Windows Update uppdatering misslyckas

Permalänk

Windows Update uppdatering misslyckas

Vad som händer är att varje gång jag ska stänga av eller sätta på datorn så misslyckas en "Uppdatering för Windows 7 för x64 system". Jag har provat att felsöka problemet men har inte hittat en vettig lösning.

Visa signatur

MS-7613 l i5 750 l 6GB RAM DDR3 l GTX 570 l Asus Xonar DX+Pc 360 l Seagate 750GB + 500GB HDD 7200 RPM l VX 550W l Fractal Design Defice R3 l Benq G2222HDL l Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockepeter:

Vad som händer är att varje gång jag ska stänga av eller sätta på datorn så misslyckas en "Uppdatering för Windows 7 för x64 system". Jag har provat att felsöka problemet men har inte hittat en vettig lösning.

Hade ett liknande problem en gång, för mig var det iaf att jag försökte uppdatera en fil som var nyare.
Så ifall jag var du skulle jag kolla igenom uppdaterings historiken och kolla ifall så är fallet för dig med.

Hoppas det löser sig.
Mvh Kim

Permalänk
Skrivet av Ekitai:

Hade ett liknande problem en gång, för mig var det iaf att jag försökte uppdatera en fil som var nyare.
Så ifall jag var du skulle jag kolla igenom uppdaterings historiken och kolla ifall så är fallet för dig med.

Hoppas det löser sig.
Mvh Kim

Du menar en fil jag redan har uppdaterat?

Visa signatur

MS-7613 l i5 750 l 6GB RAM DDR3 l GTX 570 l Asus Xonar DX+Pc 360 l Seagate 750GB + 500GB HDD 7200 RPM l VX 550W l Fractal Design Defice R3 l Benq G2222HDL l Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Entusiast

Har nyligen ominstallerat datorn, och jag kan säga att jag hade samma problem.
Löser problemet genom att dra ner alla ''Tidigare'' uppdateringar som fanns och var nödvändiga från Windows update.

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jockepeter:

Vad som händer är att varje gång jag ska stänga av eller sätta på datorn så misslyckas en "Uppdatering för Windows 7 för x64 system". Jag har provat att felsöka problemet men har inte hittat en vettig lösning.

Skrivet av Jonssown:

Har nyligen ominstallerat datorn, och jag kan säga att jag hade samma problem.
Löser problemet genom att dra ner alla ''Tidigare'' uppdateringar som fanns och var nödvändiga från Windows update.

Mvh

För mig gick det bra här när jag aktivt valde att installera dem i Windows, alltså inte vid avslut av Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockepeter:

Du menar en fil jag redan har uppdaterat?

Precis.
För mig var det iaf så.
Vet inte ifall det är samma problem för dig.
Men tänkte att det kunde vara värt att informera att det kunde vara en möjlighet.

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem! På två av mina datorer

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz