Permalänk
Medlem

Ingen bild men ljud

Byggt klart datorn med Asus E35M1-M Pro moderkort, nu har jag ingen bild när jag växlar från dator till tv, kan bara se via datorskärmen, ljudet funkar kanon till min reciver.

Kör allt via HDMI.
Har installerat grafikkorts drivrutinerna från medföljande skiva och ljudkorts drivrutiner från realtek.
Fattar inte vad jag missat.
Tips någon.

Permalänk
Medlem

Beskrivning bristfällig.
Saker som TVns upplösning och vad du har för upplösning inställt i windows är relevant.
Hur växlar du från dator till TV? "Kör allt via HDMI" låter som om du först kör HDMI till datorskärm och sedan skiftar kabeln till recievern (som är kopplad till TVn).

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Sorry.

Jag kör HDMI från dator till receiver och vidare till tvn.
Full HD på tvn, en Panasonic PZ50 och en Marantz 8002 receiver.

Upplösningen på datorn stämmer inte med tv, får bara 1280x1024 som max.
När jag hade installerat Win7 så testade jag med bild och ljud till tv, bild funkade men skrivbordet blev för stort på tvn och ljudet var bara i stereo.
Sen gjorde jag Win-update och tappade blid och ljud, efter det så körde jag in senaste Realtek HD-ljud och fick då 5.1 i receivern men bilden är fortfarande borta.

AMD Vision heter Catalyst control center, man kanske skulle avinstallera det och lägga in AMD Radeon drivrutiner, versionen som är installerad nu får jag ingen klarhet över vad den heter om man jämför med Radeon som heter 11.4 .

När jag ska byta bild från dator till tvn så tar jag Windows-knappen och P, spegla skärm eller endast projektor.
Testar bara spegla nu så jag inte tappar bilden på datorskärmen, jobbigt när båda skärmarna är svarta

Har inte full koll på hur man ska ställa in CCC så att det blir optimalt för tvn men just nu är jag bara glad om jag kan få bild.

"Tillägg"
Ser nu att jag har två ljud iconer vid klockan, en Realtek HD ljudkonfig och den vanliga ljud iconen.
Kollar jag uppspelning på vanliga ljud iconen så är Realtek HDMI output standard men den står bara som stereo men när jag slår på receivern så ändras det till AMD HDMI output som standard och jag får 5.1 PCM i receivern.
Kan det vara en konflikt mellan AMD och Realtek?

Permalänk
Medlem

Prova utökat skrivbord? Vilken upplösning på datorskärmen? Ha ingen svart bakgrund för då blir det förvirrande. För du vet inte om skärmen visar bild eller inte.

Permalänk
Medlem

Skumt, när jag är inne så man kan ändra skärmens utseende och klickar på identifiera skärmar, så är båda skärmarna samma, så om jag speglar skärmarna så är det samma, dvs dator skärmen, men den ena heter SR8002 HDMI2 vilket är min receiver.

Permalänk
Medlem

Vid spegling måste båda skärmarna ha samma upplösning/uppdateringsfrekvens. Vid utökning kan båda enheterna ha skilda upplösningar.
Catalyst control center har bytt namn till AMD Vision Engine control center i senaste uppdateringen (11.4). Version hittar du i menyn information > software > catalyst version.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Utökad eller endast projektor funkar inte heller, jag får väl avinstallera allt.

Permalänk
Medlem

Installerat om grafik, men samma fel, har jag på utökad bildskärm så ligger båda på samma, väljer jag endast projektor försvinner bilden och datorskärmen blir svart men ingen bild på tv.
Finns det ingen inställning som jag har lyckats att klicka i som gör att detta felet uppkommer, vet inte när och vad jag skulle ha klickat i nått.

Permalänk
Medlem

Avinstallerade Powerdvd och se där, en bild på tvn.