flera dagar
Värt att nämna att jag var 4 år gammal.

Permalänk
Medlem

Första natten efter att min farmor gick bort så kunde jag svära på att det luktade samma tvåldoft i hela mitt sovrum som hon gillade att ha på toaletten.

Permalänk
Medlem

Troligtvis på jobbet när skänken med 10 ton stål @ 1640 grader går hål i botten

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Att köra in i en bil när man körde moped var inte allt för roligt.

Att i tjänst vara tvungen att bevaka och säkra olycksplatser där det har blivit "PUT" (Person under tåg) är alltid lika obehagligt.

Dock lite mer om det du skrev om i första inlägget, min morfars släktgård i dalarna bjöd alltid på roliga saker när det var mörkt ute.
Man såg saker som rörde sig ute på gården, man hörde folk gå på övervåningen.
Saker verkade ha flyttat på sig från där man först la dem.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

För någon månad sen när man gled med bilen och fronten fastnade i vallen och slog runt, man hann och säga aj, helvete, fan, innan den stannade.
Så då såg man den gled med förar sidan nere i asfalten.

Så när man klev ur och det kom en gubbe springades och frågade hur det gick...i shock man var så kläckte man ur sig "jadu,haft bättre dagar".
Och nu i efterhand är man glad att ingen arm eller något kom utanför fönstret, kunde lika gärna klippt det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Krocka med älg, mindre kul. Hände dock för ett par år sedan och har för det mesta kommit över det.

På väg hem från fjälls i dubbeldeckarbuss med en del av skolan så kör vi på en smal väg. Jag ska hämta något i väskan som ligger på hyllan ovanför. Jag ställer mig upp, bussen kränger till och jag flyger in i min kompis som sitter på andra sidan av gången. Hör hur det smäller till och en fullastad timmerbil susar förbi kanske en decimeter från rutorna. Tur att chauffören väjde undan i tid, bara backspegeln som rök. Hade varit värre med frontalkrock för då skulle jag definitivt inte varit här idag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag har blivigt sparkad på hakan av en häst. Som tur var så stod jag så långt bak så det vara bara huden under hakan som spräcktes. Jag har också blivigt översprungen av en häst. Som tur var så sprang hon så att jag hamnade precis mellan hovarna.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Hmm, läskigaste måste ha varit.. delvis voltad med en bil ( inte mitt fel eftersom jag inte körde ) och nästan fått en inre bakre del över mig när jag jobbade första veckan på mitt förra jobb.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Jag har blivigt sparkad på hakan av en häst. Som tur var så stod jag så långt bak så det vara bara huden under hakan som spräcktes. Jag har också blivigt översprungen av en häst. Som tur var så sprang hon så att jag hamnade precis mellan hovarna.

Farligt. Man får vara på sin vakt ordentligt när man vistas bland hästar.
Det är helt otroligt hur de påverkas av omgivningen. Man kan råka slå igen en dörr eller fälla ett träd. Fan vet inte om man skulle spränga en bomb hos grannen utan reaktion. Men ligger det en plastpåse och prasslar i en buske så blir det full fart. För det kan ju vara ett rovdjur som ligger i bakhåll :D.

Permalänk
Medlem

Dom har en jävla kraft i benen med =P
träffar dom rätt eller tja..fel så är det slut på det roliga.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

När jag var påväg till jobbet en tidig morgon, det var becksvart och jag körde längs en ganska så ödslig landsväg.

Plötsligt får jag syn på något som glimmar i det ganska djupa diket, såg ut lite som en cykelreflex; som brukar sitta på ekrarna typ.
Kör vidare kanske 100m, under tiden tänker jag att det kan ju inte varit en cykel. Stannar bilen och backar tillbaka.

Jag hoppar ur bilen och går över till andra sidan där jag såg reflexen, och där i det djupa diket ligger en bil på taket, reflexen var blinkers som blinkade.

Hoppar ner i diket och kollar in, där ligger en person med rastaflätor helt livlös, jag knackar som fan på fönsterrutan samtidigt som jag fipplar fram mobilen och ringer 112, under hela tiden så kollar jag för att se några som helst livstecken. Men det är helt stendött där inne.

Springer iväg från bilen när jag pratar med SOS för att kolla skyltar och grejer då dom är osäkra vart jag är. Sen när jag hoppar ner igen så ser jag inte personen, helt plötsligt hoppar han fram emot rutan och i stort sett trycker upp sitt blodiga ansikte.

Han såg ut som en blodig predator med sina rastaflätor, då fick jag nästan byta brallor.

Personen var drog/alkoholpåverkad och brandkåren fick ut han ur bilen. Men det var skrämmande, speciellt kl 05:20 på enslig bäcksvart landsväg.

Sorry för lång text.

/ Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swuppo:

När jag var påväg till jobbet en tidig morgon, det var becksvart och jag körde längs en ganska så ödslig landsväg.

Plötsligt får jag syn på något som glimmar i det ganska djupa diket, såg ut lite som en cykelreflex; som brukar sitta på ekrarna typ.
Kör vidare kanske 100m, under tiden tänker jag att det kan ju inte varit en cykel. Stannar bilen och backar tillbaka.

Jag hoppar ur bilen och går över till andra sidan där jag såg reflexen, och där i det djupa diket ligger en bil på taket, reflexen var blinkers som blinkade.

Hoppar ner i diket och kollar in, där ligger en person med rastaflätor helt livlös, jag knackar som fan på fönsterrutan samtidigt som jag fipplar fram mobilen och ringer 112, under hela tiden så kollar jag för att se några som helst livstecken. Men det är helt stendött där inne.

Springer iväg från bilen när jag pratar med SOS för att kolla skyltar och grejer då dom är osäkra vart jag är. Sen när jag hoppar ner igen så ser jag inte personen, helt plötsligt hoppar han fram emot rutan och i stort sett trycker upp sitt blodiga ansikte.

Han såg ut som en blodig predator med sina rastaflätor, då fick jag nästan byta brallor.

Personen var drog/alkoholpåverkad och brandkåren fick ut han ur bilen. Men det var skrämmande, speciellt kl 05:20 på enslig bäcksvart landsväg.

Sorry för lång text.

/ Swuppo

Kan tänka mig att det var mindre kul när han visade upp sig andra gången där I det tillfället så hade det varit okej att behöva byta byxor

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Att fly ur ett brinnande hus när man är knappt fem år gammal. Farsan hade hyrt något hus på nån ö som blixten slog ner i.

Tog ett par år innan jag kom över min rädsla för eld och åska.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Jo just det, angående åska. Var och spelade pingis på skolan med en kompis, kanske 7-8 år sedan. Det blev pissväder och började åska så vi började cykla hem till honom. När vi kom upp på uppfarten blir allting vitt och samtidigt så smäller det nå fruktansvärt högt. Kompisens farsa hade stått i garaget och såg blixten slå ner i ett träd på andra sidan vägen, ungefär 15m från oss. Då blev man rätt så skraj kan man väl säga

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare