Permalänk

CoD 4 promod?

Spelade MW2 väldigt flitigt vid release och ett bra tag framåt.

Slutade spela pga. match making, random hosts, fick aldrig välja vilken bana man ville lira på och framför allt ALLA fuskare. Jag är medveten om att det finns folk som fuskar i alla spel, men i mw2 fanns det ingen möjlighet att bli av med dem heller!

Klickade runt på steam i min tristess och hittade till CoD 4. Nu tänker jag ge spelet en chans!

Nu vill jag gärna ha lite svar på några frågor!

Vilken version av Promod är den "man kör med"?
Hur installerar man Promod?
Var hittar man bra servrar (ping för svenskar) för Promod?

Har jag tillgång till alla vapen direkt i promod eller måste jag ranka mig som i mw2?

tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

1. Gå in på cod4.wars på på IRC och sök low/mid/high osv, det spelar ingen roll vilken promod man kör med imo, känner ingen skillnad förutom 211 som hade nade training eller vad det heter.
2. Promod installeras när du går in på servern.
3. http://www.tek-9.org/forum/Call_of_Duty_4-13/Promod_Public_se...

Visa signatur

Core i5, 3570K | GeForce GTX 670, EVGA | MSI Z77A-S01 | Corsair VENGEANCE LP RED 8GB | 550w | 120 GB, SSD Samsungs 840-serien | 6TB Lagringsutrymme.

Permalänk
Medlem

Senaste versionen av promod live är 2.11. Promod installeras automatiskt till /mods i din cod4 mapp när du går in på en promod server. För att hitta servrar till promod kan man ju alltid googla (^^) men jag gillar att hänga på Novacrews servrar http://www.novacrew.nl. Dom finns i nederländerna så man får skaplig ping. Man behöver inte levla överhuvudtaget i promod, det är bara att köra. Hoppas det svarar på dina frågor

Visa signatur

System: i7 6700k @ 4GHz | ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC | 16GB DDR4 | Asus ROG Maximus VIII Impact

Permalänk

Kul att du ska börja med ProMod, spelar det dagligen.

2.11 är den senaste tror jag, men någon senare funkar väl med.

Promod laddas hem automatiskt, när du joinar en server med promod, och "installeras" direkt, så det är bara att börja spela.

Vart du ska hitta just svenska servrar, vet jag inte, googla är mitt bästa förslag.:)
Annars får du spela på t.ex tyska servrar, man pingar oftast skapligt där med.

Och btw, MW2 är den sämsta skit som kommit, Promod ftw!

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk

Tack för alla snabba och utförliga svar!

nu ska det in och gibbas!

Försöker komma igång och spela men jävla Punkbuster strular som alltid.

"överkill PnkBstr has kicked överkill"
Service Communication Failure: PnkBstrA.exe

edit 2Efter otaliga ominstallationer fick det för sig att fungera

Ominstallerat skiten från scratch, uppdatera spelet i PnkBstr listan och har det inte blockerat av någon brandvägg.

What to do? Google didn't help very much.