Trasig HDMI, Koppla ps3 till dator

Permalänk
Medlem

Trasig HDMI, Koppla ps3 till dator

Hej! Nu är det så att HDMI ingången på PS3an glappar och har sig så då har jag bestämt mig för att koppla PS3an till datorskärmen och högtalarna som jag har. Men då är problemet att jag inte vet hur jag ska koppla komponent kabeln som följde med PS3an(AV multi out, gjord för scart?) . Jag har DVI och VGA på min skärm.
Tacksam för snabba svar! ;D

edit:

Permalänk
Medlem

köp en hdmi - dvi kabel, kostar ca 100-150 kr i butik. ljudet kan du köra optiskt, eller kanske via 3.5mm omkopplare som finns att köpa också.

Permalänk
Medlem

bara det att hdmi ingången inte fungerar på ps3an...

Permalänk
Medlem

Bästa hade varit att köra VGA in i skärmen, finns konverters för PS3 som omvandlar komponent utgången till VGA.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Bästa hade varit att köra VGA in i skärmen, finns konverters för PS3 som omvandlar komponent utgången till VGA.

Jo de tänkte jag också men jag hittar ingen konverter som skulle kunna fungera. om du skulle kunna länka någon som fungerar så hade det varit schysst!

Permalänk
Medlem

Hittade hit http://www.psxcare.com/section.php?xSec=78&xPage=1 men förstår inte vad jag ska välja och hur det ska gå till..

Permalänk

Fick för mig för länge sen att jag skulle göra så här med men... det jobbiga är att få ljudet från ps3:an till högtalare eftersom det är jobbigt att få ljud från optiska... Men går det inte att modda lite med silver-tejp till glappet?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Fick för mig för länge sen att jag skulle göra så här med men... det jobbiga är att få ljudet från ps3:an till högtalare eftersom det är jobbigt att få ljud från optiska... Men går det inte att modda lite med silver-tejp till glappet?

Problemet är utöver silvertejpens krafter.. jag har en digital optisk kabel eller vad de nu heter som jag kan koppla in i mina Edifier högtalare och sen bara byta utgång via en kontroll. Så de är förhoppningsvis inga problem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Om jag använder en av dom, kommer det att fungera då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzlimE:

Om jag använder en av dom, kommer det att fungera då?

Är det inte vettigare att lägga pengarna på en begagnad maskin i stället?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4