3 Skärmar med en gemensam ram, funkar det i praktiken?

Permalänk
Medlem

3 Skärmar med en gemensam ram, funkar det i praktiken?

Jo, det är så att jag funderat på att skaffa EyeFinity men jag stör mig på "glipan" mellan skärmarna. Jag satt och funderade och kom fram till att om man tar bort originalramen på skärmarna och bygger en enda stor ram så skulle det funka(Jag kanske har fel, snälla slå mig inte).

Jag vill veta vad ni tycker om detta och om jag får positiv respons så gör jag även en bygglogg!

Tack, Eiai.

PS. Förlåt för att jag inte inkluderat några bilder på min idé men jag är inte bäst på att rita, ni kanske vill se en paint bild iaf?

Visa signatur

|ASUS P8P67 EVO B3|I7 2600K 4,2GHz|8GB XMS3 1600MHZ|Sapphire HD6970 CF|NZXT Tempest Evo|NZXT HALE 90 850W|

Permalänk
Medlem

man kan alltid frågan är om man ska ; )
alltså du kan ju få en glipa mellan skärmarna ändå beroende på hur dom ser ut innanför skalet

Permalänk
Medlem

Låter helt klart görbart. Vågar inte ge ett ja på din huvudsakliga fråga men allt är möjligt antar jag

Permalänk

då borde du nog köpa bara själva "skärmen" från typ e-bay eller en fabrik i kina. det kan nog vara en del viktig skit bakom den där plasten när det är en "märkes produkt"

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Typ=

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Hur tänker du lägga upp positionen av skärmarna?

I en liten vinkel eller helt rakt?

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av sovde:

man kan alltid frågan är om man ska ; )
alltså du kan ju få en glipa mellan skärmarna ändå beroende på hur dom ser ut innanför skalet

Jepp, det finns normalt en liten "ram" även innanför plasten, men nog blir det mindre.

Kolla tex den här hardforumtråden för inspiration:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1550706

Han plockade helt enkelt av skalet på sina 30 tummare och satte dem i porträttläge

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Tre såna här (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=844466) = <333333

Enligt Samsung är ramen "thinner than a dime". Låter lovande.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av el_genius:

Tre såna här (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=844466) = <333333

Enligt Samsung är ramen "thinner than a dime". Låter lovande.

Smidigt.. NOT ! det är ju 40" tv, hur i hevete ska man få plats med 3 på skrivbordet? och hur mycket ska man vrida på huvudet? det blir ju 3meter brett.........

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Smidigt.. NOT ! det är ju 40" tv, hur i hevete ska man få plats med 3 på skrivbordet? och hur mycket ska man vrida på huvudet? det blir ju 3meter brett.........

Gör som han som Roger W länkade till, vrid skärmarna 90 grader.

Visa signatur

The cake is a pie.